FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România a invitat reprezentanți importanți din mediul de afaceri local să vorbească despre lecțiile învățate/trăite în anul 2022 și despre provocările anului 2023 în proiectul editorial #lecțiipentru2023.

Tanja Blatnik, CEO Euroins România

Forbes: Care este cuvântul ce caracterizează cel mai bine anul 2022? Detaliați!

Tanja Blatnik: Provocare/Adaptabilitate este cuvântul care poate caracteriza cel mai bine anul 2022. Ieșirea din pandemie, un razboi la granită, inflație cum România nu a văzut de foarte mulți ani au schimbat comportamentul oamenilor.  Am reușit să găsim soluții la majoritatea provocărilor prin flexibilitate.

Forbes: Care au fost motivele dvs. de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2022? Care sunt rezultatele activității companiei/grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

Tanja Blatnik: Industria asigurărilor a început anul într-un context nou.  În plus, războiul și inflația în creștere puneau sub semnul întrebării obiceiurile de consum ale populației, în particular pentru zona de asigurări care nu este încă o prioritate.

Ne doream sa fim priviți ca un jucător complet care are numeroase produse competitive și care să ofere plus valoare clienților si partenerilor.

Ne-am adaptat rapid strategia de dezvoltare noilor provocări și ne bucurăm că acum la final de an putem să vedem rezultatele bune ale Euroins, care sunt în parametrii așteptați, ba chiar în anumite arii am înregistrat un plus peste prognoza de la începutul anului. Interesul românilor pentru produsele de asigurare este în creștere, iar vânzările confirmă acest lucru. Avem o creștere importantă a vânzărilor de polițe pentru produsele facultative cum sunt CASCO, asigurările pentru locuință, cele pentru sănătate și bunuri.   

Forbes: Cum a influențat războiul din Ucraina activitatea companiei dvs.?

Tanja Blatnik: Războiul a adus multă incertitudine și un sentiment de nesiguranță atât pentru oameni, cât și pentru companii. Toata lumea a simțit o mai mare nevoie de protecție, iar în industria asigurărilor acest lucru se traduce printr-un volum mai mare de asigurări.

Asigurările facultative și-au dublat volumul față de anul trecut, iar această creștere aduce cu ea nu doar un interes mai mare pentru siguranță și protecție, dar și o atenție mai mare la informațiile despre asigurări.

Forbes: Care credeți că sunt puncte tari și punctele slabe ale mediului de afaceri din România?

Tanja Blatnik: Mediul de business din România a învățat în ultimii 30 de ani să se adapteze rapid schimbărilor, tocmai pentru că au fost foarte multe provocări în toți acești ani.

În plus, anii de pandemie au grăbit adoptarea proceselor de digitalizare care se fac simțite în interiorul companiilor cât și pentru clienții acestora.

Aș mai sublinia de asemenea prezența în creștere a afacerilor românești în țările vecine, creșterea numărului de startup-uri și susținerea semnificativă pe care o primesc de la fondurile de investiții cu capital românesc.

Adoptarea unui model de guvernanță pe măsură ce companiile ating anumite niveluri de cifră de afaceri le va îmbunătăți retenția de personal, parametri financiari și accesul la finanțări suplimentare pentru dezvoltare prin piața de capital sau alte instrumente diversificate.

Forbes: Care credeți că sunt măsurile pe care Guvernul României ar trebui să le ia pentru ca mediul de afaceri din România să treacă această iarnă fără pierderi majore? (falimente, insolvențe, blocaje)?

Tanja Blatnik: Consultarea cu mediul de afaceri și implementarea rapidă a  unor măsuri imediate în funcție de industrie și tipul de problemă este foarte importantă. De asemenea este nevoie de comunicare între instituțiile statului.

O corectă și rapidă implementare a proiectelor cu fonduri europene pot ajuta mult ca economia să își păstreze traiectoria corectă. Un rol important pentru stabilitate îl au desigur și toate deciziile de natură financiară, atât cele implementate de Guvern, cât și cele decise de Banca Națională a României.

Forbes: Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial, dar pentru industria/domeniul dvs. în anul 2023?

Tanja Blatnik: În industria asigurărilor provocările sunt date de deciziile economice și politice care au impact în zona de corporate (transport, aprovizionare, asigurări de bunuri etc) precum și  digitalizarea proceselor.

Cele mai mari provocări la nivel global vor rămâne și în 2023 inflația și criza energetică, fară a exclude schimbările climatice, dar sperăm că acestea vor putea fi gestionate atât de populație, cât și de companii.

Noi avem planuri de dezvoltare pentru anul 2023, în care ne dorim să creștem și mai mult pe segmentul asigurărilor facultative. Aceasta țintă a noastră poate fi privită și ea ca o provocare a noului an.