Agenda politică a lunii a adus în discuție un subiect care ne-a făcut pe toți curioși cu privire la traficul și vânzările din magazine dintr-o săptămână. Oare sfârșitul de săptămână atrage suficient de multe vânzări? Suntem noi, românii, avizi de cumpărături în weekend? Este acest trafic unul considerabil?
Răspunsul îl regăsim în graficul rezultat dintr-o analiză RetailZoom pe date scanning la nivel de bon de casă, ce permit împărțirea vânzărilor pe zile.
Astfel, potrivit analizei RetailZoom, sfârșitul de săptămână (vineri-sâmbătă-duminică) înregistrează aproximativ 45% din vânzările medii săptămânale, în magazinele aflate sub brand internațional.
Vânzările din supermarketuri și magazinele de tip hipermarket cresc progresiv în timpul săptămânii până la un maxim din totalul vânzărilor valorice din întreaga săptămână – de aproximativ 16% în ziua de vineri – 15,8%, apoi scad ușor în ziua de sâmbătă până la 15,1%, iar duminica ating un nivel de 13,3% – puțin mai mare decât ziua de luni 13%.
Contribuția vânzărilor de weekend (sâmbătă și duminică) se apropie de 30% din vânzările săptămânale, cu un total relativ similar cu cel din zilele de marți și miercuri – 28,3% sau de miercuri și joi – 28,9%. Ziua de luni înregistrează cele mai mici vânzări din timpul săptămânii, având o pondere de 13% din totalul vânzărilor medii săptămânale.
Prin urmare, analiza datelor despre comportamentul de cumpărare în retailul modern arată că sfârșitul de săptămână, în special sâmbăta și duminica, reprezintă perioadele cu cele mai mari vânzări, contribuind la aproximativ 30% din totalul vânzărilor săptămânale. De asemenea, constatăm că vânzările cresc progresiv în timpul săptămânii, atingând un punct culminant în ziua de vineri și scăzând ușor în weekend.
Aceste date sugerează clar faptul că clienții preferă să facă cumpărături mai mari în timpul weekendului, posibil pentru a se pregăti pentru timpul liber sau pentru alte evenimente sociale. Potrivit acestor modele de cumpărare, retalerii își optimizează strategiile de stocare, promovare și personal pentru a satisface nevoile clienților și pentru a-și maximiza veniturile în timpul perioadelor de vârf din săptămână.
Închiderea magazinelor în aceste zile ar putea avea un impact negativ atât asupra veniturilor din retail, dar și asupra confortului și accesibilității la bunurile de larg consum pentru români.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).