10.2 C
București
vineri, noiembrie 8, 2024

Retail – Franchwise Summit – ziua 1. Dacă eşti pregătit să-ţi sufleci mânecile şi să te apuci de treabă, atunci drumul francizei poate fi unul bun. Antreprenorii au nevoie unii de alţii pentru a crea valoare, pentru a cuceri pieţe împreună – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

► Cifra de afaceri a pieţei de francize din România în momentul de faţă este la 5,4 miliarde de euro (2023) şi văd o creştere de 10% în fiecare an pe ultimii 5 ani.

► Piaţa internaţională de franciză (în cele mai importante 20 de pieţe la nivel mondial) este evaluată la 3.200 de miliarde de dolari, iar asta înseamnă 4,7% din PIB-ul global.

► 90% dintre francizele lansate reuşesc pe termen lung faţă de 25% din afacerile independente.

♦ „Cred cu tărie că toate principiile care stau la baza francizei pot fi aplicate de către orice antreprenor“ ♦ „Du-te să înveţi de la campionii din sectorul tău“ ♦ „Există apetit din partea românilor să devină antreprenori şi e mai uşor în franciză„ ♦ „Căutăm antreprenori capabili să se adapteze la context“ ♦ „Dacă vrei dezvoltare internaţională în franciză, trebuie să ai viziune şi să îţi asumi un proiect pe termen lung.“ Franciza nu este doar un model de business, ci şi o oportunitate pentru antreprenorii dispuşi să-şi suflece mânecile şi să se implice activ în crearea unei afaceri de succes, a fost una dintre concluziile evenimentului Franchwise Summit. Evenimentul a fost organizat de Franchwise, un business care oferă consultanţă în domeniul francizei, iar Ziarul Financiar a fost partener media.
„Dacă eşti pregătit să-ţi sufleci mânecile şi să te apuci de treabă, atunci drumul francizei poate să fie un drum bun, dar nu fără să ai echipa de oameni potrivită lângă tine. Cea mai bună şcoală de <<doing business>> este şcoala vieţii. Dacă vrei să fii antreprenor, să te uiţi la campionii din sectorul tău. Du-te să înveţi de la campionii din sectorul tău“, a spus în cadrul evenimentului Dragoş Petrescu, fondator al City Grill. O altă idee subliniată de participaţii la eveniment este că că succesul în franciză vine din colaborarea strânsă dintre parteneri şi echipe, iar antreprenorii care lucrează împreună au şanse mai mari să cucerească pieţe şi să genereze valoare sustenabilă. „Atunci când colaborăm în business, lucrurile sunt mai bune. Dacă ne uităm la tot ce este în jurul Radisson, suntem înconjuraţi de francize, de  la businessuri de fashion, la cafenele. Este un privilegiu că putem învăţa astfel. Cred cu tărie că toate principiile care stau la baza francizei pot fi aplicate de către orice antreprenor, ele pot ajuta antreprenorii să-şi crească businessul, să-l facă mai bun, mai sustenabil“, a spus Raluca Voicu, brand ambasador al Franchwise Cu o creştere constantă pe piaţa românească, franciza devine o opţiune tot mai atractivă pentru cei care caută un drum bine definit spre succesul antreprenorial. „Cifra de afaceri a pieţei de francize din România în momentul de faţă este la 5,4 miliarde de euro (2023) şi văd o creştere de 10% în fiecare an pe ultimii 5 ani. Pentru anul 2024, estimarea este de 5,8 mld. euro. (…) 41% dintre francizele din România sunt în sectorul de retail, 30% sunt în HoReCa, iar 29% sunt în servicii“, a mai spus Raluca Voicu. Farrah Rose, director, cofondator al The Franchising Centre, una dintre cele mai mari organizaţii de consultanţă specializate în francize din Marea Britanie, susţine că dezvoltarea la nivel internaţional în sistem de franciză presupune un plan, un buget şi un profil clar al partenerului.  „Dacă vrei dezvoltare internaţională în franciză, trebuie să ai viziune şi să îţi asumi un proiect pe termen lung. Trebuie să ai un plan şi un buget realist pe o perioadă de cinci ani, să ai în minte un profil clar al partenerului. Nu în ultimul rând, trebuie să ofere sprijin, sisteme şi training bine puse la punct“, a spus ea în cadrul Franchwise Summit. Cristian Oneţiu, cofondator al Life Care a subliniat puterea modelului de franciză în a aduce succes pe termen lung şi a vorbit despre importanţa colaborării şi a sprijinului reciproc între francizori şi francizaţi. „90% dintre francizele lansate reuşesc pe termen lung faţă de 25% din afacerile independente. În zona de francizare nu suntem unii mai deştepţi decât alţii, suntem împreună pentru a cuceri pieţe. Avem nevoie unii de alţii, împreună creăm valoare pentru clienţi“, a completat el. Laura Spătaru, director vânzări consumer business unit în cadrul Vodafone, susţine că românii au apetit de a se dezvolta în antreprenoriat prin franciză. „E mult potenţial de creştere în piaţa de franciză. Există apetit din partea românilor să devină antreprenori şi e mai uşor în franciză. Şi există apetit şi din partea companiilor în acelaşi sens“, a spus ea. Cristina Lazăr, regional sales head, Raiffeisen Bank, a subliniat că băncile sunt interesate să sprijine antreprenorii capabili să se adapteze rapid la schimbări, subliniind nevoia de educaţie financiară şi de o echipă solidă în jurul unui francizat de succes. „În ultimii trei ani am încercat să dezvoltăm sectorul de francize. Vorbim de modele de afaceri mult mai uşor de implementat, despre businessuri stabile, mature, care au un awareness bun local şi/sau internaţional, de sprijin din partea francizorilor. Vorbim de o rată mai mare de succes decât în cazul businessurilor individuale.  Căutăm antreprenori capabili să se adapteze la context. Ei trebuie să aibă skilluri în zona de educaţie financiară, dar şi un know-how în domeniul în care vor să înceapă afacerea. Francizatul trebuie să fie adaptat noului context, educat – nu doar din punct de vedere financiar – şi rezilient“, a subliniat reprezentanta Raiffeisen. Raluca Voicu, brand ambasador, Franchwise► Atunci când colaborăm în business, lucrurile sunt mai bune. Dacă ne uităm la tot ce este în jurul Radisson, suntem înconjuraţi de francize, de  la businessuri de fashion, la cafenele.► Cred cu tărie că toate principiile care stau la baza francizei pot fi aplicate de către orice antreprenor, ele pot ajuta antreprenorii să-şi crească businessul, să-l facă mai bun, mai sustenabil.► La finalul anului 2024 vom avea 440 de concepte de franciză► 41% dintre francize sunt în sectorul de retail, 30% sunt în HoReCa, iar 29% sunt în servicii.► Cifra de afaceri a pieţei de francize din România în momentul de faţă este la 5,4 miliarde de euro (2023) şi văd o creştere de 10% în fiecare an pe ultimii 5 ani. Pentru anul 2024, estimarea este de 5,8 mld. euro. Dragoş Petrescu, fondator, City Grill► Suntem norocoşi că suntem în România, nu aş pleca niciodată. Avem o oportunitate mare tocmai pentru că suntem aici.► În 1995 m-am întâlnit prima dată cu o franciză – McDonald’s. La momentul acela eu eram un mic antreprenor care plecasem la drum de la o tarabă. Am crescut la şase tarabe şi m-am mutat din Dorobanţi în Amzei. Apoi am pus mâna pe un chioşc la Moşilor. Ulterior, am ajuns de la unu la 10 chioşcuri şi la o mică echipă de 30 de oameni. Nu aveam vreo viziune, nu citisem vreo carte de antreprenoriat. Aveam dorinţa de a reuşi.► Din 1993 în 1995 mă dezvoltasem până la 10 chioşcuri şi câştigam 1.000 de dolari pe lună. Erau bani mulţi şi puţini totodată. Eram un mic antreprenor.