Mihai Croitoru, director general al Nicoltana, îmbuteliatorul apelor Keia şi Lipov
Mihai Croitoru, director general al Nicoltana, îmbuteliatorul apelor Keia şi Lipova, crede că sistemul de garanţie-returnare este necesar României pentru o mai bună colectare a ambalajelor însă modul în care a fost implementat sistemul afectează deopotrivă producătorii, comercianţii şi în final consumatorii prin creşterea preţului produselor.
„Iar acest lucru se întâmplă pentru că taxele de implementare şi administrare importante raportate la preţul produselor, dar şi aspectele legate de funcţionarea greoaie a sistemului vor fi transferate în final în preţul produselor. Primim informări de la comercianţi, mai ales de la cei cu spaţii de comercializare mici asupra colectării care se face de multe ori dificil şi cu întârziere şi asupra faptului că garanţia plătită către consumatori în anumite cazuri întârzie să fie returnată de către administratorul SGR“, a spus Mihai Croitoru. Nicoltana a început să aplice pe eticheta simbolul SGR încă din noiembrie 2023 pentru unele din produsele din portofoliu. Pentru restul, compania a urmat instrucţiuniile administratorului sistemului astfel că după data de 1 ianuarie 2024 toate produsele îmbuteliate, destinate pieţii interne, poartă sigla sistemului de garanţie-returnare. El adaugă că o problemă pe care o vede la acest sistem este aceea că la momentul lansării doar un centru de colectare era deschis.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).