Altex România, unul dintre cei mai mari retaileri electroIT, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, a investit 5 milioane de euro într-o platformă IT care, cu ajutorul inteligenței artificiale, va aduce îmbunătățiri activităților de planificare ale companiei și o mai bună organizare a sortimentelor de produse la raft.
„În acest an am reușit să facem migrarea de la o soluție on-prem la una cloud și, cu ajutorul inteligenței artificiale, vom putea să înțelegem mai bine nevoile clientului și vom putea face toate acele automatizări care țin de customer inside. Sunt foarte multe procese pe care trebuie să le îmbunătățim și lucrăm la ele, iar platforma ne va ajuta în această direcție. Platforma se bazează pe o soluție Microsoft, am început proiectul în urmă cu trei ani cu o echipă proprie, apoi am apelat la consultanți. Platforma a devenit funcțională de la 1 iulie, dar au fost dificultăți la început. Costul proiectului s-a ridicat la 5 milioane de euro, dar, dacă ar fi să-l facem din nou, ar fi mai ieftin, cel mult două milioane de euro, motivul fiind că am elimina greșelile pe care le-am făcut și alte lucruri pe care le-am schimbat din mers”, a afirmat Ostahie, prezent la inaugurarea oficială a celui mai mare magazin din rețea. Detalii AICI.
Întrebat de rezultatele companiei pe primele 6 luni, Ostahie a afirmat că cifrele arată un afans de 6% față de iunie 2023.
„Și lunile iulie și august au rămas pe același trend, dar cumva schimbarea platformei a tăiat, probabil, din vânzări. Schimbarea aplicațiilor software într-o companie mare este un proces dificil, are nevoie de o pregătire adecvată a personalului, dar am fost nevoiți s-o facem acum pentru că vrem să fim pregătiți 100% pentru evenimentul cel mai important în vânzări al anului, și anume Black Friday. Pentru tot anul, avansul vânzărilor Altex față de 2023 va fi de 5-6%, dar eu cred că piața a crescut mai mult”, a mai spus Ostahie.
În privința extinderii internaționale, omul de afaceri a afirmat că implementarea noii platforme IT va simplifica foarte mult proces.
„Dacă Altex vrea să dechidă o sucursală în Uniunea Europeană, este treabă de un buton. Ne dorim să ieșim în afara țării, dar simplu nu e. Până nu ești în control pe piața locală, orice pas în afară este o vulnerabilitate și o eroare. Trebuie să ne punem la punct serviciile, automatizările și, după aceea, dacă vrem să ieșim în afara țării, o putem face cu un simplu buton cu ajutorul noii platforme. Ne-ar ajuta și intrarea în Schengen. Dacă am fi în Schengen, marfa va putea să plece către clienții externi doar cu un simplu aviz de expediție, așa cum se întâmplă acum la nivel local. Dacă ieșim în afara țării, o vom face în zona online. Cu noua platformă, intrarea pe altă piață pe segmentul online va fi un proces simplu. Practic, vom traduce site-ul în limba statului pe a cărui piața vom intra”, a mai spus reprezentantul retailerului.
În 2023, Altex a consemnat o cifră de afaceri de 7,01 miliarde de lei, în creștere cu 7,4 față de anul precedent. De asemenea, profitul net a urcat cu 27,3%, la 145,85 milioane de lei. Mai multe detalii AICI.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).