25 C
București
sâmbătă, iunie 22, 2024

Retail – Alibaba – Daniel Zhang, CEO-ul și președintele Alibaba, renunță… – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Divizia sa de comerț electronic, care include platformele Taobao și Tmall, va rămâne deținută în totalitate de Alibaba, dar celelalte cinci unități vor fi separate, Alibaba anunțând în mai că își propune să finalizeze listarea publică a unității sale de cloud în următoarele 12 luni.

Zhang, un fost contabil, s-a alăturat Alibaba în 2007 și este cunoscut pentru faptul că a fost arhitectul din spatele festivalului anual de cumpărături al companiei, ”Ziua celibatarilor”.

CEO-ul și președintele Alibaba, Daniel Zhang, renunță la funcții pentru a se concentra pe divizia cloud a grupului, pe măsură ce gigantul chinez de comerț electronic avansează cu un plan de divizare în șase unități de afaceri, transmite Reuters.

Zhang a ocupat concomitent trei funcții, din decembrie, când a preluat funcția de șef al diviziei cloud, după ce compania a suferit o pană de funcționare pe care a descris-o drept ”cea mai lungă pană pe scară majoră” de peste un deceniu, scrie News.ro.

Rolul de CEO va fi predat lui Eddie Yongming Wu, președintele Taobao și Tmall Group din Alibaba, în timp ce vicepreședintele executiv Joseph Tsai îl va urma pe Zhang în calitate de președinte.

Ambele numiri vor intra în vigoare pe 10 septembrie, a spus Alibaba.

”Numirea lui Daniel pentru a se concentreze pe conducerea diviziei cloud este într-adevăr o dovadă de încredere în el pentru a lua cea mai prețioasă afacere și a o conduce pentru a o dezvolta în mod corect, având în vedere această epocă a inteligenței artificiale generative (AI)”, a spus Brian Wong, fost angajat Alibaba și autor al cărții, ”The Tao of Alibaba”.

Ideea sau așteptarea că o persoană ar putea gestiona Cloud, bijuteria de pe coroană a afacerii și, în același timp, să gestioneze întregul Grup Alibaba este o așteptare nerezonabilă”, a mai spus acesta.

Remanierea surpriză vine după doi ani tumultuoși, în care Alibaba a fost puternic vizată de un control de reglementare sporit și după ce grupul a anunțat în martie că se va restructura în șase unități, fiecare cu propriile consilii și directori generali.

Divizia sa de comerț electronic, care include platformele Taobao și Tmall, va rămâne deținută în totalitate de Alibaba, dar celelalte cinci unități vor fi separate, Alibaba anunțând în mai că își propune să finalizeze listarea publică a unității sale de cloud în următoarele 12 luni.

Într-un memoriu adresat personalului și văzut de Reuters, Zhang a spus că spin-off-ul cloud se apropie de o etapă crucială și că este momentul potrivit pentru el să-și dedice atenția afacerii.

”Din perspectiva guvernanței corporative, avem nevoie și de o separare clară între consiliu și echipa de management, pe măsură ce Cloud Intelligence Group merge pe calea spre a deveni o companie publică independentă. Ar fi nepotrivit pentru mine să continui să servesc în calitate de președinte și CEO al ambelor companii în același timp în timpul procesului de disociere”, a spus el.

Analiștii au estimat că unitatea de cloud valorează între 41 și 60 de miliarde de dolari, dar au spus că mulțimea de date pe care le supraveghează ar putea să o pună în atenția autorităților de reglementare din țară și din străinătate.

Zhang, un fost contabil, s-a alăturat Alibaba în 2007 și este cunoscut pentru faptul că a fost arhitectul din spatele festivalului anual de cumpărături al companiei, ”Ziua celibatarilor”.

El a ocupat funcția de CEO din 2015 și a preluat președinția în 2019, preluând ambele roluri de la cofondatorul Alibaba Jack Ma.

Alibaba i-a mulțumit lui Zhang pentru ”conducerea sa extraordinară în depășirea incertitudinilor fără precedent care afectează afacerile companiei din ultimii câțiva ani”.

Acțiunile Alibaba cotate la Hong Kong au scăzut cu 1,5% după anunț, în concordanță cu o scădere de 1,6% a indicelui de referință, deoarece analiștii au considerat remanierea ca fiind în conformitate cu restructurarea generală anunțată anterior.

”În noua structură, grupul va juca un rol mai mic în stabilirea strategiilor pentru cele șase grupuri de afaceri, astfel încât numirea fondatorilor Alibaba Joe și Eddie în calitate de președinte și CEO probabil servește scopului de a asigura o tranziție ușoară a conducerii și de a menține cultura”, a spus analistul Eric Chen din Shanghai, care publică pe Smartkarma.

Wu, care a cofondat Alibaba alături de Ma și Tsai, în urmă cu peste două decenii, va continua să fie președinte al Taobao și al Tmall Group, a spus Alibaba.

Rolurile sale anterioare includ director de tehnologie al Alipay și președinte al Alibaba Health.

Elevarea lui Wu la funcția de CEO ”este o tranziție naturală și semnalează importanța constantă a comerțului electronic în foaia de parcurs a companiei”, a declarat Jacob Cooke, cofondator și CEO al WPIC Marketing + Technologies, o firmă de consultanță pentru comerț electronic cu sediul la Beijing.

Cooke a spus că nu vede schimbările de conducere ca semnalând o schimbare strategică majoră în cadrul Alibaba, având în vedere că persoanele sunt cofondatori și asociați apropiați ai lui Ma.

Ma, cel mai cunoscut antreprenor din China, a rămas departe de ochiul publicului de la sfârșitul anului 2020, după un discurs în care a criticat reglementările chineze și care ar fi declanșat o represiune împotriva companiei.

Ma a părăsit China continentală la sfârșitul anului 2021 – apărând în fotografii în Japonia, Spania, Australia și Thailanda – și s-a întors în martie, cu o zi înainte ca Alibaba să-și anunțe restructurarea.

El nu a făcut niciun comentariu public în acea perioadă.

Săptămâna trecută, președintele Alibaba, J. Michael Evans, a spus că Ma rămâne cel mai mare acționar al Alibaba și îi pasă foarte mult de companie. El a spus că Ma predă la o universitate din Tokyo și, de asemenea, petrece mai mult timp în China.

Publicația chineză de informații în domeniul tehnologiei LatePost relatat luni că Ma a convocat o întâlnire cu liderii de la Taobao și Tmall Group, unde a evidențiat concurența severă și a discutat despre necesitatea de a reveni asupra utilizatorilor, internetului și Taobao – ai căror comercianți sunt în mare parte persoane fizice sau întreprinderi mici – pentru qa rămâne relevantă.

Alibaba nu a răspuns la o solicitare a Reuters de a comenta articolul din LatePost, care a citat surse ale companiei.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!