24 C
București
miercuri, iulie 24, 2024

Retail – „Avem un plan de investiţii pentru… – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Cerasus Group a fost înfiinţată în 2006, iar în prezent cele mai mari ferme sunt proprietatea a doi producători din Cotnari, restul membrilor având suprafeţe mai mici ♦ Sub brandul Panere, Cerasus livrează fructe în toate supermarketurile din ţară şi la export în majoritatea ţărilor din vestul Europei.

Cerasus Group a fost înfiinţată în 2006, iar în prezent cele mai mari ferme sunt proprietatea a doi produ că tori din Cotnari, restul membrilor având suprafeţe mai mici.

♦ Cerasus Group a fost înfiinţată în 2006, iar în prezent cele mai mari ferme sunt proprietatea a doi producători din Cotnari, restul membrilor având suprafeţe mai mici ♦ Sub brandul Panere, Cerasus livrează fructe în toate supermarketurile din ţară şi la export în majoritatea ţărilor din vestul Europei.

Cerasus Grup, o asociere din care fac parte douăzeci de produ­cători de fructe din judeţul Iaşi, are un plan de investiţii pentru refacerea livezilor şi pentru noi echipamente de sortare şi ambalare.

„În următorul an avem un plan de investiţii pentru a replanta aproxi­mativ 17 hectare de livezi cu cireşi cu soiuri noi, pe care le vom putea cule­ge şi mai târziu decât culegem acum, adică până la jumătatea lui august. Avem un proiect de 1,5 milioane de euro de investit în livezi. Anual in­vestim şi în tehnologii de sortare şi ambalare a fructelor. Anul trecut am investit 500.000 de euro în echipa­mente noi“, a spus Bogdan Băianu, managerul Cerasus Group, la emisiu­nea online ZF Iaşi te inspiră!.

Pentru anul viitor, compania intenţionează să majoreze capacita­tea de sortare şi ambalare cu utilaje noi, dar totul în funcţie de cum se va încheia sezonul.

„De asemenea, avem panouri fo­to­voltaice care acoperă cam jumătate din consumul de energie şi vrem să creştem capacitatea de producţie de energie. Mai avem în plan şi achiziţia unui robot pentru ambalare. Tendin­ţa este de a merge tot mai mult către automatizare.“

Conform datelor de la Registrul Comerţului, Cerasus Grup este deţi­nu­tă de douăzeci de acţionari, majo­ri­tari fiind firmele Multiprior (cu 47% din acţiuni) şi Fructis Trading (43%).

Cerasus Group a fost înfiinţată în 2006, iar în prezent cele mai mari ferme sunt proprietatea a doi produ­că­tori din Cotnari, restul membrilor având suprafeţe mai mici. Sub bran­dul Panere, Cerasus livrează fructe în toate supermarketurile din ţară şi la export în majoritatea ţărilor din vestul Europei.

„Producem cireşe, mere, pere şi prune, iar cireşele reprezintă peste 80% din cifra de afaceri. Celelalte fructe sunt pentru a umple sezonul, pentru a avea continuitate de lucru.“

Compania îşi desfăşoară activitatea într-un depozit din Cotnari, judeţul Iaşi, cu linii automate de sortare şi ambalare pentru toate fructele din portofoliu, iar pentru cireşe a mers mai departe de atât, astfel că a instalat linii de sortare optică, de sortare a fructelor moi. În perioada recoltării cireşelor, în depozit se lucrează douăzeci de ore pe zi. Sunt şase soiuri de cireşe în portofoliu, printre care mici, amare, albe, roşii, negre.

„Acest sezon este destul de dificil pentru producţia de cireşe, pentru că am avut cantităţi foarte mari de ploi în toată zona unde avem noi livezile, iar fructele au început să crape. Sezonul acesta e mai slab decât cel de anul trecut în termeni de volume şi de preţuri. Totuşi, avem de lucru, iar acum în depozit avem peste 60 de oameni la treabă, care sortează şi ambalează.“Cerasus Grup funcţionează, totodată, şi ca o unitate de sortare şi ambalare pentru peste treizeci de producători din zona Moldovei, de la Suceava până la Galaţi.

Referitor la preţul cireşelor, adesea prohibitiv în ultimii câţiva ani, Bogdan Băianu spune că o explicaţie ar putea fi faptul că au apărut producători care cultivă şi vând soiuri moderne, astfel că preţurile au ajuns să se alinieze cu cele din Europa. Au apărut soiuri mai valoroase şi mai bune.

