În perioada 1 – 21 mai 2023, cea mai urmărită televiziune din mediul rural, în prime-time (orele 19:00 – 24:00), a fost Pro TV cu o medie de 563.000 de telespectatori pe minut. Adică, în fiecare minut din intervalul amintit, peste jumătate de milion de persoane au urmărit programele Pro TV (consumul pe telecomandă).
Un sfert din audiența Pro TV la sate (25,2%) este reprezentată de persoane cu vârste de peste 65 de ani. De asemenea, 66,2% din totalul audienței sunt telespectatori cu vârste de peste 45 de ani. Tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani sunt în proporție de 5,6%.
Programele Antena 1 din prime-time au fost urmărite, în medie, de 408.000 de telespectatori pe minut la nivel rural, conform măsurătorilor Kantar Media. Cea mai numeroasă grupă de vârstă este formată din persoane între 45 și 54 de ani: 24%. Tinerii între 18 și 24 de ani dețin o pondere de doar 3,2% din audiența Antena 1 (consum pe telecomandă).
Cea de-a treia televiziune cea mai urmărită în mediul rural a fost Kanal D, cu o medie de 322.000 de telespectatori pe minut. 28,6% dintre aceștia au vârste de peste 65 de ani, această categorie fiind cea mai numeroasă din audiența Kanal D. Cei mai numeroși consumatori ai programelor Kanal D sunt persoanele cu vârste de peste 65 de ani (28,6%).
Aceste trei mari televiziuni controlează și audiențele la nivel național și urban. Ierarhia următoarelor locuri se schimbă în mediul rural, cu mențiunea că televiziunile de știri nu mai sunt în preferințele sătenilor comparativ cu interesul orășenilor.
Infogram
Notă explicativă: În măsurătorile Kantar Media, mediul rural este definit prin localitățile cu mai puțin de 30.000 de locuitori. Eșantionul reprezentativ este de 1.272 de persoane (456 de gospodării) pentru un univers 8,06 milioane de persoane. Un rol important care influențează ratingurile televiziunilor în mediul rural îl joacă distribuția pe cablu TV.
Se constată că televiziunea Happy Channel, cu programe orientate către publicul feminin, are o audiență mai mare decât Antena 3 CNN. În mediul urban și național, Happy Channel, deținută de grupul familiei Dan Voiculescu, se află în spatele televiziunii de știri controlată de aceeași entitate.
Televiziunea publică TVR 1, în ciuda unei bune acoperiri în rural, a avut o medie de 43.000 de telespectatori pe minut, în prime-time, ocupând locul 12 în topul audienței rurale dintr-un total de 79 de televiziuni. 61,3% din audiența TVR 1 este reprezentată de persoane de peste 65 de ani.
Televiziunea de filme și seriale Pro Cinema s-a situat peste TVR 1, cu o medie de 66.000 de telespectatori pe minut, potrivit Kantar Media.
Televiziunile Realitatea Plus și Digi 24, care luptă în top 10 la nivel urban și național, nu prea sunt „gustate” la sate. Realitatea Plus a avut o medie de 40.000 de telespectatori pe minut (locul 15), în timp ce Digi 24 a înregistrat o medie de 28.000 de persoane pe minut (locul 19), sub televiziunea generalistă ETNO TV (32.000). Televiziunea de știri B1 TV a ocupat locul 29 cu o medie de doar 12.000 de telespectatori pe minut.
Din cele 79 de televiziuni monitorizate, 46 au avut ratinguri sub 10.000 de telespectatori pe minut.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.forbes.ro).