16 C
București
joi, mai 23, 2024

Retail – Aquila, reducere cu 6,5% a amprentei de carbon și cu 19% a cantității de deșeuri, în 2022 – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Cu aproape 30 de ani de experiență în piață, Aquila continuă implementarea de măsuri în vederea atingerii țintelor de decarbonare stabilite pentru 2026: reducerea de 3% a amprentei de carbon a depozitelor și 20% la nivelul flotei de vehicule.

Astfel, Grupul Aquila va continua să dezvolte și să implementeze măsuri menite să abordeze toate cele 18 teme materiale identificate, cu accent pe aspectele semnificative pentru companie și părțile interesate.

Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuriKinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.

Amprenta totală de carbon a companiei Aquila a înregistrat o scădere de 6,5% în 2022, însumând 36.837 tone CO2 echivalente (tCO2e), conform metodei de calcul pe bază de locație. Intensitatea emisiilor (calculată pe baza locației) raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 18,4%, iar cea calculată la numărul de km parcurși cu 4,6%, potrivit raportului de sustenabilitate făcut public de companie.

Cu aproape 30 de ani de experiență în piață, Aquila continuă implementarea de măsuri în vederea atingerii țintelor de decarbonare stabilite pentru 2026: reducerea de 3% a amprentei de carbon a depozitelor și 20% la nivelul flotei de vehicule. Aceste măsuri includ creșterea eficienței energetice, investiții în energii regenerabile și înlocuirea treptată a flotei, cu vehicule cu emisii scăzute.

„Reușita în reducerea amprentei de carbon se datorează în principal programelor de înlocuire a flotei de vehicule și optimizării rutelor de transport. De asemenea, în linie cu strategia de sustenabilitate, am investit în surse regenerabile de energie iar în prezent aproximativ 53% din energia electrică utilizată provine din surse eco-friendly. Atingerea unei înalte performanțe în sustenabilitate necesită efort susținut, fiind o călătorie de lungă durată la care noi ne-am angajat”, a precizat Răzvan Bagherea, Director Organizare și Resurse Umane, Aquila.

Structura amprentei de carbon arată că 67% din emisii sunt directe (Scop 1), controlabile de companie, iar 33% sunt indirecte (Scop 2 și 3), provenind inclusiv de pe lanțul valoric și care sunt mai dificil de controlat.

La nivelul companiei consumul de energie a scăzut cu 3,1%, iar eficiența energetică raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 15,4%.

În privința gestionării deșeurilor, Grupul Aquila a redus cantitatea generată cu 19%, prin metode mai eficiente de ambalare și gestionare.

Aquila a realizat în perioada martie-aprilie 2023 o analiză de materialitate, implicând atât stakeholderi interni, cât și externi. Prin această analiză a identificat 18 teme materiale, dintre care 6 au fost considerate cu impact semnificativ asupra activității companiei.

Acestea sunt: confidențialitatea datelor, siguranța și calitatea produselor, sănătatea și siguranța la locul de muncă, administrarea și conducerea companiei, gestionarea și administrarea salariaților și gestionarea deșeurilor.

Astfel, Grupul Aquila va continua să dezvolte și să implementeze măsuri menite să abordeze toate cele 18 teme materiale identificate, cu accent pe aspectele semnificative pentru companie și părțile interesate.

Aquila transportă bunuri din toate categoriile de temperatură (ambient, refrigerat, congelat) național și internațional în peste 20 de țări din UE, Elveția și Marea Britanie etc.

Compania a încheiat anul 2022 cu profit net de 85 mil. lei, plus 20% anual şi venituri de 2,2 mld. lei, în creştere cu 15%. Pentru anul 2023, Aquila și-a bugetat investiții de 12,7 milioane de euro din care, 7,6 milioane de euro pentru cumpărarea de mijloace de transport, în leasing.

Aquila operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață.

Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuriKinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.

Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală.

Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și Global All Cap ai FTSE Russell. Compania a obținut nota maximă, 10, în cadrul evaluării VEKTOR efectuată de Asociația Română pentru Relația cu Investitorii – ARIR, în baza a 12 criterii privind guvernanța corporativă și comunicarea cu investitorii.

Raportul de sustenabilitate al Grupului Aquila pentru anul 2022 a fost elaborat pe baza standardului de raportare al Global Reporting Initiative (GRI) 2021. Companiile care intră în scopul raportului sunt Aquila Part Prod Com S.A. (România), Trigor AVD S.R.L. (Republica Moldova) și Printex S.A. (România).

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!