♦ Ponderea vânzărilor la promoţie în total vânzări din comerţul modern s-a situat pe un trend continuu descendent în ultimii ani, coborând de la 25% în 2018 la 20,4% anul trecut ♦ Anul acesta apare prima mişcare în sens opus ♦ În 2009-2010, tot pe fondul unei scăderi a consumului în timpul crizei anterioare, ofertele şi reducerile au reprezentat cartea pe care au jucat-o toţi marii retaileri în încercarea de a-i atrage pe români în magazine.
Moda promoţiilor şi a reducerilor a revenit în acest an în marile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri, retailerii moderni apelând din nou mai activ la această „armă“ pentru a anima consumul privat, care este afectat de o inflaţie în continuare de două cifre, adică de peste 10%. Astfel, în primul trimestru din acest an ponderea vânzărilor la promoţie în total vânzări din comerţul modern a ajuns la 22%, în urcare de la 20,4% la nivelul lui 2022, arată datele companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Mai exact, din 100 de lei cheltuiţi de un român, 22 de lei au mers către produse la ofertă.
Această evoluţie reprezintă o schimbare de direcţie după ce în ultimii ani ponderea vânzărilor la promoţie în total vânzări din comerţul modern s-a situat pe un trend descendent, coborând de la 25% în 2018 la 20,4% anul trecut. Astfel, anul acesta apare prima mişcare în sens opus.
„Tendinţa de scădere a activităţii retailerilor şi producătorilor în ceea ce priveşte promoţiile a fost evidentă în ultimii cinci ani, într-un context de evoluţie constant pozitivă a vânzărilor în comerţul modern. Scăderea ponderii promo s-a menţinut chiar şi anul trecut, în condiţiile în care inflaţia a atins cote record spre sfârşitul lui 2022, pentru ca apoi, la început de 2023, să observăm o schimbare de traiectorie: vânzările promo au atins un maxim al creşterii în valoare absolută de +37% în primul trimestru din 2023 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Ca şi contribuţie în vânzările totale, vânzările promoţionale se apropie de nivelul atins în 2019“, explică Bogdana Gheorghe, managing director al RetailZoom România.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).