„Noi exportăm doar cireşele şi prunele, deoarece pentru mere şi pere este foarte greu să trecem de Polonia. Nici infrastructura nu ajută – ne trebuie o zi doar să traversăm România până la graniţa cu Ungaria. România este printre cei mai mari producători de prune din Europa, dar nu şi printre cei mai mari exportatori – foarte multe fructe rămân şi se industrializează local.“

Cerasus vinde doar în retail, nu face şi livrări directe, însă acţionarii companiei au în plan să facă un magazin chiar la poarta depozitului, astfel încât oamenii interesaţi vor putea veni direct să cumpere fructele din Cotnari.

„Continuăm în formula actuală, cu douăzeci de producători, şi încercăm să schimbăm modul de a produce, să facem reconversia livezilor vechi şi să le aducem un nivel de calitate mai ridicat. Abia apoi ne putem gândi la integrarea altor producători.“

Toţi membrii din asociere îşi vând integral producţia prin intermediul Cerasus. La final, vânzările se împart în funcţie de cât a adus fiecare şi de calitatea fructelor scoase din livadă. Anul trecut, compania a înregistrat peste 3,5 milioane de euro cifră de afaceri, fiind un an foarte bun şi la export, cu volume considerabile.

„Estimăm pentru anul acesta un sezon mai slab la cireşe din punctul de vedere al preţurilor, dar vrem măcar să depăşim cantitatea vândută anul trecut. Acum (la jumătatea lunii iunie – n. red.) preţurile de vânzare de la noi pleacă de la 8 lei şi ajung la 25 de lei pe kilogram. Pentru celelalte fructe stăm mai bine decât anul trecut.“

Livezile deţinute de membrii Cerasus Grup reprezintă printre cele mai nordice plantaţii de cireş din ţară şi acoperă partea a doua a sezonului, astfel că organizaţia poate vinde aceste fructe până la începutul lui august. Cea mai mare cantitate se recoltează în iulie.

„Asta ne ajută, pentru că venim în piaţă într-un moment în care nu mai există aceste fructe disponibile“, mai spune Bogdan Băianu.

 

 

 

Iaşi te inspiră!

Bogdan Băianu, Cerasus Grup: „Avem un plan de investiţii pentru a replanta 17 hectare de livezi cu cireşi cu soiuri noi, pe care le vom putea culege şi mai târziu decât culegem acum, adică până la jumătatea lui august“

 

♦ Cerasus Group a fost înfiinţată în 2006, iar în prezent cele mai mari ferme sunt proprietatea a doi producători din Cotnari, restul membrilor având suprafeţe mai mici ♦ Sub brandul Panere, Cerasus livrează fructe în toate supermarketurile din ţară şi la export în majoritatea ţărilor din vestul Europei.

 

 

 

Alina-Elena Vasiliu

Cerasus Grup, o asociere din care fac parte douăzeci de produ­cători de fructe din judeţul Iaşi, are un plan de investiţii pentru refacerea livezilor şi pentru noi echipamente de sortare şi ambalare.

„În următorul an avem un plan de investiţii pentru a replanta aproxi­mativ 17 hectare de livezi cu cireşi cu soiuri noi, pe care le vom putea cule­ge şi mai târziu decât culegem acum, adică până la jumătatea lui august. Avem un proiect de 1,5 milioane de euro de investit în livezi. Anual in­vestim şi în tehnologii de sortare şi ambalare a fructelor. Anul trecut am investit 500.000 de euro în echipa­mente noi“, a spus Bogdan Băianu, managerul Cerasus Group, la emisiu­nea online ZF Iaşi te inspiră!.

Pentru anul viitor, compania intenţionează să majoreze capacita­tea de sortare şi ambalare cu utilaje noi, dar totul în funcţie de cum se va încheia sezonul.

„De asemenea, avem panouri fo­to­voltaice care acoperă cam jumătate din consumul de energie şi vrem să creştem capacitatea de producţie de energie. Mai avem în plan şi achiziţia unui robot pentru ambalare. Tendin­ţa este de a merge tot mai mult către automatizare.“

Conform datelor de la Registrul Comerţului, Cerasus Grup este deţi­nu­tă de douăzeci de acţionari, majo­ri­tari fiind firmele Multiprior (cu 47% din acţiuni) şi Fructis Trading (43%).

