Unilever, producătorul săpunului Dove și al înghețatei Cornetto, și-a apărat decizia de a continua să opereze în Rusia la mai bine de un an după ce țara a invadat Ucraina, scrie BBC.
Unilever a declarat că ieșirea nu a fost „simplă”, deoarece operațiunile sale ar fi fost preluate de statul rus dacă le-ar fi abandonat. Această decizie vine după ce o organizație a estimat că firma contribuie anual cu 579 de milioane de lire sterline (676 milioane de euro) la economia rusă, arată G4Media.ro.
Agenția de Evaluare Morală a acuzat firma că a facilitat invazia Rusiei.
„Unilever trebuie să înceteze să se mai ascundă în spatele bilanțului și a scuzelor sale pentru a se confrunta cu realitatea că vânzarea unei înghețate îi poate permite lui Putin să plătească un glonț”, a declarat fondatorul Agenției, Mark Dixon.
O serie de companii occidentale, de la Apple la Levi’s, au părăsit Rusia în urma invaziei ilegale a Ucrainei de anul trecut, atât din motive etice, cât și din cauza sancțiunilor care au îngreunat activitatea în această țară.
Cu toate acestea, unele firme continuă să facă afaceri acolo, cum ar fi gigantul american al bunurilor de consum Procter & Gamble și producătorul de băuturi Pernod Ricard.
P&G a declarat că și-a limitat activitățile în țară, în timp ce Pernod a declarat că trebuie să „asigure viabilitatea economică” a operațiunilor sale din Rusia.
Unilever a declarat că a oprit exporturile și importurile către și din Rusia și a încetat să mai facă publicitate în această țară.
De asemenea, susține că vinde doar produse „esențiale” în această țară, inclusiv produse alimentare și de igienă de zi cu zi.
Însă Agenția de evaluare morală (MRA) a declarat că fabricile Unilever din Rusia au continuat să producă și să vândă majoritatea produselor sale originale în această țară.
Aceasta a precizat că calculele sale au luat în considerare suma totală pe care Unilever a plătit-o anual în vistieria rusă, alături de banii cheltuiți pentru furnizorii locali, angajați și pentru alte costuri, cum ar fi chiria și tehnologia.
„Calculul MRA pornește de la faptul că Unilever a recunoscut în raportul său anual pe 2022 că afacerile sale din Rusia reprezintă 1,4% din cifra de afaceri”, a adăugat grupul.
Referindu-se la BBC la cea mai recentă declarație a sa din februarie, când a condamnat războiul din Ucraina, Unilever a spus: „Înțelegem de ce există apeluri pentru ca Unilever să părăsească Rusia.”
„De asemenea, dorim să fie clar că nu încercăm să ne protejăm sau să ne gestionăm afacerile din Rusia. Cu toate acestea, pentru companii precum Unilever, care au o prezență fizică semnificativă în această țară, ieșirea nu este simplă”.
Compania, care are aproximativ 3.000 de angajați în Rusia, a declarat că, dacă ar renunța la mărcile sale din Rusia, „acestea ar fi însușite – și apoi exploatate – de către statul rus”.
Gigantul bunurilor de larg consum a declarat că nu a reușit să găsească o modalitate de a vinde afacerea care „să evite ca statul rus să obțină potențiale beneficii suplimentare și care să ne protejeze oamenii”.
Acesta a declarat că nu există opțiuni „dezirabile”, dar că, în aceste condiții, cea mai bună cale de urmat este continuarea gestionării afacerii cu „constrângeri stricte”.
Săptămâna aceasta, Shell a fost criticată pentru că a continuat să comercializeze gaze rusești la mai mult de un an după ce s-a angajat să se retragă de pe piața energetică rusă.
Gigantul petrolier a declarat că tranzacțiile au fost rezultatul unor „angajamente contractuale pe termen lung” și că nu încalcă legile sau sancțiunile.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).