3 C
București
marți, noiembrie 12, 2024

Retail – Afacerile cumulate ale marilor reţele de retail din România au crescut în 2022 cu 16,3% an/an, avans peste rata medie anuală a inflaţiei, de 13,8%. Vlad Săftoiu, Cushman & Wakefield Echinox: Retailul a continuat şi în 2022 să aibă o contribuţie importantă la creşterea şi formarea PIB-ului – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Afacerile cumulate ale marilor reţele de retail din România au crescut în 2022 cu 16,3% an/an, avans peste rata medie anuală a inflaţiei, de 13,8%.

Afacerile cumulate ale principalilor retaileri locali s-au majorat în 2022 cu aproape 16,3% an/an, avans ce se situează peste rata medie anuală a inflaţiei înregistrată anul trecut, de 13,8%, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite.

Cele 12 domenii analizate sunt FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri), Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.

Afacerile cumulate ale principalilor retaileri locali s-au majorat în 2022 cu aproape 16,3% an/an, avans ce se situează peste rata medie anuală a inflaţiei înregistrată anul trecut, de 13,8%, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite. Toate cele 12 segmente analizate au consemnat cifre de afaceri peste cele din 2021, cele mai mari creşteri fiind raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), cel al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%).  
Astfel, companiile incluse în studiu au raportat în 2022 o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021 şi 24,9  miliarde de euro în 2020. Cele 12 domenii analizate sunt FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri), Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate. Împreună, cei 114 de retaileri operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.  ”Piaţa de retail din România a trecut în ultimii trei ani printr-o perioadă marcată de restricţiile impuse de pandemia Covid-19, restricţii ce au dus iniţial la închiderea şi apoi la limitarea accesului în centrele comerciale, mai apoi existând o perioadă caracterizată prin creşterea galopantă a inflaţiei, cu consecinţe asupra puterii de cumpărare şi implicit asupra consumului. Este impresionant aşadar faptul că, pe fondul tuturor acestor probleme, fiecare din cele 12 segmente au reuşit să performeze mai bine în 2022 faţă de 2019, anul premergător crizei sanitare”, spune Vlad Săftoiu, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.

Analizând datele din perioada 2019 – 2022, creşterea medie anuală a cifrelor de afaceri aferente marilor reţele de retail a fost de 11,7%, în condiţiile în care rata medie anuală a inflaţiei în acest interval a fost de 7,1%. ”Retailul a continuat şi în 2022 să aibă o contribuţie importantă la creşterea şi formarea PIB-ului, aspect pe care l-am observat şi în primul trimestru al acestui an”, adaugă Vlad Săftoiu. Potrivit raportului Cushman & Wakefield Echinox, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în 2022 faţă de 2021 şi sub nivelul inflaţiei au fost raportate de segmentele electro-IT (plus 3,1%), DIY (plus 10,3%) şi Home & Deco (plus 11,3%). Pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiiind de 18,2% pentru FMCG, de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus. Rata medie anuală a vânzărilor în perioada 2019 – 2022 s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, excepţie făcând comercianţii de încălţăminte (4,3%). La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%). Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie. Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail – centre comerciale şi parcuri de retail – dezvoltatori ce în perioada 2019 – 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail, mai arată raportul companiei de consultanţă imobiliară. 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!