6.1 C
București
luni, decembrie 9, 2024

Retail – Analiză ZF. Marii retaileri apelează din nou la „arma“ promoţiilor pentru a resuscita consumul privat: 22% din vânzările din comerţul modern reprezintă produse la ofertă sau reducere – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Ponderea vânzărilor la promoţie în total vânzări din comerţul modern s-a situat pe un trend continuu descendent în ultimii ani, coborând de la 25% în 2018 la 20,4% anul trecut ♦ Anul acesta apare prima mişcare în sens opus ♦ În 2009-2010...

Astfel, în primul trimestru din acest an ponderea vânzărilor la pro moţie în total vânzări din comerţul modern a a juns la 22%, în urcare de la 20,4% la nivelul lui 2022, a rată da tele companiei de cer cetare de piaţă RetailZoom.

Această evoluţie reprezintă o schim bare de direcţie după ce în ulti mii ani pon derea vânză rilor la promo ţie în total vân zări din comerţul mo dern s-a situat pe un trend descen dent...

♦ Ponderea vânzărilor la promoţie în total vânzări din comerţul modern s-a situat pe un trend continuu descendent în ultimii ani, coborând de la 25% în 2018 la 20,4% anul trecut ♦ Anul acesta apare prima mişcare în sens opus ♦ În 2009-2010, tot pe fondul unei scăderi a consumului în timpul crizei anterioare, ofertele şi reducerile au reprezentat cartea pe care au jucat-o toţi marii retaileri în încercarea de a-i atrage pe români în magazine.

Moda promoţiilor şi a reducerilor a reve­nit în acest an în ma­rile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri, retailerii moderni apelând din nou mai activ la această „ar­mă“ pentru a anima consumul privat, care este afectat de o inflaţie în continuare de două ci­fre, adică de peste 10%. Astfel, în primul trimestru din acest an ponderea vânzărilor la pro­moţie în total vânzări din comerţul modern a a­juns la 22%, în urcare de la 20,4% la nivelul lui 2022, a­rată da­tele companiei de cer­­cetare de piaţă RetailZoom. Mai exact, din 100 de lei chel­tuiţi de un român, 22 de lei au mers către pro­duse la ofertă.

Această evoluţie reprezintă o schim­bare de direcţie după ce în ulti­mii ani pon­derea vânză­rilor la promo­ţie în total vân­zări din comerţul mo­dern s-a situat pe un trend descen­dent, coborând de la 25% în 2018 la 20,4% anul trecut. Astfel, anul acesta apare prima mişcare în sens opus.

„Tendinţa de scădere a activităţii retailerilor şi producătorilor în ceea ce priveşte promoţiile a fost evidentă în ultimii cinci ani, într-un context de evoluţie constant pozitivă a vânză­ri­lor în comerţul modern. Scăderea pon­derii promo s-a menţinut chiar şi anul trecut, în condiţiile în care in­flaţia a atins cote record spre sfârşitul lui 2022, pentru ca apoi, la început de 2023, să observăm o schimbare de traiectorie: vânzările promo au atins un maxim al creşterii în valoare abso­lută de +37% în primul tri­mestru din 2023 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Ca şi con­tribuţie în vânzările totale, vânzările promoţionale se apropie de nivelul atins în 2019“, explică Bogdana Gheor­ghe, managing director al RetailZoom România.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!