2.4 C
București
vineri, decembrie 6, 2024

Servicii profesionale – Roxana Marița: „ Nu consider că am luat decizii proaste, ci mai degrabă aș zice că uneori m-am grăbit în procesul de angajare.” – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Dacă până la 09.30 deja bifez “task-urile” din viața personală, știu că orice s-ar întâmpla ulterior poate fi realizat pentru că deja am avut succes și nu m-am lăsat cucerită de gânduri în prima parte a dimineții...

Simplificând lucrurile, să fii un „career renegade” înseamnă să lași deoparte un drum aparent previzibil, pentru ceea ce ai visat să fii.  Conceptul pleacă de la abordarea pe care Jonathan Fields a detaliat-o în cartea sa, „Career Renegade”, despre care PortalHR a scris acum mai bine de 10 ani, aici.

Dacă frecventați târgurile de produse handmade și cele care au o puternică component de sustenabilitate, probabil ați remarcat deja brandul Delish Cosmetics, afacerea creată în 2019 de Roxana Mariţa, care a lăsat domeniul bancar pentru a se dedica unui business de cosmetic naturale.  

Primele produse ale brandul Delish au fost unturile de corp, după care au apărut şi balsamul de buze, creme de faţă, de mâini, scruburi pentru corp, sare de baie, uleiuri de corp. Ulterior, afacerea a evoluat în zona de consultanță în domeniul cosmeticelor, pentru cei care se află la început de drum și vor să navigheze în povestea antreprenoriatului dedicat produselor.

Cine ești (nu ce faci) tu?

Sunt Roxana Marița, un om care încearcă să trăiască o viață cu sens, fiind cea mai bună versiune a sa.

Dacă ai alege un cuvânt care să te reprezinte, care ar fi acela?

“Nonconformistă” cred că este cuvântul care mă reprezintă cel mai bine. 

Care sunt persoanele care te-au influențat cel mai mult în deciziile pe care le-ai luat în carieră? Și cum?

Sunt câteva persoane pe care le-am întâlnit de-a lungul vieții și care mi-au pus întrebările potrivite atunci când aveam nevoie. În general, cred că am fost considerată destul de rebelă în alegerile pe care le-am făcut în carieră.

Care au fost cele mai bune decizii în carieră? Dar cele mai proaste? De ce?

Cele mai bune decizii le-am luat atunci când în sfârșit m-am ascultat eu pe mine. N-am ascultat vocea lumii, vocea prietenilor sau familiei. Mi-a luat destul de mult timp să-mi dau seama că nu contează ce este bine pentru altcineva, ci ce este bine și potrivit pentru mine. Dacă un anume job mă seacă de energie, mă stresează peste limite și nu-mi aduce satisfacții, mai este el un job potrivit pentru mine? Nu, nu mai este. Dar uite că a durat ceva timp să ajung la această concluzie.

Nu consider că am luat decizii proaste, ci mai degrabă aș zice că uneori m-am grăbit în procesul de angajare. Și am crezut că în acel moment, cel mai potrivit job pentru mine este cel pe care îl aleg. Atât.

Cum ai decis că ai nevoie de o schimbare?

Trecerea de la un mediu mai corporate la un mediu antreprenorial n-a venit de azi pe mâine. Eram încă angajată atunci când am făcut primii pași timizi spre a-mi deschide afacerea. Desigur, nu eram în totalitate fericită cu jobul pe care îl aveam așa că am avut un imbold și mai puternic să explorez zona antreprenorială. În plus, teoretic nu aveam ce să pierd. Practic, eram destul de inocentă încât să cred asta 🙂

Cum s-a schimbat identitatea ta profesională după ce ai decis să mergi pe cont propriu?

S-a schimbat foarte mult. Cumva am trecut într-o altă eră profesională. Mi-a prins bine să încep să vorbesc despre ceea ce fac, despre afacerea mea, am început să dau interviuri în publicații mari din România, cât și interviuri TV. Aș spune că am trecut într-o altă etapă, cea în care m-am desăvârșit.

Ce metode de sprijin ai folosit pentru această schimbare?

Ca parte din proiectul european în care m-am înscris am făcut cursuri de antreprenoriat în vara lui 2018. Ulterior, am beneficiat de ore de consultanță cu unul dintre oamenii care și-au adus în mod pozitiv aportul cu privire la dezvoltarea mea profesională, Florin Pop.

