2.5 C
București
marți, ianuarie 31, 2023

Retail – Cele mai mari investiţii pe care le-am făcut în ultimul an au fost pentru produsele necesare ambalării vinului – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Casa de Vinuri Cotnari, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a vinului, încheie anul 2022 cu mai multe provocări întâmpinate, printre cele mai importante fiind scumpirile pe lanţul logistic, precum şi cele ale materialelor necesare ambalării.

red.). Din unul din ele se fac livrările pentru Cotnari, iar din celălalt – pentru Casa de vinuri Cotnari, brandul copi i lor fondatorilor primei companii, activ mai mult pe zona HoReCa şi a vinu rilor premium.

Doar săptămâna aceasta achiziţionăm sticlă pentru gama pre mium în valoare de câteva sute de mii de euro”, a spus Ştefan Matei, ac ţio nar şi membru în consiliul de ad mi nis t raţie Casa de Vinuri Cotnari...

♦ Cotnari vinifică doar soiuri româneşti – Grasa de Cotnari, Frâncuşa, Feteasca albă, Tămâioasa românească, Tămâioasa de Bohotin şi Feteasca neagră pentru vinurile roşii. Casa de Vinuri Cotnari, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a vinului, încheie anul 2022 cu mai multe provocări întâmpinate, printre cele mai importante fiind scumpirile pe lanţul logistic, precum şi cele ale materialelor necesare ambalării. „Avem două depozite, ambele sunt în comuna Cotnari (din judeţul Iaşi – n. red.). Din unul din ele se fac livrările pentru Cotnari, iar din celălalt – pentru Casa de vinuri Cotnari, brandul copi­i­lor fondatorilor primei companii, activ mai mult pe zona HoReCa şi a vinu­rilor premium. Cele mai mari investiţii pe care le-am făcut în ultimul an au fost pentru produsele necesare am­balării vinului. Doar săptămâna aceasta achiziţionăm sticlă pentru gama pre­mium în valoare de câteva sute de mii de euro”, a spus Ştefan Matei, ac­ţio­nar şi membru în consiliul de ad­mi­nis­t­raţie Casa de Vinuri Cotnari, la emisiunea online ZF Logistica businessului. Sticla a trecut prin mai multe creşteri de preţuri în ultimii ani, fiind dependentă de două materii prime care s-au scumpit foarte mult în ultima perioadă – gazul şi nisipul. O parte din logistica de la Cotnari se face cu flota proprie, iar o parte – cu parteneri externi. „Anul acesta ne-am confruntat cu mai multe dificultăţi decât ne-am aşteptat, am avut majorări de preţ pe toate planuri în ceea ce priveşte logistica. În final, a fost un an bun, cu provocări care ne-au ajutat să ne adaptăm şi să luăm decizii mai bune pe viitor”, a spus Marius Lupuleasa, responsabil de logistică în cadrul businessului. Cotnari vinifică doar soiuri româneşti – Grasa de Cotnari, Frâncuşa, Feteasca albă, Tămâioasa românească, Tămâioasa de Bohotin şi Feteasca neagră pentru vinurile roşii. „A fost un an extraordinar pentru soiurile româneşti, deoarece, post-pandemie, consumatorii se orientează către vinuri din soiuri locale. Casa de vinuri Cotnari are o capacitate de stocare de 6 milioane de litri, iar într-un an bun producem cam 4,5 milioane de litri. Anul acesta, fiind un an secetos, am produs în jur de 3 milioane de litri. Credem că anul acesta va fi un an-etalon pentru calitatea vinurilor podgoriei. Avem o creştere de 25% a afacerilor faţă de anul trecut”, a mai spus Ştefan Matei. Casa de vinuri Cotnari se concentrează în principal pe HoReCa, sector ce reprezintă circa 70% din business, dar compania şi-a propus să se extindă şi la export. „Am avut o creştere la export în ultimii ani şi ca urmare a cererii din partea diasporei. Exportăm în jur de 10%, în toate ţările europene. În ultimii ani, focusul a fost pe Germania şi Polonia. Cred că, odată cu noile generaţii de vinificatori care intră în business, reuşim să facem asociaţii pentru a ne promova cât mai bine în afara ţării”, a spus Ştefan Matei. Reprezentanţii Casei de Vinuri Cotnari remarcă şi schimbări în tendinţele de consum al românilor în ultimii ani. „Din ce am observat, tendinţele sunt preponderent către consumul la pahar. Ce putem spune cu siguranţă este că HoReCa nu a ajuns la nivelul de dinaintea pandemiei. Totuşi, noi avem în plan o nouă gamă de produse pentru HoReCa, precum şi pentru retail şi zona de evenimente. În 2023 ne dorim o creştere de 20% în zona de clienţi din HoReCa şi vrem să implementăm cât mai bine gamele pe care le-am lansat anul acesta. Va fi totuşi un an cu multe necunoscute şi tot mai multe provocări”, a spus Marius Lupuleasa. Dincolo de producţia de vin, Cotnari pariază şi pe componenta de enoturism, pe care acţionarii o văd ca pe o unealtă foarte bună de promovare şi de comunicare. Grupul Cotnari are 1.800 de hectare cultivate cu viţă-de-vie şi vinde 17 milioane de litri de vin pe an, potrivit celor mai recente date. Cotnari concurează pe piaţa locală a vinului cu businessuri precum Cramele Recaş şi Jidvei.  

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!