27.6 C
București
luni, aprilie 15, 2024

Retail – Acuzată deja că a acţionat târziu în faţa scumpirilor dramatice, BCE de-abia acum începe să realizeze că greedflation ar putea fi factor determinant în creşterea inflaţiei – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Asta pentru că firmele tind să crească pre ţurile mai rapid pentru a compensa costurile mai mari decât să le reducă atunci când cheltuielile le scad, per mi ţându-le să înregistreze marje mai mari timp mai îndelungat, subliniază acesta...

Deşi creşterea marjelor nu va fi la fel de rapidă în 2023 ca în 2022, „orice fel de conflict între salarii, pro fituri şi sectorul public ar fi extrem de nociv pentru viitor şi ar putea pro duce o reacţie a BCE din punct de vedere al politicii monetare“...

Profiturile corporate sunt un dri ver mai puternic al scumpirilor decât costurile legate de forţa de muncă de ceva timp, din 2021, arată Maeva Cousin de la Bloomberg Economics.

Strategi, economişti şi din ce în ce mai des publicul încep să privească cu scepticism justificările pentru creş­terea preţurilor. Profiturile solide şi marjele în creştere nu au trecut ne­observate şi un nou termen, greedfla­tion, inflaţia din lăcomie, a luat naş­tere, scrie Financial Times. În ultimii doi ani, companiile nonfi­nanciare au dus-o bine în pofi­da impactului pandemiei şi războ­iului. Chiar şi cu blocajele de la ni­velul lan­ţurilor de aprovizionare, presiunilor asupra transporturilor, profiturile acestora au urcat puternic. Com­pa­niile au trecut mai departe costurile în creştere către clienţi şi au mers mai departe: marjele au atins maxime record.
Pentru BCE, deja acuzată că a acţionat cu întârziere în faţa creşterii preţurilor post-lockdown, creşterea marjelor a devenit o preocupare cla­ră de-abia de curând, fiind abordată pentru prima dată la şedinţa de politică monetară din martie, potrivit Bloomberg. Banca a devenit acum conştientă că riscul greedflation pentru creşte­rea inflaţiei se dovedeşte mult mai puternic decât spirala salarii-preţuri în legătură cu care strategii s-au tot îngrijorat. Oficialii acesteia eviden­ţia­ză din ce în ce mai frecvent impor­tanţa profiturilor în creştere în ceea ce priveşte cel mai sever episod de inflaţie din zona euro. Aşa-numita greedflation ame­nin­ţă să complice eforturile de stăvi­lire a scumpirilor, însemnând că BCE ar putea fi obligată la noi majorări de dobânzi, chiar într-un moment în care oficialii semnalează apropierea sfârşitului celui mai agresiv ciclu de majorări. „Există riscuri clare ca declinul inflaţiei să fie mai lent decât se antici­pase anterior din cauza creşterii mar­jelor corporate“, arată Piet Christian­sen, strateg la Danske Bank. Asta pentru că firmele tind să crească pre­ţurile mai rapid pentru a compensa costurile mai mari decât să le reducă atunci când cheltuielile le scad, per­mi­ţându-le să înregistreze marje mai mari timp mai îndelungat, subliniază acesta.

Deşi creşterea marjelor nu va fi la fel de rapidă în 2023 ca în 2022, „orice fel de conflict între salarii, pro­fituri şi sectorul public ar fi extrem de nociv pentru viitor şi ar putea pro­duce o reacţie a BCE din punct de vedere al politicii monetare“, a declarat vicepreşedintele BCE, Luis de Guindos. Profiturile corporate sunt un dri­ver mai puternic al scumpirilor decât costurile legate de forţa de muncă de ceva timp, din 2021, arată Maeva Cousin de la Bloomberg Economics. Temerile privitoare la greedflation sunt în creştere în condiţiile în care mai mulţi dintre cei mai cunoscuţi giganţi din sectorul bunurilor de larg consum au dezvăluit cum scumpirile le-au impulsionat rezultatele în acest an, notează The Guardian. Nestle şi-a crescut preţurile cu 9,8% în T1, aproape cel mai rapid ritm din peste trei decenii, însă vânzările i-au scăzut cu doar 0,5%. McDonald’s a beneficiat de pe urma unei scumpiri a meniului, raportând vânzări mai mari cu 12,6%. Pepsico şi-a majorat preţurile cu 16%, volumele de vânzări fiind cu doar 2% mai mici. P&G şi-a majorat marjele de profit pentru prima dată în doi ani după ce a crescut preţurile în ultimele luni mai rapid decât i-au crescut cheltuielile, însă executivii gigantului au respins ideea că sunt hotărâţi să-şi crească profitabilitatea pe spatele consumatorilor, potrivit Financial Times. 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!