Żabka Group, unul dintre cele mai mari retaileri de proximitate din Polonia, a inaugurat primele cinci magazine în București, sub bannerul Froo. Froo este un brand nou al Grupului Żabka, adaptat pieței locale. Froo plănuiește să deschidă magazine în marile orașe din România, având suprafețe între 50 și 70 mp.
Grupul Żabka, care deține, printre altele, un lanț de peste 10.000 de unități comerciale sub bannerul Żabka în Polonia și o companie lider de catering dietetic – Maczfit, a preluat pachetul majoritar al companiei DRIM Daniel Distributie încă din luna februarie 2024.
Magazinele de proximitate deschise sub bannerul Froo sunt echivalentul magazinelor pe care Żabka le operează în Polonia.
Motivele care au stat la luarea deciziei de a intra pe piața din România au fost prezentate de Anna Grabowska, Directorul General al Zabka International. Aceasta a reamintit că România este a doua mare piață de consum din regiune, cu o populație de peste 19 milioane de locuitori, așadar, importantă pentru Europa Centrală și de Est.
Perspectivele de creștere pe această piață au constituit un pas firesc în extinderea Grupului Żabka. Totodată, Anna Grabowska a menționat că profilul consumatorului român este similar cu cel din Polonia.
„Consumatorii români apreciază magazinele mici, de proximitate, unde pot face cumpărături spontane pentru consum imediat – motiv pentru care Froo se potrivește bine nevoilor lor, sloganul său fiind Tot ce ai nevoie, vei găsi la Froo” – a declarat Anna Grabowska, Directorul General al Zabka International.
Din analiza datelor de piață și a unui sondaj realizat de Kantar, în rândul consumatorilor români, a reieșit că 47% dintre respondenții chestionați preferă să facă cumpărături spontan sau de impuls, atunci când timpul le permite. Același grup de respondenți a indicat că le place să cumpere alimente din magazinele mici de proximitate. Froo și-a propus să răspundă acestor nevoi de consum.
Froo Romania Retail, companie reprezentată de Radu Trandafir, în calitate de Director General, își propune să susțină antreprenoriatul local, astfel încât magazinele vor funcționa în sistem franciză.
Fiecare posibilă locație este analizată din punct de vedere al atractivității sale pentru clienți, dar și al logisticii și al potențialului de creștere.
“În prima etapă am deschis magazine în formula friends & family, ceea ce ne-a permis să testăm soluțiile IT, sortimentul și soluțiile logistice. Am deschis, apoi, puncte de testare pentru clienți. Le-am cerut părerile și percepția despre magazinele noastre.”, a explicat Radu Trandafir, Director General, Froo Romania Retail.
„Ne angajăm să răspundem nevoilor clienților noștri cât mai bine posibil, motiv pentru care ne îmbunătățim constant procesele și oferta. Suntem conștienți că mai avem multe de învățat, dar datorită cooperării în cadrul Grupului și experienței pe care DRIM Daniel Distribuție o are pe piața locală, putem oferi clienților o nouă experiență de cumpărături.”, a declarat Radu Trandafir, Froo Romania Retail.
“Numele Froo se referă la ADN-ul mărcii poloneze, țară din unde provine. Zâmbetul caracteristic al lui Żabka a rămas în sigla Froo, sub literele RO – pe de o parte, aceasta este o referire la România, pe de altă parte, zâmbetul, în sine, este un simbol important pentru brand arătând deschidere și o abordare pozitivă față de clienți”.
Deși numele lanțului este diferit în Polonia și România, brandingul și caracterul mărcii au rămas aceleași.
În magazinele lanțului Froo, peste 80% din sortiment este format din mărci românești cunoscute și apreciate și mărci internaționale provenite de la furnizori români.
Urmând exemplul pieței poloneze, Froo oferă și produse private label – gama include sandvișuri Tommy Bites, produse de prânz Good Soul și băuturi Barefruit.
O gamă largă de gustări calde, cum ar fi hot dog sau cartofi prăjiți și cafea sunt, de asemenea, disponibile în toate magazinele, care operează sub bannerul Froo Bistro.
În toate magazinele, clienții pot returna ambalajele produselor acoperite de sistemul de depozit – cu o capacitate de 0,1 – 3 litri. Automatele de colectare RVM sunt disponibile în magazinele selectate pentru colectarea ambalajelor din plastic, aluminiu și sticlă. Ambalajul poate fi și lăsat la comercianți.
Żabka Group este un ecosistem all-inclusive de magazine de proximitate, originar din Polonia, cu canale de vânzare atât fizice, cât și digitale. Produsele și serviciile sale sunt folosite zilnic de peste 3 milioane de oameni care își prețuiesc timpul și comoditatea de a face cumpărături.
Grupul Żabka din Polonia include peste 10.000 de magazine sub bannerul Żabka, magazine Nano automatizate, fără angajați, soluții q-commerce și e-commerce și catering dietetic. Żabka și-a construit poziția de lider din 1998, când a înființat primul magazin în Polonia.
La intrarea pe piața din România, Żabka se bazează pe o experiență de peste 25 de ani dobândită pe piața poloneză, pe cunoștințele despre comportamentul consumatorilor și pe know-how-ul partenerului său român, DRIM Daniel Distributie – lider în distribuția FMCG în România.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).