► În 1995 mi s-a schimbat viaţa pentru că venit McDonald’s în România. Farrah Rose, director, cofondator, The Franchising Centre ► Reprezint o firmă de consultanţă cu 27 de ani de experienţă în Marea Britanie, care de-a lungul istoriei ei a avut 1.200 de clienţi;► Piaţa internaţională de franciză (în cele mai importante 20 de pieţe la nivel mondial) este evaluată la 3.200 de miliarde de dolari, iar asta înseamnă 4,7% din PIB-ul global. Sunt 3 milioane de afaceri francizate care oferă 28 de milioane de joburi oamenilor din toată lumea.► Astăzi, piaţa de francize creşte la nivelul UE, dar cea mai dezvoltată e cea din SUA, unde lucrurile merg foarte bine. De ce? Au avantajul geografiei, al populaţiei şi au şi reglementările.► E o piaţa de 1.000 de miliarde de dolari vânzări, echivalentul a 3% din PIB.► Afacerile în franciză angajează 8 milioane de oameni. Cristian Oneţiu, cofondator, Life Care► Am avut 4 falimente, zeci de oportunităţi ratate, prieteni pierduţi pe parcurs, burnout constant. ► Cred că antreprenorii sunt o categorie defavorizată a societăţii: nu te bagă nimeni în seamă, nimeni nu vrea să te ajute, toată lumea crede că eşti patron.► Suntem cei mai puţini antreprenori pe 100.000 de locuitori din Europa.► Învăţarea prin predare este poate cea mai accelerată formă de învăţare.► Rolul tău de CEO al unei companii cu stakeholderi fericiţi este de dirijor pentru ca sunetul final să fie al unei piese masterpiece.► 90% dintre francizele lansate reuşesc pe termen lung faţă de 25% din afacerile independente. În zona de francizare nu suntem unii mai deştepţi decât alţii, suntem împreună pentru a cuceri pieţe.► Avem nevoie unii de alţii, împreună creăm valoare pentru clienţi. Vincent Rochefort, proximity director, Carrefour► Dacă vrem să dezvoltăm bine businessul, trebuie să învăţăm împreună. Avem un model economic şi comercial bun, dar nu este suficient.► Pentru a construi viitorul, trebuie să ne împărtăşim experienţa, trebuie să învăţăm unii de la alţii.► Pentru mine, echipa şi partenerii mei, sfatul meu este să nu renunţe. De asemenea, zâmbiţi, în businessul nostru cuvântul „zâmbeşte“ este foarte important. În plus, trebuie să fie echitate între francizaţi şi brand, între parteneri.► Acum mai mult decât înainte trebuie să implementăm autodiagnosticarea. Acum trebuie să fim reactivi foarte-foarte repede.► Pentru francizele de proximitate, trebuie să creştem gradul de inovaţie. Laura Spătaru, director vânzări consumer business unit, Vodafone► Rezilienţa este cuvântul care a fost la putere în ultima perioadă. Şi rămâne la putere. Alte sintagme care caracterizează perioada aceasta sunt capacitatea de adaptare la schimbare şi capacitatea de adaptare la un ritm alert. Vedem foarte multe oportunităţi în business. Mereu există oportunităţi, chiar şi în pandemie au existat. Şi au fost antreprenori care au profitat de ele, cum ar fi aceia care au pariat pe livrările la domiciliu.► Am rafinat modelul de franciză de-a lungul timpului. Suntem prezenţi de 10 ani cu acest sistem pe piaţă, iar în ultimii doi ani am dublat numărul de francize► E mult potenţial de creştere în piaţa de franciză. Există apetit din partea românilor să devină antreprenori şi e mai uşor în franciză. Şi există apetit şi din partea companiilor în acelaşi sens. Oscar Iglesias, cofondator şi CEO, Folder► De 25 ani ascult vorbindu-se despre schimbările din piaţă. Trebuie să fiţi tot timpul în schimbare, trebuie să fiţi foarte flexibili. Nu ne sperie perioada aceasta, de fiecare dată suntem în vremuri diferite ale economiei tot timpul.► Schimbăm tot timpul compania, suntem tot timpul flexibili şi adaptaţi la clienţi.► Nu văd diferenţele dintre francizele de aici sau din Spania faţă de anii trecuţi. Ei trebuie să urmărească instrucţiunile şi sfaturile de brandul principal, apoi trebuie să muncească mult şi să fie flexibili. De asemenea, nu trebuie să încerce să inventeze nimic, doar să urmărească instrucţiunile. 

