27.3 C
București
luni, iunie 17, 2024

Retail – Grecia, nemulțumită de diferențele de preț practicate de multinaționale – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale.

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a.

Oficialii de la Atena susțin că există diferențe de preț, fără o justificare validă, care contravin caracteristicilor pieței unice europene, scrie Agerpres.

Guvernul elen solicită patru intervenții din partea Comisiei Europene (CE) astfel încât multinaționalele să nu-și vândă mai scump produsele în Grecia, informează publicația Kathimerini.

Evenimente

20 mai – Eveniment News.ro “Energy Road – Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai – Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie – Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie – Maratonul Energiei
13 iunie – Eveniment Profit: Piața de Capital.forum – Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Oficialii de la Atena susțin că există diferențe de preț, fără o justificare validă, care contravin caracteristicilor pieței unice europene, scrie Agerpres.

Grecia cere, în primul rând, să nu fie afectată circulația liberă a mărfurilor, deoarece în esență multinaționalele interzic așa numitele importuri paralele. În al doilea rând se dorește combaterea fenomenului care vizează vânzarea aceluiași produs în diferite ambalaje cu diferite nume. În al treilea rând, se solicită combaterea achiziționării de produse ieftine într-o regiune și vânzarea lor la prețuri mai ridicate în altă regiune iar în al patrulea rând oficialii susțin că nu ar trebui să existe discriminări de preț pe criterii geografice.

Dar, așa cum indică analiștii de pe piață și experții în concurență, orice intervenții la nivel legislativ sunt de competența noului Parlament European care va rezulta după alegerile din 9 iunie, precum și a noii Comisii Europene care va fi stabilită ca rezultat al alegerile europene.

Joi, premierul Kyriakos Mitsotakis a anunțat la postul de televiziune Skai că va trimite o scrisoare președintelui CE, Ursula von der Leyen, în care va solicita intervenția Bruxelles-ului deoarece giganții din domeniul bunurilor de consum au prețuri diferite pentru exact aceleași produse.

Mai multe șanse le-ar avea un instrument legislativ care să prevadă acum intervenția autorităților de reglementare la nivelul comunității, o măsură care există în Grecia de ani de zile și prevede examinarea unui sector specific al economiei de către Comisia pentru concurență. 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!