De asemenea, având un business într-o arie profesională diferită față de cea în care activasem ulterior, am avut discuții cu mai multe persoane din domeniul acesta nou pentru a-l înțelege cât mai bine și a lua cele mai bune deciziii, în concordanță cu legislația în vigoare.

Care au fost cele mai mari provocări?

Provocări în acea perioadă au fost foarte multe. Printre ele pot menționa dificultatea de a gestiona un proiect european singură, în același timp cu a gestiona business-ul. Pentru că ajungi să nu mai vezi pădurea de copaci. 

Totodată, faptul că nu cunoșteam domeniul în care intrasem foarte bine a fost o mare provocare. Cred că acesta a fost o provocare foarte mare pentru mine, dar am reușit să trec cu brio peste aceasta. Foarte mult a contat să găsesc oamenii potriviți alături de care să lucrez. De exemplu, faptul că am găsit-o pe colega mea, Andreea, a fost una din cele mai mari binecuvântări. 

Cum integrezi work-life balance în munca ta de zi cu zi?

În acest moment, cred că stau foarte bine la acest capitol. Simt că în sfârșit sunt în echilibru. 

Am învățat cât de importantă este odihna ca să pot merge cu energie mai departe și să-mi duc la îndeplinire planurile. 

După ani de zile în care mi-am neglijat destul de mult corpul și nevoile sale naturale, acum am învățat să am grijă la asta, să las corpul să se odihnească.

Cum definești rutina? Te ajută în vreun fel în munca profesională?

Mă ajută chiar foarte mult să am o rutină. Cred că mă ajută cel mai mult să mă setez pentru succes. Dacă până la 09.30 deja bifez “task-urile” din viața personală, știu că orice s-ar întâmpla ulterior poate fi realizat pentru că deja am avut succes și nu m-am lăsat cucerită de gânduri în prima parte a dimineții. Și aici mă refer la gânduri precum: poți face sport și mai încolo, nu e nevoie să ieși chiar acum din casă ș.am.d. 

Care sunt oamenii pe care te bazezi în ceea ce faci? Ce calități cauți la colaboratori?

Foarte mult contează pentru mine oamenii cu care ajung să lucrez în business, de la contabili, la diverși consultanți și specialiști (în funcție de situație).

Calitățile pe care le caut la un colaborator sunt seriozitatea, profesionalismul, promptitudinea, oferirea de servicii foarte bune (ca să nu zic excelente).

Dacă ar fi să dai un sfat cuiva care vrea să îți calce pe urme, care ar fi acela?

Să fie atât de motivat/ă încât atunci când dă de greu să știe de ce a început afacerea. Să aibă o motivație foarte puternică în spate. Când te conduce această motivație, îți e greu să renunți.

Care a fost cea mai mare recompensă personală pe care ai obținut-o în urma deciziei de a renunța la cariera anterioară și de a vă lansa în antreprenoriat?

Fără îndoială, libertatea și independența.

Cum ai reușit să îți menții motivația și determinarea în fața provocărilor obișnuite ale antreprenoriatului?

Am știut foarte clar ce îmi doresc să realizez și nu m-am lăsat până când nu s-a întâmplat asta. Cum spuneam și mai sus, e foarte importantă motivația ta, iar eu am avut această motivație în spate încă de la început.

Cum definești tu inspirația și de unde îți iei această inspirație?

Mă motivează și mă inspiră să văd alți antreprenori care și-au găsit calea și misiunea în viață. Cred că atunci când lucrezi având în minte misiunea ta, totul capătă mai mult sens, ești mai motivat și desigur, partea financiară este pe măsură.

Ce ai face diferit acum, dacă ai fi la început de carieră?

Cred că toate lucrurile s-au întâmplat chiar așa cum ar fi trebuit să se întâmple și nu-mi doresc să schimb ceva. Tot ce a fost pentru mine, a fost pentru mine. 

Interviul cu Roxana Marița face parte din seria Career Renegade. Simplificând lucrurile, să fii un „career renegade” înseamnă să lași deoparte un drum aparent previzibil, pentru ceea ce ai visat să fii.  Conceptul pleacă de la abordarea pe care Jonathan Fields a detaliat-o în cartea sa, „Career Renegade”, despre care PortalHR a scris acum mai bine de 10 ani, aici.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (portalhr.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!