24.5 C
București
miercuri, mai 31, 2023

Retail – Avem un capital social de 16 mil. euro anul acesta. Vrem să cumpărăm un abator şi o fabrică de procesare. Avem cerere şi la export, în special pentru carne – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea SA este o companie de stat înfiinţată în 2019 şi deschisese 2 magazine, dar în scurt timp proiectul a fost închis ♦ Ministrul agriculturii Petre Daea a repornit proiectul anul trecut.

Adaosul comercial practicat de compania fondată în 2019 se situează între 0,5 şi 3%, acesta depinzând de cantitatea produselor, de tipul produselor şi dacă este nevoie ca societatea să ambaleze, să sorteze, să eticheteze sau să transporte produsele.

Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea SA este o companie naţională înfiinţată în ianuarie 2019 cu un capital social capital social de 93 de milioane de lei (circa 19 mil.

♦ Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea SA este o companie de stat înfiinţată în 2019 şi deschisese 2 magazine, dar în scurt timp proiectul a fost închis ♦ Ministrul agriculturii Petre Daea a repornit proiectul anul trecut. Mariana Cotoi, directorul general al companiei de stat Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea, spune că anul acesta societatea pe care o conduce intenţionează să cumpere un abator, o fabrică de pro­cesare, iar în a doua parte a anului să des­chidă un magazin în care se vor comercializa produse agroalimentare româneşti. „În prezent, avem încheiate contracte de par­t­eneriat cu câteva zeci de cooperative, dis­tri­buitori, procesatori şi în fiecare săp­tă­mână numărul celor cu care încheiem con­tract creşte semnificativ“, a spus Mariana Cotoi în cadrul emisiunii ZF Agropower, un pro­iect susţinut de Banca Transilvania şi Penny. Practic, compania de stat este un intermediar între producători şi retaileri, însă Mariana Cotoi spune că avantajul unui parteneriat cu Casa de Comerţ Agro­alimentar Unirea este că producătorul este plătit pe loc. Adaosul comercial practicat de compania fondată în 2019 se situează între 0,5 şi 3%, acesta depinzând de cantitatea produselor, de tipul produselor şi dacă este nevoie ca societatea să ambaleze, să sorteze, să eticheteze sau să transporte produsele. „Noi avem un adaos comercial între0,5 şi 3 %, dar plătim producătorul pe loc. În momentul în care producătorul livrează marfa, marfa a fost recepţionată, avem avizul de însoţire al mărfii cu ştampila de recepţie a produselor distribuite, noi în aceeaşi zi sau a 2-a zi, în funcţie de circuitul bancar, plătim producătorul. Şi îl ajutăm pe cel care comercializează marfa, aşteptându-l un anumit termen de plată pentru ca şi el să-şi poată vinde marfa“, a spus ea. Mariana Cotoi precizează că societatea a avut un profit de circa 300.000 de euro anul trecut. Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea SA este o companie naţională înfiinţată în ianuarie 2019 cu un capital social capital social de 93 de milioane de lei (circa 19 mil. euro), din bugetul de stat, cu scopul de a va­lo­rifica producţiile agricole primare. Iniţial în plan era deschiderea a 80 de magazine de tip aprozar. Însă, după înlocuirea lui Petre Daea la vârful Ministerului Agriculturii de către Adrian Oros cele două magazine ale Casei din Bucureşti şI Sibiu au fost închise pe motiv că „n-are ce interveni statul în economia privaţilor“. Anul trecut, iniţiativa a fost reluată după ce la conducerea minis­terului a revenit Petre Daea, iar Mariana Cotoi spune că acum compania ia lucrurile pas cu pas şi este atentă la cheltuieli. Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea are contracte cu majoritarea retailerilor precum Penny, Carrefour, Profi, Metro, Kaufland, dar va discuta şi cu Lidl, Mega Image sau Auchan. „Planul nostru de dezvoltare este şi în a colabora direct cu HoReCa şi cu lanţurile de de magazine româneşti şi nu numai. Şi să fim o punte şi între producător, crescătorul de animale, abator şi procesator“. În prezent, compania nu are un sistem de distribuţie, dar pentru a veni în sprijinul producătorilor care nu îşi permit, nu sunt organizaţi în cooperative, care nu au depozite unde trebuie marfa, cu operaţiunile de depozitare, ambalare, etichetare şi transport, compania încheiând contracte cu firme autorizate. „Pe termen mediu şi lung intenţionăm să ne construim o reţea de magazine Casa Unirea la care lucrăm acum şi care să acopere tot teritoriul ţării şi atunci şi producătorii mici cu siguranţă vor avea piaţă de desfacere asigurată din aceste magazine româneşti Casa Unirea, bineînţeles şi ceea ce vom distribui la retaileri. Ne uităm în perioada următoare şi pe partea de export“. Mariana Cotoi estimează că în a doua jumătate a anului va fi deschis primul magazin al Casei de Comerţ Unirea, dar spune că deocamdată nu este decisă locaţia. „Noi dorim să facem şi propriile investiţii. Aşa cum vă spuneam, pe lângă reţelele de o reţea de magazine Casa Unirea, vrem să cumpărăm şi un abator. Având în vedere această cerere mare pentru carne şi produsele din carne în ultimile două luni de zile au venit reprezentanţii Ministerului Agriculturii din Iordania, manifestând un interes foarte, foarte mare pentru animalele vii şi animalele sacrificate. Şi atunci a venit această idee, să achiziţionăm un abator“. În plus, Casa de Comerţ Unirea îşi doreşte să achiziţioneze o fabrică de procesare legume şi fructe sau dacă nu reuşeşte să o achiziţioneze în timp util, să încheie contracte de parteneriat cu fabricile de procesare de profil şi nu neapărat cele foarte mari. „Avem fabrici de dimensiuni mai mici, investiţii foarte frumoase desfăşurate prin AFIR, care sunt răspândite peste tot la noi în ţară şi trebuie să venim şi în sprijinul lor pentru că trebuie să ne gândim la susţinerea clasei de mijloc“. Casa de Comerţ Unirea are un capital de 16 milioane de euro.   Cum funcţionează Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea şi cum pot deveni producătorii şi fermierii parteneri ► Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea este practic un intermediar între producător şi retailer. Adaosul comercial este între 0,5% şi 3%, în funcţie de produs, cantitate şi de necesarul de servicii. ► Compania plăteşte produsele pe loc şi o distribuie în aceeaşi zi sau a doua zi şi nu încasează în aceeaşi zi de la retailer, dându-i posibilitatea să-şi vândă marfa. ► Producătorul trebuie să trimită pe adresa de e-mail a Casei de Comerţ Unirea un e-mail cu intenţia de colaborare şi se va răspunde cu toţi paşii necesari. Fermierul sau producătorul trebuie să aibă fie un SRL, fie un PFA sau o altă formă juridică. ► Casa de Comerţ Unirea nu deţine depozite, dar poate ajuta producătorii cu spaţii de depozitare, cu ambalarea sau transportul.  

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!