3 C
București
sâmbătă, februarie 15, 2025

Retail – Metro Cash & Carry s-a apropiat anul trecut de pragul de 2… – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Retailerul a finalizat anul 2010 cu un profit net de 139,5 milioane de lei, iar de atunci doar în 2017 s-a mai apropiat de această valoare, când a raportat un profit de 116,13 milioane de lei.

Retailerul Metro este prezent pe piața locală din 1996, fiind prima companie care a introdus în România un nou sistem de vânzare – cash & carry.

În prezent, rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.

Retailerul cash & carry Metro, parte din grupul german cu același nume, a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri din ultimii șase ani. Profitul net al companiei însă aproape că s-a înjumătățit în 2022 față de anul precedent.

În 2022, al șaselea an de creștere consecutivă a cifrei de afaceri, compania a obținut venituri de 9,333 miliarde de lei (1,880 miliarde euro), cu 28% mai mari față de 2021. 

În schimb, profitul net al companiei a scăzut cu 42%, ajungând la 38,054 milioane de lei (7,664 milioane euro). 2022 este al treilea an de scădere consecutivă a profitului net pentru Metro. 

Cel mai mare profit net înregistrat de Metro a fost în urmă cu circa un deceniu. Retailerul a finalizat anul 2010 cu un profit net de 139,5 milioane de lei, iar de atunci doar în 2017 s-a mai apropiat de această valoare, când a raportat un profit de 116,13 milioane de lei.

Numărul de angajați s-a menținut la același nivel, de 3.627 de persoane.

Retailerul Metro este prezent pe piața locală din 1996, fiind prima companie care a introdus în România un nou sistem de vânzare – cash & carry. Începând cu aprilie 2010, Metro România a introdus un nou concept, Metro Punct, pentru a veni în sprijinul clienților Revânzatori și HoReCa

În prezent,  rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați. La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București – 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.

Retailerul a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la 2.000 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România.

Metro Cash & Carry România face parte din grupul german multinațional Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți.  Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari retaileri din lume. 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!