Consumul privat, principala ramură economică, a accelerat la 7,3% în martie 2023, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Creşterea din martie a fost condusă de vânzările de îmbrăcăminte şi încălţăminte, care au urcat cu două cifre, dar şi de vânzările de produse alimentare.
Andrei Rădulescu, care conduce departamentul de analiză macroeconomică de la Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România, spune că evoluţia din martie a venit pe fondul scăderii ratei şomajului, dar şi datorită scăderii inflaţiei.
„Statisticile exprimă ameliorarea comerţului cu amănuntul în a treia lună a anului curent, evoluţie susţinută de o serie de factori, inclusiv scăderea ratei şomajului şi tendinţa de decelerare pentru dinamica anuală a preţurilor de consum“, scrie Andrei Rădulescu.
Evoluţia din martie vine însă şi ca urmare a faptului că luna a avut 23 de zile lucrătoare, au spus mai mulţi CEO, în cadrul emisiunii ZF Meeting Office, un proiect editorial al ZF în parteneriat cu Mobexpert Office. Albert Davidoglu, CEO al Macromex, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de distribuţie de bunuri de larg consum, a spus că cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul este unul dintre cei mai importanţi indicatori la care se uită.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).