20.1 C
București
vineri, iunie 14, 2024

Retail – doar circa 2,5 milioane de hectare de teren arabil din cele 8,4 milioane sunt asigurate. Este o pondere mică, dar există potenţial de creştere – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Horia-Adrian Lupu, Agra Asigurări: doar circa 2,5 milioane de hectare de teren arabil din cele 8,4 milioane sunt asigurate.

Horia-Adrian Lupu, di rector general al Agra Asigurări, singurul jucător specializat în piaţa asigurărilor agricole, spune că din cele circa 8,4 milioane de hectare de teren arabil doar 2-2,5 mi lioane de hectare sunt asigurate.

Cât despre 2022, Horia-Adrian Lupu spune că pe lângă secetă şi criza cerealelor, piaţa asigurărilor a fost afectată de falimentul City Insurance.

Horia-Adrian Lupu, di­rector general al Agra Asigurări, singurul jucător specializat în piaţa asigurărilor agricole, spune că din cele circa 8,4 milioane de hectare de teren arabil doar 2-2,5 mi­lioane de hectare sunt asigurate. Din această suprafaţă, porto­foliul Agra include 1,3-1,4 mi­lioane de hectare, adică mai mult de jumătate. Pratic, doar circa 30% din terenurile arabile sunt asigurate. „Ponderea terenurilor asigurate este foarte mică, încă este potenţial de creştere, încă este necesar. Cred că şi partea de informare are un rol foarte important. (…) Dar piaţa a crescut în ultimii ani pentru noi. În ultimii trei ani am avut o creştere de aproximativ 700.000 de hectare, la aproape 1,4 milioane de hectare. Asta înseamnă că există cerere şi există piaţă“, a spus Horia-Adrian Lupu în cadrul emisiunii ZF Agropower. El adaugă că porto­foliul companiei este diversificat, de la fermieri cu 10-20 de hectare până la ferme mari şi foarte mari. În partea de sud şi de vest, compania are clienţi din rândul fermelor foarte mari, iar în zona centrală şi de nord, nord-est dimensiunile fermelor scad. Cât despre 2022, Horia-Adrian Lupu spune că pe lângă secetă şi criza cerealelor, piaţa asigurărilor a fost afectată de falimentul City Insurance. „Anul acesta, dacă ne uităm la avizările de daună, la ceea ce se întâmplă în teren, observăm o creştere substanţială, adică în ciuda aces­tor evenimente, am avut o mică scădere pe partea de  sub­scrieri sau pe partea de emitere poliţe. Scăderea a fost determi­nată de secetă pentru că mulţi fermieri au fost afectaţi şi neavând producţii nu au avut nici venituri“. Iar pe de altă parte a fost o problemă majoră legată de criza cerealelor. „La început au avut un preţ foarte bun, sunt fermieri care nu au reuşit să vândă la momentul oportun şi automat au rămas fără lichiditate“, a completat direc­torul general al Agra Asigurări. Astfel, subscrierile au scăzut uşor în acest an. Însă, a crescut numărul de avizări de daună. „În anul 2022 am avut undeva la aproximativ 1.000 de avizări de daună la nivel de ţară. Anul acesta, am trecut de 1.500-1.600 de avizări. Pe partea de daune s-ar putea într-un an într-adevăr să ai un număr redus de avizări de daune, dar în următorul an poţi să ai dublu, fără absolut nicio problemă. Doar în luna iulie am avut peste 600 de avizări de daune anul acesta“, a explicat mana­gerul. Principalul produs al Agra Asigurări este Agrar Basis, care asigură riscurile standard la cultura mare. Mai multe detalii pe zf.ro „Pe lângă acest produs mai avem şi alte produse pe alte linii din agricultură, ca de exemplu o asigurare pentru spaţiile protejate. Aici, discutând de sere, solarii, avem o asigurare pentru sfeclă-cartof. Este un produs de asigurare special care despăgubeşte daunele din această zonă. Şi aici nu discutăm doar de daunele directe provocate de riscurile asigurate. Avem inclusiv o despăgubire calitativă, pe lângă cea cantitativă în aceste cazuri. La viţa de vie, pentru vin, la fel, avem o despăgubire şi calitativă, după o anumită fază de de vegetaţie“, a explicat mannerul. Agra Asigurări a lansat anul trecut un produs pentru spaţiile nou înfiinţate şi ia în calcul şi lansarea unui produs de asigurări inclusiv pentru plantaţiile pomicole pe rod. „Dacă nu suntem atenţi la sezonul de daună şi a ceea ce se întâmplă acolo, există riscul ca la un moment dat produsele pe care le ofertăm să nu mai corespundă cu realitatea“. Principalii clienţi Agra Asigurări vin din sectorul culturii mari, însă compania are cereri şi pe partea de pomicultură şi legumicultură. Focusul companiei atunci când a intrat în piaţă a fost să îşi stabilizăm portofoliul, să aibă un produs de asigurare care să corespundă cerinţei pieţei, să aibe echipe de evaluatori foarte bine pregătiţi, care să poată face faţă provocărilor în momentul apariţiei acestor daune şi implicit forţa de vânzări să fie pregătită pentru a explica acoperirile pe care le oferă produsele Agra Asigurări. „În momentul în care am reuşit să ne stabilizăm cu acest produs pe cultură mare, cererea cea mai mare vine din acea zonă. Clar că focusul nostru este să intrăm şi pe celelalte segmente şi să acoperim tot ce se poate în piaţă“. Agra Asigurări  a intrat în România în 2015 şi este o companie originară din Austria, însă de abia în 2016 a deschis sucursală în Bucureşti, acum fiind prezentă în şase ţări. Societatea de asigurări agricole Österreichische Hagelversicherung a fost înfiinţată în anul 1947 în Austria la iniţiativa fermierilor de către companiile de asigurare austriece. În 2022, Agra Asigurări Oesterreichische Sucursala Bucureşti  a avut un profit net de 69 de milioane de lei, faţă de o pierdere netă de 13,9 milioane de lei în anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe.   Horia-Adrian Lupu, director general al Agra Asigurări: În anul 2022 am avut undeva la aproximativ 1.000 de avizări de daună la nivel de ţară. Anul acesta, am trecut de 1.500-1.600 de avizări.  

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!