♦ Marile reţele de supermarketuri şi hipermarketuri au deschis anul trecut circa 300 de noi magazine ♦ Totuşi, numărul de salariaţi din industrie a scăzut, tras în jos de datele raportate de Profi, Carrefour şi Auchan ♦ Numărul de salariaţi ai Penny e relativ stabil, deşi compania a avut în 2023 cea mai alertă expansiune de la intrarea pe piaţă ♦ Aşadar pare că expansiunea s-a petrecut fără angajări.
Comerţul modern autohton, un sector cunoscut ca fiind unul dintre puţinele care s-au extins indiferent de context, a pierdut 500 de oameni în 2023. Mai exact, cele nouă reţele internaţionale din domeniu au raportat anul trecut la Ministerul de Finanţe sub 87.500 de salariaţi, cu 483 mai puţini decât în 2022, arată calculele ZF realizate pe baza datelor publice. Această evoluţie vine în contextul în care marile reţele străine de supermarketuri şi hipermarketuri au deschis anul trecut circa 300 de noi magazine. Totuşi, numărul de salariaţi din industrie a scăzut, tras în jos de datele publicate de Profi, Carrefour şi Auchan.
Aşadar, unu din trei actori a anunţat la Ministerul de Finanţe mai puţini oameni pe ştatele de plată. De departe cea mai mare scădere a fost raportată de Profi, care la final de 2023 anunţa un număr mediu de 9.944 de salariaţi, faţă de 13.714 la final de 2022. Această tendinţă descendentă nu reprezintă o noutate pentru compania cu sediul în Timişoara. Mai exact, în fiecare din ultimii trei ani a fost postat un declin al acestui indicator, după ce în 2020 a fost atins nivelul maxim de aproape 18.000 de angajaţi.
De unde vine declinul?
Întrebaţi anterior de ZF, reprezentanţii Profi au spus că declinul puternic al numărului de salariaţi se datorează faptului că retailerul a început să ofere magazine în sistem de parteneriat (un sistem similar francizei, dar totuşi diferit). Partenerii sunt cei care au oamenii pe ştatele de plată, pe când vânzările figurează pe firma Profi.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).