♦ După ce au câştigat poziţii de forţă în sectoare precum retailul de modă, industria materialelor de construcţii şi FMCG, polonezii vin acum să cucerească şi alte industrii.În mai puţin de doi ani, firmele din Polonia, cea mai puternică economie din Europa Centrală şi de Est, au făcut zece tranzacţii pe plan local în zece domenii diferite, de la IT la distribuţie de bunuri de larg consum şi de la turism la medicină veterinară.
Aceste mutări, unele fiind tranzacţii cu valori de zeci de milioane de euro, vin să confirme faptul că actorii din acest stat au ambiţii regionale, dacă nu chiar europene.
Aşadar, după ce au câştigat poziţii de forţă în România în ultimii 10-15 ani în sectoare precum retailul de modă, industria materialelor de construcţii şi FMCG, polonezii vin acum să cucerească şi alte domenii. Spre exemplu, în moda autohtonă sunt circa zece mărci din acest stat, printre care şi LPP – unul dintre cei mai mari cinci jucători din retailul de îmbrăcăminte – şi CCC (împreună cu epantofi) – pe podium în segmentul de încălţăminte. Lor li se adaugă şi altele.
Similar, în industria de băuturi există câteva nume mari, precum Tymbark şi Zarea, care au acţionar din acest stat.
De altfel, datele de la Registrul Comerţului arată că în România, astăzi, sunt 1.700 de firme cu capital polonez faţă de 1.100 în 2019, ceea ce înseamnă o creştere de aproape 55%.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).