Cerasus Group a fost înfiinţată în 2006, iar în prezent cele mai mari ferme sunt proprietatea a doi produ­că­tori din Cotnari, restul membrilor având suprafeţe mai mici. Sub bran­dul Panere, Cerasus livrează fructe în toate supermarketurile din ţară şi la export în majoritatea ţărilor din vestul Europei.

Mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro

„Producem cireşe, mere, pere şi prune, iar cireşele reprezintă peste 80% din cifra de afaceri. Celelalte fructe sunt pentru a umple sezonul, pentru a avea continuitate de lucru.“

Compania îşi desfăşoară activitatea într-un depozit din Cotnari, judeţul Iaşi, cu linii automate de sortare şi ambalare pentru toate fructele din portofoliu, iar pentru cireşe a mers mai departe de atât, astfel că a instalat linii de sortare optică, de sortare a fructelor moi. În perioada recoltării cireşelor, în depozit se lucrează douăzeci de ore pe zi. Sunt şase soiuri de cireşe în portofoliu, printre care mici, amare, albe, roşii, negre.

„Acest sezon este destul de dificil pentru producţia de cireşe, pentru că am avut cantităţi foarte mari de ploi în toată zona unde avem noi livezile, iar fructele au început să crape. Sezonul acesta e mai slab decât cel de anul trecut în termeni de volume şi de preţuri. Totuşi, avem de lucru, iar acum în depozit avem peste 60 de oameni la treabă, care sortează şi ambalează.“Cerasus Grup funcţionează, totodată, şi ca o unitate de sortare şi ambalare pentru peste treizeci de producători din zona Moldovei, de la Suceava până la Galaţi.

Referitor la preţul cireşelor, adesea prohibitiv în ultimii câţiva ani, Bogdan Băianu spune că o explicaţie ar putea fi faptul că au apărut producători care cultivă şi vând soiuri moderne, astfel că preţurile au ajuns să se alinieze cu cele din Europa. Au apărut soiuri mai valoroase şi mai bune.

„Noi exportăm doar cireşele şi prunele, deoarece pentru mere şi pere este foarte greu să trecem de Polonia. Nici infrastructura nu ajută – ne trebuie o zi doar să traversăm România până la graniţa cu Ungaria. România este printre cei mai mari producători de prune din Europa, dar nu şi printre cei mai mari exportatori – foarte multe fructe rămân şi se industrializează local.“

Cerasus vinde doar în retail, nu face şi livrări directe, însă acţionarii companiei au în plan să facă un magazin chiar la poarta depozitului, astfel încât oamenii interesaţi vor putea veni direct să cumpere fructele din Cotnari.

„Continuăm în formula actuală, cu douăzeci de producători, şi încercăm să schimbăm modul de a produce, să facem reconversia livezilor vechi şi să le aducem un nivel de calitate mai ridicat. Abia apoi ne putem gândi la integrarea altor producători.“

Toţi membrii din asociere îşi vând integral producţia prin intermediul Cerasus. La final, vânzările se împart în funcţie de cât a adus fiecare şi de calitatea fructelor scoase din livadă. Anul trecut, compania a înregistrat peste 3,5 milioane de euro cifră de afaceri, fiind un an foarte bun şi la export, cu volume considerabile.

„Estimăm pentru anul acesta un sezon mai slab la cireşe din punctul de vedere al preţurilor, dar vrem măcar să depăşim cantitatea vândută anul trecut. Acum (la jumătatea lunii iunie – n. red.) preţurile de vânzare de la noi pleacă de la 8 lei şi ajung la 25 de lei pe kilogram. Pentru celelalte fructe stăm mai bine decât anul trecut.“

Livezile deţinute de membrii Cerasus Grup reprezintă printre cele mai nordice plantaţii de cireş din ţară şi acoperă partea a doua a sezonului, astfel că organizaţia poate vinde aceste fructe până la începutul lui august. Cea mai mare cantitate se recoltează în iulie.

„Asta ne ajută, pentru că venim în piaţă într-un moment în care nu mai există aceste fructe disponibile“, mai spune Bogdan Băianu.

 

 

Bogdan BÂianu, manager, Cerasus Grup: Exportăm doar cireşele şi prunele, deoarece pentru mere şi pere este foarte greu să trecem de Polonia. Nici infrastructura nu ajută – ne trebuie o zi doar să traversăm România până la graniţa cu Ungaria.

 

 

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!