Serviciile de timpul Buy Now Pay Later (Cumperi acum, Plăteşti mai târziu) au cunoscut, în ultimii ani, o creştere exponenţială la nivel mondial, devenind dintr-o modalitate de plată de nişă o opţiune alternativă de finanţare tot mai frecvent solicitată de clienţi şi, ca urmare, mai prezentă în oferta retailerilor, arată o analiză realizată de Mokka, serviciu de tip Buy Now Pay Later (BNPL), care operează în Polonia, România şi Bulgaria, oferind soluţii de finanţare BNPL online şi offline pentru comercianţi şi consumatori. „BNPL este perceput de clienţii magazinelor care pun la dispoziţie această soluţie financiară ca un tip de creditare uşor de gestionat. Utilizatorii pot să stabilească ei înşişi planul de rambursare, conform intereselor proprii, să îl modifice dacă intervin situaţii neprevăzute şi să-şi transfere sume cash în contul personal”, spune Alexandru Balaci, CEO Mokka România.
Dacă în 2023 piaţa globală BNPL avea o valoare de 156,58 miliarde de dolari, în 2024 va ajunge la 232,23 miliarde de dolari, cu o rată de creştere anuală compusă (CAGR) de 48,3%, conform Research And Markets.com. Estimările sunt mai mult decât optimiste şi pentru anii următori. Astfel, potrivit aceluiaşi raport, valoarea totală a pieţei BNPL va atinge, în 2028, valoarea de 1.014,82 miliarde de dolari, cu o rată de creştere anuală compusă de 44,6%. „Plata alternativă BNPL devine tot mai populară şi în România, iar trendul crescător se va accentua anul acesta”, consideră Alexandru Balaci.
De altfel, studiile interne ale Mokka evidenţiază o rată tot mai mare de acceptare a acestei plăţi alternative. Astfel, la finalul anului 2023, rata clienţilor care făcuseră cumpărături repetate cu Mokka ajunsese la 60%. Contrar aşteptărilor, plata alternativă nu este folosită în primul rând pentru cumpărături mari (electronice, mobilă etc.), ci şi pentru achiziţia de haine, încălţăminte, produse sportive, pentru întreţinerea frumuseţii etc. De altfel, produsele din categoria Modă conduc topul domeniilor în care BNPL este cel mai utilizat, atât în România, cât şi pe plan global. „Dezvoltarea comerţului electronic reprezintă o schimbare fundamentală a obişnuinţei de shopping. Pe măsură ce tot mai mulţi retaileri şi clienţi vor adopta sistemul de cumpărături online, va creşte cererea de opţiuni de plată flexibile şi avantajoase, precum BNPL”, concluzionează Alexandru Balaci. În Europa Centrala şi de Est Mokka cooperează cu Lensa, Reserved, Boutique Mall Optiblu, F64, Somproduct, Aosom, CCC, Humanic, Office Shoes, Diverse, Savicki, W. Kruk, etc.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).