Comerţul modern local a beneficiat de circa 320 de deschideri în 2023, potrivit calculelor şi estimărilor ZF. Ritmul este ceva mai lent decât în anii anteriori, însă nu cu mult, universul depăşind 4.500 de unităţi.
♦ Anul trecut a fost unul dintre cei mai aglomeraţi ani pentru piaţa de comerţ alimentar din România, 2023 fiind marcat de trei tranzacţii majore – preluarea Profi de către Ahold Delhaize (proprietarul Mega Image), achiziţia operaţiunilor locale ale Cora de către Carrefour şi intrarea polonezilor de la Zabka în România prin cumpărarea unui pachet de acţiuni la distribuitorul DRIM Daniel ♦ În ceea ce priveşte expansiunea propriu-zisă, de la zero, lucrurile diferă puternic de la o reţea la alta, unii actori au frânat dezvoltarea, alţii au menţinut ritmul. Sunt şi unii care au accelerat l În total, au fost circa 320 de magazine noi ♦ Ce urmează în 2024?
Retailerii anunţă planuri ambiţioase de expansiune în 2024, unele reţele având de gând să menţină ritmul setat în anul anterior, în timp ce altele apasă pedala de acceleraţie. Iar asta într-un an în care se vor vedea primele efecte ale marilor tranzacţii din 2023.
Mai exact, pe de-o parte, autorităţile din domeniul concurenţei vor anunţa în acest an care este „verdictul“ lor în ceea ce priveşte preluarea reţelei Profi de către grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image. Pe de altă parte, polonezii de la Zabka, un retailer de top din cea mai puternică economie din regiune, îşi vor trasa primele directive pentru România. Zabka este cel mai important nume nou intrat în comerţul alimentar autohton în ultimul deceniu.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).