-0.9 C
București
joi, ianuarie 16, 2025

Retail – Când merg românii la cumpărături. Vineri e cea mai bună zi de shopping, luni cea mai slabă ca vânzări – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

„Vânzările din supermarketuri şi magazine de tip hipermarket cresc progresiv în timpul săptămânii, până la un maxim de aproximativ 16% (din total vânzări dintr-o săptămână - n.

Apoi, încasările scad uşor în ziua de sâmbătă - până la 15,1%, iar duminica ating un nivel de 13,3% din totalul vânzărilor săptămânale, puţin mai mare decât ziua de luni (sub 13%)“, spun analiştii RetailZoom.

Mai exact, în urmă cu un deceniu sau chiar mai bine, oamenii alegeau să meargă în weekend la hiper market (magazin mare, cu zeci de mii de produse la raft) şi să îşi umple coşurile cu produse pe care să le consume în săptămâna de după.

Vineri este cea mai bună zi din săptămână ca vânzări pentru lan­ţurile de supermarketuri şi hiper­marketuri, urmată la mică distanţă de sâmbătă.

La polul opus, românii au cel mai puţin apetit de shopping lunea, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom.

„Vânzările din supermarketuri şi magazine de tip hipermarket cresc progresiv în timpul săptămânii, până la un maxim de aproximativ 16% (din total vânzări dintr-o săptămână – n. red.) în ziua de vineri. Apoi, încasările scad uşor în ziua de sâmbătă – până la 15,1%, iar duminica ating un nivel de 13,3% din totalul vânzărilor săptămânale, puţin mai mare decât ziua de luni (sub 13%)“, spun analiştii RetailZoom.

Executivii din comerţul modern au spus frecvent că românii şi-au schimbat comportamentul de con­sum în ultimii 10-15 ani.

Mai exact, în urmă cu un deceniu sau chiar mai bine, oamenii alegeau să meargă în weekend la hiper­market (magazin mare, cu zeci de mii de produse la raft) şi să îşi umple coşurile cu produse pe care să le consume în săptămâna de după.

În anii mai recenţi, clienţii au început să meargă mai des la shopping – în magazine mai apropiate de casă – şi să cumpere mai puţin. Iar datele de la RetailZoom arată fix asta. Deşi cele mai mari vânzări se întâmplă vinerea şi sâmbăta, cel mai probabil după ce se termină programul de muncă şi începe weekendul, diferenţele nu sunt considerabile de la o zi la alta.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!