Economia circulară, reciclarea şi utilizarea resurselor regenerabile sunt concepte familiare pentru cei care fac parte din Gen Z, adică cei născuţi între 1997 şi 2012, şi din această perspectivă, mulţi dintre ei (62%) preferă să cumpere de la branduri sustenabile, iar 73% chiar sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse sustenabile. „Clienţii din această categorie sunt, în general, bine informaţi. Sunt interesaţi de transparenţa brandurilor, capacitatea acestora de a oferi informaţii esenţiale, dar şi de angajamentul real faţă de valorile ecologice”, spune Cosmin Popovici, CEO MAGNOR, companie care deţine o platformă de tranzacţionare pentru bijuterii din aur şi cu diamante, electronice şi produse de lux pre-owned.
Cu toate că sustenabilitatea este un criteriu important pentru acest grup demografic, elementul cheie în decizia de cumpărare rămâne tot preţul, adaugă Cosmin Popovici. „Observăm că o parte dintre aceştia aleg să plătească la noi în rate, ceea ce le oferă flexibilitatea necesară pentru a face achiziţii semnificative fără a resimţi o presiune financiară imediată”, subliniază CEO-ul holdingului românesc.
Nativi digital, cei din Generaţia Z consideră piaţa electronicelor pre-owned o alternativă viabilă şi sustenabilă la achiziţia de produse noi. Acest grup demografic este preocupat de reducerea deşeurilor electronice şi de prelungirea duratei de viaţă a device-urilor. Achiziţionarea de electronice pre-owned se aliniază cu valorile Gen Z, pentru că astfel se evită risipa şi se încurajează consumul responsabil. Oficialul MAGNOR susţine că segmentul de vânzări de produse electronice, unde clienţii predominanţi sunt bărbaţii, cu vârste între 20 şi 45 de ani, a cunoscut o creştere constantă în ultima perioadă. În paralel, Generaţia Z a dezvoltat un interes crescut şi pentru piaţa produselor de lux pre-owned, aspectele ecologice, cele care ţin de economia circulară şi accesibilitate, fiind câteva dintre motivele pentru care tinerii Gen Z optează pentru produsele de lux pre-owned. Reprezentantul MAGNOR mai spune că Gen Z utilizează activ platformele digitale specializate în vânzarea de produse de lux pre-owned, pentru mai multă siguranţă.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).