Retailerul francez Carrefour, care operează în România cu mai multe firme, a înregistrat anul trecut, pe piața locală, afaceri de circa 16 miliarde lei, de la 14,7 miliarde lei în 2022.
Evenimente
11 iunie – Medika TV – Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
12 iunie – Profit News TV – Maraton Energie
13 iunie – Eveniment Profit.ro – Piața de Capital.forum – Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast
17 iunie – Eveniment Profit.ro – Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Meta Estate
Principala companie a grupului, Carrefour România, a avut afaceri de 11,3 miliarde lei și un profit net de 249 milioane lei, cu 9.278 angajați.
Recent, Carrefour a lansat în România un program național prin care spune că oferă reduceri de până la 20% la peste 1.200 de produse.
Lansată sub denumirea „Minus la sută”, măsura de preț este disponibilă în toate magazinele Carrefour de tip Hipermarket și Market din țară, precum și online, în platformele de livrare rapidă unde compania este prezentă.
Compania mai spune că reducerile vor fi aplicate în mod constant, nu doar pe o perioadă limitată, cu posibilitatea de extindere a valabilității programului,
Profit.ro a relatat recent că punctul central al investițiilor Carrefour din regiune este România, în timp ce în Polonia, unde retailerul este de asemenea prezent pe piață, rețeaua de francize se reduce din cauza concurenței puternice.
Astfel, România a fost, în detrimentul Poloniei, principala destinație din regiune a investițiilor Carrefour în 2023, retailerul încheind anul cu peste 40 de magazine noi, în toate formatele existente. Au fost deschise două noi hipermarketuri, însă creșterea a venit în special din extinderea rețelei de magazine de proximitate.
Vânzările din România ale Carrefour au urcat, în termeni comparabili, cu 4,7% în trimestrul al patrulea din 2023, la 868 milioane de euro, pe fondul unui trafic mai mare în magazine și al unei creșteri în volum a vânzărilor.
„În România (+4,7% LFL), creșterea s-a menținut puternică pe parcursul trimestrului (după +4,5% LFL în T3), în ciuda unei baze comparabile ridicate (+17,8% LFL) și a încetinirii inflației. Această performanță bună reflectă îmbunătățirea volumelor și creșterea traficului în magazine. Trimestrul a fost marcat de integrarea rețelei de magazine Cora”, spune retailerul francez.
La nivel anual, vânzările au însumat 2,9 miliarde de euro, o creștere de 7%, în termeni comparabili, față de 2022.
Carrefour a obținut recent aprobarea Consiliului Concurenței pentru preluarea hipermarketurilor Cora, tranzacția fiind finalizată. Rebrandingul a început însă anul acesta, astfel că numărul de locații Carrefour de pe piața locală nu reflectă tranzacția.
Pentru a-și spori competitivitatea prețurilor în mediul actual, sensibil la inflație, Carrefour se concentrează pe dezvoltarea produselor cu marcă proprie. Retailerul țintește o cotă de 40% a mărcilor private în vânzările de alimente până în 2026, în timp ce anul trecut a reușit să crească cota mărcilor private în vânzările de alimente cu peste 3 puncte procentuale, de la 33% la 36%.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).