FacebookTwitterLinkedIn

Platforma online Neakaisa.ro a investit în jur de 150.000 de euro în propriul brand de obiecte sanitare, Rune. 

Investiția vine ca urmare a creșterii cererii pe segmentul mediu al pieței și a nevoii de diversificare a ofertei, „în condițiile în care clienții își doresc obiecte sanitare de calitate, cu un design deosebit, la un preț accesibil”, declară Laura Sardescu, co-fondatoarea magazinului. 

Produsele nu sunt realizate în România, ci s-a apelat la importuri, după o perioadă de testare a mai multor producători, inclusiv din Polonia, stat care a devenit unul dintre cei mai mari producători de obiecte sanitare din Europa.

„Încă nu există oportunitatea de a produce local, astfel că suntem nevoiți să apelăm la importuri, chiar dacă presupun perioade lungi de transport și costuri care s-au triplat”, a explicat Laura Sardescu.

Ea a precizat că nu exclude ca, în viitor, să demareze propria producție de obiecte sanitare, „direcție care are și un scop nobil, de a readuce la viață o industrie care nu mai există în România. Din păcate, acum suntem încă la un nivel antreprenorial la care încercăm să ne consolidăm”. 

Compania a început anul cu o estimare de creștere cu 10% a vânzărilor, dar performanța la finalul primului trimestru a fost mai bună, de 20%. Din totalul clienților, 80% merge spre clienți finali care plasează comenzi pe platformă, restul către proiecte recomandate de arhitecți. 

Co-fondatoarea Neakaisa.ro a declarat că Bucureștiul și principalele cinci orașe din țară sunt bine acoperite de platformă, acestea realizând în jur de 70% din totalul cifrei de afaceri a companiei. „Probabil datorită penetrării mai bune a comerțului online în orașele mari sau a tipologiilor de produs”, concluzionează Sardescu.

În ce privește valoarea coșului de cumpărături, aceasta a crescut ușor față de anul trecut, ajungând la 1.800 de lei, însă clienții cumpără mai multe produse, la un preț mai mic față de 2023, semn că piața nu este în cel mai bun context.