7.4 C
București
vineri, februarie 14, 2025

Retail – Alexandra Dinovici, Glovo: Grocery retail s-a dublat. Trendul susţine dezvoltarea comerţului modern – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Mai exact, primii cinci ani ai aplicației Glovo în România au însemnat o concentrare foarte mare pe îndeplinirea obiectivului de expansiune și consolidare locală, astfel încât acum serviciul Glovo este disponibil în 75 de orașe din România...

Numărul de parteneri Glovo a continuat să crească, iar în prezent cuprinde peste 12.000 de locații partenere active, din diferite categorii de produse, un procent semnificativ fiind reprezentat de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), pentru care Glovo a devenit un aliat digital de încredere în dezvoltarea acestora.

Oficialii companiei nu au precizat numărul total de clienţi care utilizează această platformă, dar au menţionat 4,5 milioane de descărcări ale aplicaţiei, în aceşti cinci ani.

Glovo a prezentat astăzi un bilanţ al rezultatelor primilor cinci ani de prezenţă pe piaţa din România, punctând câţiva indicatori cheie care reflectă dinamica acestui marketplace.

Mai exact, primii cinci ani ai aplicației Glovo în România au însemnat o concentrare foarte mare pe îndeplinirea obiectivului de expansiune și consolidare locală, astfel încât acum serviciul Glovo este disponibil în 75 de orașe din România, iar printre cele mai active orașe în care platforma operează se numără București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Numărul de parteneri Glovo a continuat să crească, iar în prezent cuprinde peste 12.000 de locații partenere active, din diferite categorii de produse, un procent semnificativ fiind reprezentat de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), pentru care Glovo a devenit un aliat digital de încredere în dezvoltarea acestora.

În cei cinci ani, utilizatorii au plasat peste 66 de milioane de comenzi care s-au tradus în peste 275 de milioane de produse livrate.

Oficialii companiei nu au precizat numărul total de clienţi care utilizează această platformă, dar au menţionat 4,5 milioane de descărcări ale aplicaţiei, în aceşti cinci ani.

Cea mai scumpă comandă înregistrată pe Glovo îi revine unui utilizator care a comandat produse de la supermarket în valoare de aproximativ 12.000 de euro.

În 2022, veniturile companiei Glovo România au înregistrat o creştere de 45% faţă de anul anterior.

În prezent, flota parteneră a companiei numără peste 6.500 de curieri activi care livrează prin intermediul platformei.

Kaufland a fost primul grocery retailer care a început colaborarea cu Glovo, urmat de Auchan, Penny, Profi, Carrefour şi Cora.

Alexandra Dinovici, Director General Glovo România, remarcă o creştere importantă a comenzilor de produse din aceste supermarketuri/hipermarketuri, subliniind că în strategia de dezvoltare pe termen scurt şi mediu este prevăzută o „accelerare a verticalei numită supermarket”.

HoReCa are, în acest moment, cea mai mare pondere în businessul nostru, dar grocery retail are un ritm superior de creştere şi este normal să fie aşa, având în vedere că HoReCa a atins deja o anumită maturitate. Ce pot să spun este că în grocery retail vedem o traiectorie pozitivă, o cifră dublă de creştere. Acest trend susţine penetrarea categoriei şi va avea un impact major în dezvoltarea comerţului modern din România”, mai spune Alexandra Dinovici.

Media coşului pentru comenzile din categoria grocery retail este superioară celei din categoria food delivery (HoReCa). Oficialii companiei nu au oferit o valoare absolută a acestei medii, dar au subliniat că ea este relativ similară cu media unui coş de cumpărături din magazinele fizice.

Ce vedem important în dinamica acestor coşuri este sortimentaţia. Cu cât sortimentaţia unui retailer în online este mai variată, mai apropiată de cea din magazinele fizice, cu atât şi valoarea coşului de cumpărături creşte„, a explicat la rândul său, Andrei Manea, Q-Commerce Manager la Glovo România.

Provocările înrolării de noi parteneri grocery retail în marketplace-ul Glovo ţin în special de numărul mare de articole/produse ale acestor magazine. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care, atunci când se aşază la masa discuţiilor cu un potenţial partener, Glovo caută să înţeleagă în primă fază cum poate realiza această integrare cu sistemele de lucru ale partenerului, dar şi care sunt nevoile, precum şi obiectivele comerciale ale acelui retailer.

Unii îşi propun să crească media coşului, alţii să atragă clienţi noi, alţii să targeteze mai bine baza de clienţi Glovo în aşa fel încăt să reuşească să crească. Atunci explorăm împreună aceste nevoi şi găsim soluţii pentru a-i ajuta să ia cele mai bune decizii comerciale şi să folosească platforma de marketplace într-un mod optim, a mai declarat Andrei Manea.

Next level pentru Glovo: mai multă calitate

Compania va continua planul de consolidare a operațiunilor la nivel local, atât în ceea ce privește orașele în care platforma este prezentă, cât și în adăugarea de noi parteneri în aplicație, pentru a oferi o varietate cât mai mare de produse.

Totuşi, accentul va cădea pe calitate şi mai puţin pe cantitate, în anii următori.

„Ne vom focusa puţin mai mult în perioada următoare pe tot ce înseamnă calitate. Ne vom consolida performanţele obţinute în fiecare oraş, ne preocupă o creştere a ponderii serviciilor, suntem deja la a treia generaţie a aplicaţiei şi vom continua să investim în aceast direcţie. Susţinem creşterea rapidă a Q-commerce-ului prin diversificarea categoriilor, focus pe îmbunătăţirea experienţei consumatorilor, accelerarea verticalei de supermarket. Continuăm să investim în AI, dezvoltând în continuare modelele de predicţie statistică şi automatizare. Păstrăm focusul pe îmbunătăţirea continuă a experienţei clienţilor. Continuăm să dezvoltăm noi facilităţi pentru a răspunde nevoilor de business ale partenerilor noştri, în aplicaţie„, a concluzionat Directorul General al companiei Glovo România.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!