19.5 C
București
luni, iunie 23, 2025

Retail – Camelia Caragea – Stăncescu, Mega Image: „Mărcile private au avut o creştere de double digit anul trecut, ritm care se menţine şi în 2023” – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

“Portofoliul de produse marcă proprie a crescut constant în ultimii ani, ajungând în 2023 la peste 3.000 de articole.

Mega, cu al nostru slogan simplu “Create de noi, inspirate de tine!”, este un brand lansat la raft în octombrie 2021, dar care este deja prezent în 50 de categorii de produse.

Cu Gusturi Româneşti, lansat în 2009, Mega Image și-a asumat un angajament în direcția dezvoltării segmentului de produse românești.

Cu prilejul conferinţei anuale Private Label Innovatio Show organizată recent de Modern Buyer, Camelia Caragea – Stăncescu, Sourcing Group Manager Own Brand Local & Import la Mega Image a oferit audienţei câteva informaţii cu privire la dinamica portofoliul de mărci private al acestui retailer.

Portofoliul de produse marcă proprie a crescut constant în ultimii ani, ajungând în 2023 la peste 3.000 de articole. Mega, Gusturi Româneşti şi MegaApetit sunt branduri pentru care am dezvoltat, până acum, cel mai mare număr de produse. Mega, cu al nostru slogan simplu “Create de noi, inspirate de tine!”, este un brand lansat la raft în octombrie 2021, dar care este deja prezent în 50 de categorii de produse. Ne mândrim aici cu un portofoliu de peste 500 de articole diferite, dezvoltate în colaborare cu 115 furnizori din România, dar şi din alte pieţe. În zona de fresh, ponderea majoritară este acoperită de producători locali. Gusturi Româneşti are şi el un portofoliu de peste 400 de articole, fiind prezent în 35 de categorii FMCG diferite. Cu Gusturi Româneşti, lansat în 2009, Mega Image și-a asumat un angajament în direcția dezvoltării segmentului de produse românești. Tot sub umbrela brandului Gusturi Româneşti, în 2014 am lansat programul Gusturi românești de la gospodari care aduce un parteneriat echitabil cu producătorii locali ce cultivă fructe și legume într-un mod responsabil. Sub brandul Mega Apetit avem, de asemenea, peste 300 de articole, respectiv soluţii diverse pentru gustări şi mese sănătoase. Marcile private Mega Image ating, împreună, cea mai înaltă cotă de notorietate în retailul modern din Bucureşti, conform studiului Nielsen Shopper Trends – 2022”, a detaliat Camelia Caragea – Stăncescu.  

Potrivit datelor furnizate de aceasta, brandul Mega revendică o cotă de piaţă de 35% din totalul vânzărilor de produse marcă proprie ale acestui retailer, urmată de Gusturi Româneşti cu 16%, respectiv Mega Apetit cu 15%.

Mega Apetit, brandul dedicat categoriei de ready to eat, a revenit şi el pe creştere, după Pandemia de Covid când oamenii au lucrat preponderent de acasă. “Am depăşit acea perioadă, am avut şi un rebranding al gamei şi am continuat să extindem portofoliulul de articole. Am închis 2022 cu vânzări de 23,8 mil. volume vândute (tone/buc). Încercăm să venim în segmentul de ready to eat cu o varietate de produse din diverse bucătării ale lumii. Am început şi am dezvoltat reţete cu gusturi locale, iar mai apoi am căutat să venim tot mai mult și cu alte rețete internaționale. Pentru 2023, pregătim noi reţete sub brandul Mega Apetit, alături de partenerii noștri producători și chef-i bucătari pe care probabil îi cunoașteți Hadad, Petrescu, Hădean. Vrem să aducem la raft un concept foarte frumos de tapasuri, o linie de produse plant based dar şi alte surprize”, a mai declarat Sourcing Group Manager Own Brand Local & Import la Mega Image.

Sustenabilitatea rămâne un fir roşu în strategia Mega Image şi pe segmentul de mărci private. Peste 60% din vânzările de marcă proprie sunt generate de produse sănătoase. Pe lângă orientarea către tot ce este sănătos, în centrul preocupărilor departamentului de achiziţii se află și reducerea cantităţii de plastic din produse, a risipei alimentare precum şi reducerea cosumului de energie. Eforturile companiei se îndreaptă către creşterea cantităţii de plastic reciclat şi reciclabil sau reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

În intervenţia sa, invitata Mega Image a oferit şi câteva informaţii cu privire la ambiţiile pentru 2023 şi performanţele segmentului de private label în 2022.

Anul trecut, putem spune că a fost, într-adevăr, anul mărcilor private. Per total, produsele marcă proprie au înregistrat în 2022 vânzări cu 25% mai mari. Impactul a fost un plus de 1,6% şi în cota de piaţă deţinută de aceste produse, din total vânzări Mega Image în 2022. Ritmul de double digit se menţine şi în primul trimestru al acestui an. Ne aşteptăm, aşadar, ca anul 2023 să fie de asemenea unul foarte bun pentru tot portofoliul nostru de mărci private, respectiv pentru performanţele acestuia. Avem ambiția ca în 2023 să atingem o creştere de circa 30% a volumelor și depunem eforturi să ne atingem acest obiectiv”, a concluzionat Camelia Caragea – Stăncescu.

Private Label Innovation Show a avut loc la finalul lunii aprilie, in Bucureşti, şi a reunit cei mai relevanţi actori în industria mărcilor private: comercianţi, furnizori, producători, furnizori de soluţii conexe.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!