În 2023, companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au înregistrat o cifră de afaceri consolidată de peste 22,4 miliarde de lei net, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă față de anul precedent. Cu toate acestea, profitul net s-a menținut la aproximativ 1 miliard de lei, similar cu cel din 2022.
Deși cifra de afaceri a crescut, rata de profitabilitate a scăzut la 4,7% în 2023, comparativ cu 5,3% în 2022. În 2023, Lidl a realizat și investiții semnificative, de peste 1 miliard de lei, ceea ce reflectă angajamentul lor de a se dezvolta și de a-și extinde prezența pe piața din România.
În același an calendaristic, Lidl România a direcționat către bugetul de stat peste 495 milioane de lei, sumă care reprezintă valoarea contribuțiilor și impozitelor achitate pentru cei peste 12.000 de angajați, dar și peste 70 milioane de lei la fondul de mediu.
Mai mult, retailerul a făcut investiții sociale în programe desfășurate cu societatea civilă în valoare de peste 45 milioane de lei.
Lidl România continuă să contribuie activ la dezvoltarea economică a României prin investiții constante și concrete pe plan local, dar și prin contribuții directe la bugetul de stat, în valoare de peste 2,2 miliarde de lei.
În anul calendaristic 2023, retailerul a avut în întreg sortimentul 3.536 de produse dezvoltate cu furnizori locali și peste 117.312 de tone de legume și fructe românești disponibile la raft. Anul trecut compania a lucrat cu peste 465 de furnizori români pentru întreg sortimentul de produse.
Mai mult, Lidl România a continuat să faciliteze exportul produselor furnizorilor români către magazinele Lidl din Europa, în valoare de peste 26 milioane de euro.
„2023 a fost un an în care am continuat să creștem și avem convingerea ca acest lucru s-a datorat faptului ca nu ne-am abătut de la esența modelului nostru de business: produse la cel mai bun raport calitate-preț.”, a spus Marco Giudici, CEO Lidl România.
„Deși au fost creșteri de costuri în întreaga piața și pe întreg lanțul valoric, acest lucru nu s-a reflectat semnificativ în coșul de cumpărături al clientului Lidl. Ne-am asumat parțial aceste creșteri, iar amortizarea acestora a avut loc în marja noastră. Acest lucru se vede în rezultatele noastre financiare – am continuat să fim prima alegere a clienților și am înregistrat o cifra de afaceri mai mare cu 18% față de anul precedent, dar rata de profitabilitate este în scădere față de anul anterior, de la 5,3% la 4,7%”, a mai spus Marco Giudici, CEO Lidl România.
Odată cu expansiunea la nivel local, Lidl România* contribuie și la creșterea economică a comunităților locale prin crearea de noi locuri de muncă. Astfel, în anul calendaristic 2023, pentru cei peste 12.000 de angajați, Lidl România a contribuit la bugetul de stat cu peste 495 de milioane de lei.
*Lidl România = Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).