Retailerul grec Jumbo a trecut în 2023, în România, pragul afacerilor anuale de peste un miliard de lei, cifra de afaceri fiind și cea mai mare din istoria companiei, relevă datele analizate de Profit.ro.
Evenimente
25 iulie – Maraton Medika TV – Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie – Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie
Compania a avut în 2023 afaceri de 1,15 miliarde lei, cu 15% mai mult decât în anul precedent, și un profit net de 334,3 milioane lei, în urcare cu 2%. Numărul de angajați a ajuns la 1.474, de la 1.249 persoane.
„Sunt îngrijorat că mergem încet. Sunt îngrijorat de bucuria pe care o văd în jurul meu, deși nimic nu a fost rezolvat. Inactivitatea, imobilitatea nu sunt semne bune pentru creșterea productivității. Suntem singura țară din Europa care lucrează doar câteva zile pe săptămână. Cei din Cipru, România și Bulgaria, care muncesc șapte zile pe săptămână, nu sunt proști. Atât timp cât există condițiile pentru a nu exploata lucrătorul, nu ar trebui să fii privat de dreptul de a-ți valorifica la maximum potențialul”, le-a spus acesta acționarilor.
El a arătat că, de exemplu, faptul că unele magazine din Grecia, precum cele ale Jumbo, nu au putut fi deschise timp de 3 zile de Paște a impactat 7% din costurile de exploatare.
În urma ciclonului din toamnă, magazinele Jumbo din Larissa și Karditsa au încetat să funcționeze mai multe luni, suferind daune materiale importante la clădiri, infrastructură, echipamente și mărfuri. Despăgubirile au fost plătite într-o perioadă scurtă de către următoarele societăți de asigurare: IDU cu 30%, GENERALI cu 30%, AIG 12%, INTERAMERICAN 12%, ERGO 8%, ETNICA 6%, INTERASCO 2%, conform datelor analizate de Profit.ro.
Per total, vânzările din România, pentru primul trimestru din 2024, sunt în creștere cu aproximativ 12%, față de perioada corespunzătoare a anului trecut.
Profitul net s-a ridicat la 303,00 milioane de euro, +21,88% față de 2022.
Jumbo a încheiat anul 2023 cu 85 de magazine (53 în Grecia, 5 în Cipru, 10 în Bulgaria și 17 în România).
Vânzările din România ale Jumbo au crescut cu aproximativ 18% în decembrie 2023, comparativ cu aceeași lună a anului anterior. Astfel, vânzările de pe piața locală au încheiat anul cu o creștere de aproximativ 15% față de 2022.
Pentru acest an, obiectivul drupului este de a deschide încă trei magazine în România.
Astfel, cum a relatat Profit.ro, Jumbo vrea să deschidă încă trei hipermarketuri în România, inclusiv primul său magazin dintr-un mall amplasat într-o zonă centrală.
Două dintre magazine au fost gândite în Oradea (deschis deja) și Timișoara, urmate de un nou magazin în București, în incinta mall-ului Liberty Center.
Jumbo a investit aproape 57 de milioane de euro în achiziția de terenuri și imobile în România în prima jumătate a anului trecut, inclusiv pentru achiziția magazinului din Liberty Center.
În 2023, grupul a deschis, în România, un magazin online, la care se adaugă un magazin fizic în Iași. Magazinul din Iași a fost inaugurat în toamnă, fiind al 17-lea pe plan local. Magazinul online e-Jumbo a fost inaugurat în luna iulie și fusese anunțat încă din pandemie.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).