-3.5 C
București
miercuri, februarie 12, 2025

Retail – ANALIZĂ ZF. La paradisul femeilor. Românii cheltuie anual aproape 20 mld. lei pe haine. Jumătate din sumă merge către îmbrăcămintea pentru femei, în timp ce restul se împarte între bărbaţi şi copii. Vânzările de modă nu au reuşit nici până acum să ajungă din nou la nivelul record atins înainte de pandemie – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Estimările arată că 2024 ar putea deveni însă cel mai bun an de până acum, semn că apetitul pentru shopping a revenit ♦ Totuşi, cel puţin parţial, creşterile de vânzări din ultimii ani au fost susţinute şi de inflaţie.

Românii cheltuie anual pe haine aproape 20 de miliarde de lei, banii fiind împărţiţi între produsele pentru femei, cele pentru bărbaţi şi cele pentru copii.

Piaţa locală de profil se află pe un trend ascendent, iar asta începând cu 2021, după ce în primul an de pandemie, când oamenii au stat mai mult în case, vânzările s-au prăbuşit.

♦ Estimările arată că 2024 ar putea deveni însă cel mai bun an de până acum, semn că apetitul pentru shopping a revenit ♦ Totuşi, cel puţin parţial, creşterile de vânzări din ultimii ani au fost susţinute şi de inflaţie.

Românii cheltuie anual pe haine aproape 20 de miliarde de lei, banii fiind împărţiţi între produsele pentru femei, cele pentru bărbaţi şi cele pentru copii. Piaţa locală de profil se află pe un trend ascendent, iar asta începând cu 2021, după ce în primul an de pandemie, când oamenii au stat mai mult în case, vânzările s-au prăbuşit. Atunci, în doar un an, retailerii de modă au pierdut aproape un sfert din încasări, atât deoarece magazinele au fost închise, cât şi pentru că românii nu au mai avut apetit de shopping din cauza incertitudinii.

Deşi ulterior lucrurile au revenit treptat la normal, vânzările de modă nu au mai reuşit să ajungă din nou la nivelul record atins înainte de criza sanitară.

Estimările analiştilor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor arată însă că 2024 ar putea deveni  cel mai bun an, semn că apetitul pentru shopping a revenit. Totuşi, cel puţin parţial, creşterile de vânzări din ultimii ani au fost susţinute şi de inflaţie.

 

Femeile cheltuie cel mai mult

Din totalul sumei alocate anual pentru îmbrăcăminte, aproape jumătate merge către hainele pentru femei, în timp ce piesele pentru bărbaţi şi cele pentru copii reprezintă împreună la fel de mult. Acest lucru nu este însă surprinzător, fiind cunoscut faptul că – la nivel general – femeile sunt cele care alocă cei mai mulţi bani pentru modă, fiind interesate de felul cum arată şi de ce poartă. Comportamentul acesta nu este specific României, ci întregii lumi.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!