Retailerul Profi, controlat de fondul de investiţii MidEuropa Partners, şi-a majorat vânzările anul trecut cu 22%, avansul fiind susţinut în special de creşterea numărului de clienţi în condiţiile în care bonul mediu a postat un plus de doar 5-6%, mult sub inflaţie.
„Oamenii fie au cumpărat produse mai ieftine, fie au avut mai puţine articole în coş. Totuşi, noi am reuşit să atragem consumatori noi şi să compensăm orientarea lor către produse mai ieftine. Românii observăm că fac cumpărături de dimensiuni mai mici, dar vin mai des în magazine, fapt ce ne avantajează pe noi, care activăm pe formatul de supermarket şi proximitate modernă“, spune Andrei Bica, CFO al companiei.
Coşul mediu în Profi este de circa 30 de lei plus TVA, iar cele mai vândute bunuri sunt cele de bază.
În medie, în fiecare zi din 2022 magazinele Profi au fost vizitate de 1,2 milioane de clienţi, numărul fiind cu 17% mai mare decât în anul anterior. În perioadele de vârf, precum Paşte, Crăciun sau luna august – când se întorc românii de peste hotare numărul de clienţi a urcat la 1,4 milioane pe zi.
Retailerul a încheiat anul trecut cu afaceri de 11,7 mld. lei şi cu o reţea de 1.641 de magazine.
Pentru acest an, compania şi-a bugetat o nouă creştere a businessului, undeva la 15%, piaţa urmând a sta în continuare sub impactul inflaţiei, care îşi pune amprenta asupra puterii de cumpărare.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).