♦ „Anul acesta, recolta a început bine. Umiditatea în sol este suficientă, iar viţa-de-vie s-a dezvoltat fără întârzieri.“ Înregistrând pentru prima dată două trimestre consecutive cu creşteri de 30% pe vânzări, producătorul de vinuri Purcari Wineries (WINE) are în vizor în perioada următoarea dezvoltarea pieţelor existe şi noi, cât şi majorarea capacităţilor de producţie, după un profit de 25,5 mil. lei în S1/2023, în urcare cu 22% de la an la an. „A fost o primă jumătate de an foarte puternică, pentru prima dată am reuşit să creştem vânzările două trimestre consecutive cu 30% şi să menţinem profitabilitatea foarte înaltă. În paralel, am rămas în indicele FTSE Russell MicroCap, am investit în sustenabilitate, având câteva parcuri fotovoltaice la vinării. Pe de-o parte, mergem să asigurăm vânzările prin dezvoltarea pieţelor şi parteneriatelor atât existe, cât şi noi“, spune Eugeniu Baltag, IR director, Purcari, invitat la ZF Deschiderea de Astăzi din 14 septembrie. „Pe de altă parte, investim şi în capacităţile de producţie.“ Acţiunile WINE se tranzacţionează anul acesta în creştere cu 48%, a cincea cea mai ridicată dinamică din structura indicelui de referinţă BET, afişând un rulaj de 55,5 milioane de lei în acest interval. Valoarea de piaţă a companiei din Republica Moldova se ridică la peste 500 de milioane de lei, după un avans de 36,5% pe acţiuni în ultimele 12 luni, conform datelor BVB. „Creşterea pe care o vedeţi în S1 vine din doi factori, două treimi din ea venind din volume, iar o treime din creşterile de preţ pe care le-am realizat de-a lungul timpului deoarece toţi am simţim ritmul inflaţionist din ultima perioadă“, adaugă reprezentantul Purcari. Vânzările din afacerea de bază au însumat 145 milioane lei în prima parte a anului, în creştere cu 29% faţă de perioada similară a anului trecut. Piaţa din România a contribuit cel mai mult la această evoluţie, cu plus 40% an/an. în paralel, piaţa din Republica Moldova a urcat cu 11%. Un impact pozitiv asupra vânzărilor a fost asigurat de activitatea din Bulgaria, după consolidarea noii filiale Angel’s Estate, cu vânzări de 4,5 milioane lei, faţă de zero în 2022. „Mai avem spaţiu de creştere, deci dezvoltăm şi diversificăm canale de vânzări, lărgim numărul de produse pe care le livrăm, ne dezvoltăm geografic. România nu este o piaţă uşoară, unde deja am atins anumite rezultate care, câteodată, sunt mai uşor de atins, dar mai greu de menţinut. Ne dorim să avem o cotă de piaţă cât mai mare în România, iar aici mergem cu mai multe branduri.“ În S1/2023, noul segment de afaceri – servicii de management al reciclării deşeurilor – a adăugat aproximativ 13,2 milioane de lei la veniturile totale, se arată în raportul semestrial publicat la Bursa de Valori. „Anul acesta, recolta a început bine. Umiditatea în sol este suficientă, viţa-de-vie s-a dezvoltat fără întârzieri, un pic mai dificil a fost acest val de căldură pe care toţi l-am resimţit la sfârşit de august“, afirmă Eugeniu Baltag.
Devino investitor la bursă. Este simplu să investești la Bursa de Valori București. Peste 20 de brokeri îți stau la dispoziție pentru a-ți deschide un cont de tranzacționare. Este primul pas pentru a cumpăra sau vinde acțiuni ale companiilor listate la bursă. Află mai multe pe www.bvb.ro/devinoinvestitor.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).