Cu frenezia mersului pe bicicletă alimentată de pandemie temperându-se, industria europeană a bicicletelor a intrat acum într-o perioadă plină de obstacole. Comercianţii vin cu reduceri de preţ pentru a putea scăpa de stocurile acumulate din cauza cererii în scădere.
Piaţa italiană a bicicletelor a încheiat anul 2023 cu o scădere de 23% a vânzărilor de biciclete. În Spania, piaţa bicicletelor a fost în declin pentru al doilea an consecutiv, notează bike-eu.com. La începutul acestui an, Bosch a decis să oprească producţia de biciclete electrice din Slovacia. „Piaţa suferă o mulţime de schimbări în acest moment“, a declarat Burkhard Stork, preşedinte al industriei germane a bicicletelor, ZIV, pentru techxplore.com. Acesta se aşteaptă ca 2024 să fie un an „dificil“ pentru industrie. În acest context şi în faţa concurenţei strânse, cine vrea să supravieţuiască trebuie să inoveze. Din Polonia, unde industria bicicletelor este una solidă, cu o producţie anuală de aproximativ un milion de biciclete realizată de peste 2.000 de firme locale, Romet, o companie poloneză de familie şi unul dintre cei mai mari producători de biciclete din Europa, anunţă că va implementa investiţii de 100 milioane de zloţi (23,43 milioane de euro), relatează Rzeczpospolita.
Finanţarea de la Centrul Naţional de Cercetare şi Dezvoltare va ajuta la dezvoltarea mărcii. Banii urmează să fie investiţi în zona dezvoltării produselor, producţiei, îmbunătăţirii sustenabilităţii şi dezvoltării digitale. Datorită finanţării, se aşteaptă ca investiţiile planificate şi implementate să accelereze introducerea inovaţiilor. Fabrica din Podgrod a Romet este una dintre cele mai moderne şi automatizate fabrici de acest tip din Europa. Compania poloneză doreşte să se extindă, mai ales spre oferta de biciclete electrice. Compania doreşte să introducă un nou standard în industrie, care să fie un produs uşor de întreţinut, reparat şi modernizat. Romet vrea să ofere un design modular cu ajutorul căruia utilizatorul să poată schimba cu uşurinţă o bicicletă tradiţională într-una electrică după achiziţionarea acesteia. Marca poloneză creează o baterie modulară inovatoare litiu-ion, însemnând că clientul îşi va putea creşte capacitatea chiar şi de două ori. Durata de viaţă a bateriei va fi de asemenea extinsă, iar celulele vor fi reciclabile în proporţie de 80%. În Bulgaria, o nouă fabrică high-tech de biciclete are planuri ambiţioase pentru viitor, scrie bike-eu.com. Noua fabrică high-tech a Leader 96, deschisă anul trecut în urma unei investiţii de peste 10 milioane de euro, este acum complet operaţională. Fabrica se bazează pe un model inovator preluat de la industria auto. Procesul de producţie este unul unitar (one-piece flow).
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).