♦ Inflaţia a coborât treptat de la trimestru la trimestru, dar a rămas la peste 10% în cazul bunurilor FMCG, adică alimente, băuturi, produse de îngrijire personală şi a locuinţei ♦ În volum, vânzările retailerilor au scăzut, dar în valoare ele sunt pe plus exclusiv datorită scumpirilor ♦ Oamenii se orientează către oferte, promoţii şi preţuri mai mici ♦ Astfel, mărcile private devin tot mai prezente în coş l Însă preţurile produselor marcă privată au crescut accelerat faţă de branduri.
În primele nouă luni din an, piaţa bunurilor de larg consum a scăzut în volum, acesta fiind cel mai bun indicator pentru apetitul de consum al românilor. La polul opus, vânzările în valoare ale retailerilor au continuat să crească, dar avansul a fost susţinut exclusiv de scumpiri, dat fiind că preţurile au continuat să urce cu 15-23%. Mai exact, în trimestrul al treilea, inflaţia a coborât puţin sub 15%, faţă de peste 19% în trimestrul anterior şi 23% în primele trei luni din an. În volum (ca număr de bucăţi), vânzările au rămas pe minus, deşi declinul s-a mai temperat, arată datele companiei de cercetare de piaţă NielsenIQ. Spre exemplu, în perioada iulie-septembrie 2023, piaţa FMCG a scăzut în volum cu 1,3%, în timp ce, datorită scumpirilor pe bandă rulantă, în valoare vânzările sunt pe plus cu 13,4%.
„Consumatorii se confruntă, încă o dată, cu un sezon de sărbători marcat de un cost de trai ridicat. Cu toate că există o decelerare a ratei inflaţiei în sectorul de bunuri de larg consum, (…) industria de FMCG se confruntă în continuare cu o scădere de volume, manifestată mai ales în hipermarketuri şi în comerţul tradiţional“, spun analiştii de la NielsenIQ.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).