► Piaţa este atât de mare, astfel că am crescut constant. Nu-mi place cuvânt criză.► Văd că numărul francizelor din România va creşte mult în următoarea perioadă, începând chiar de anul viitor. Roxana Popescu, general manager, Avon România şi Moldova► Acum 137 de ani, Avon a apărut în SUA. Businessul nostru a trecut prin războaie, prin pandemie. Pandemia a fost cel mai dificil moment pentru că forţa noastră de vânzări a fost blocată în casă.► Imediat după pandemie, am simţit că putem face orice. Acum, mai mult decât oricând, ne reinventăm, deschidem şi francize. Vom ajunge în următoarele zile la trei francize în România. Şi continuăm într-un ritm sustenabil.► Indiferent de cum au fost vremurile, femeile au vrut mereu să fie frumoase. Şi au vrut să aibă un venit suplimentar. Acum vor să aibă şi posibilitatea de a dezvolta o franciză.► Noi suntem în rolul de mentor în această relaţie, vrem să îi ajutăm şi să îi ghidăm pe parteneri. Oferim aşadar sprijin şi moral şi operaţional. Marius Geavlete, business development consultant, Bitcoin► Orice business are momente bune şi momente mai puţin bune, dar pentru noi aceste momente au fost oarecum pregătite. Având o echipă mică şi concentrată tot timpul pe activitatea curentă.► Pe noi pandemia nu ne-a afectat atât de mult pe cât a afectat alte businessuri, dar a trebuie să aducem şi noi servicii mai bune, să avem în vedere nevoile clienţilor.► Dacă păstrezi atenţia şi vigilenţa, poţi să treci mai uşor peste orice impact.► Există businessuri anticriză, dar este foarte legat de mentalitatea cu care derulezi acel business. Trebuie să avem grijă să nu folosim cuvântul criză pentru a ne demotiva angajaţii► Există un prag pentru fiecare în care să zici că nu vrei să porneşti de la cuvântul „nu“. Dacă folosim cuvântul da, ieşim din orice fel de criză. Cristina Lazăr, regional sales head, Raiffeisen Bank► De şapte ani am fost activ implicată în programul Factory by Raiffeisen, un program pentru start-up-uri şi companii la început de drum. Am avut ocazia să evaluăm peste 1.600 de noi idei de afaceri. Am cunoscut aproape 1.000 de tineri antreprenori. Am finanţat peste 500 dintre aceste businessuri. În contextul actual de piaţă continuăm să invăţăm din experienţa acestor şapte ani.► În ultimii trei ani am încercat să dezvoltăm sectorul de francize. Vorbim de modele de afaceri mult mai uşor de implementat, despre businessuri stabile, mature, care au un awareness bun local şi/sau internaţional. Vorbim de sprijin din partea francizorilor, de o rată mai mare de succes decât în cazul businessurilor individuale.► Căutăm antreprenori capabili să se adapteze la context. David Ellison, chief operating officer la Harry Ramsden’s ► Dacă rezolvi o problemă, dacă răspunzi unei nevoi, ai un business bun. Există o cerere mare pentru brandurile internaţionale în România. Oamenii de aici vor astfel de branduri precum al nostru.► Oamenii sunt interesaţi să preia franciza. Oferim francize de 30 de ani, înţelegem ce înseamnă francizarea, le dăm oamenilor tot ce au nevoie pentru asta, tot sprijinul pentru a dezvolta afacerea.► Ce căutăm în România: master franchisee care să aibă infrastructura necesară. Căutăm partenerii potriviţi pentru a ne dezvolta aici.► Clasa de mijloc din România se dezvoltă, iar puterea de cumpărare creşte. Aşadar, şi cererea pentru restaurante de tip casual dining creşte. Dana Bănică, master francizat, Logischool► Un antreprenor care se dezvoltă în franciză câştigă din experienţa şi know-how-ul partenerilor.► Logischool e o reţea activă în domeniul educaţiei, care oferă cursuri de programare şi robotică pentru copii şi adolescenţi. În România sunt circa 60 de centre, dar la nivel internaţional brandul este prezent în peste 30 de ţări. Franciza a fost lansată doar acum zece ani.► Noi căutăm parteneri în continuare, deşi mai sunt puţine zone unde nu avem centre. Într-un business matur, apar însă schimbări în priorităţile partenerilor, aşa că sunt unii francizaţi care renunţă şi căutăm alţii noi.► Am încheiat deja o nouă colaborare cu Mathnasium, un proiect dezvoltat în SUA care prevede predarea matematicii sub o metodă adaptată la programa fiecărei ţări. Daniela Bololoi, preşedinte, Help Autism► Sunt 800 de copii pe care îi ajutăm, avem 7 centre în Bucureşti, Suceava şi Târgovişte.► Am ajuns să rulăm peste 6 mil. euro. Avem 150 de colegi, dintre care 130 sunt cu contract de muncă pentru care Help Autism plăteşte 400.000 de lei taxe lună de lună la stat. Sunt sume considerabile.► Avem 3.300 de copii şi adolescenţi care au beneficiat de ajutorul nostru.► 70% dintre antreprenori sau dintre cei care conduc companii nu sponsorizează şi 60% dintre persoanele fizice care au venituri de bază, din dividende sau din alte activităţi nu redirecţionează.► Aşa a fost posibil, cei 6 mil. de euro sunt bani din fundraising, sunt sume mici de la foarte multă lume.► Am reuşit să modificăm legislaţia şi să obţinem decontarea terapiilor. Părinţii pot accesa aceste servicii dacă furnizorii se acreditează. Radu Savopol, cofondator, 5 to go► Am ales modelul de franciză deoarece ne permite o expansiune rapidă, controlată şi eficientă, în timp ce oferim partenerilor locali oportunitatea de a beneficia de un brand puternic şi de resursele noastre extinse.► Până în 2028, ne propunem să atingem pragul de 1.000 de unităţi la nivel naţional şi să consolidăm prezenţa în oraşele mari, cu un minimum de 10 oraşe care să includă flagship-uri 5 to go.► Pe lângă consolidarea prezenţei noastre în marile oraşe din România, ambiţia noastră este să devenim un lanţ de cafenele cu o prezenţă regională puternică. Planul nostru de extindere internaţională include pieţe strategice precum Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova şi Slovacia, regiuni în care conceptul 5 to go poate aduce un impact semnificativ.  

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!