23.7 C
București
joi, septembrie 18, 2025

Retail – Franchwise Summit – ziua 2. Franciza poate fi motorul antreprenoriatului. Franciza este pentru oamenii vizionari, nu este o mină de aur, ci o călătorie ce necesită viziune, răbdare şi o strategie solidă – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

„Din suma aceasta, undeva la 45.000 - 50.000 de euro înseamnă investiţia în echipamentele de care ai nevoie pentru a dezvolta businessul, să aduci un produs finit aşa cum ne dorim noi.

► Investiţia totală în o franciză este undeva între 80.000 şi 100.000, din suma aceasta undeva 45.000 - 50.000 de euro înseamnă investiţia în echipamentele de care ai nevoie pentru a dezvolta businessul, să aduci un produs finit aşa cum ne dorim noi...

► După aceea, numărul de proiecte a crescut foarte mult, acum avem peste 1.600 de afaceri care s-au înscris până în momentul de faţă, pe care noi le-am evaluat.

♦ „Franciza nu este pentru oamenii comozi, care vor ca totul să se întâmple fără implicare prea mare sau cu un efort minim“ ♦ „Francizatul trebuie să fie foarte să fie harnic, responsabil şi să-şi dorească să evolueze“ ♦ „Rolul francizelor este să destructureze modul în care poţi intra în antreprenoriat şi să-l împartă în bucăţi mai digerabile“ ♦ „Partenerul pentru franciză trebuie să aibă spirit antreprenorial, să fie deschis la minte, să aibă abilitatea de a asculta ce zice francizorul şi să accepte puncte de vedere diferite de ale sale“. Franciza poate fi un motor de creştere pen­tru antreprenori, dar nu este pentru oricine, ci pentru cei care au viziune şi dorinţa de a evolua atât pe plan personal, cât şi profesional, a fost una dintre concluziile principale ale discuţiilor din cea de-a doua zi a Franchwise Summit.
Evenimentul a fost orga­nizat în parteneriat cu Ziarul Financiar şi a fost un spaţiu de discuţie în care liderii de business au subliniat importanţa angajamen­tului şi a implicării în acest tip de afacere. „Franciza este pentru oamenii vizionari, pentru cei care au un echilibru între procese, se potri­veşte oamenilor cu apetit de risc mai mic, este potrivită pentru oamenii care vor să evolueze personal şi profesional, nu doar să facă bani. Franciza este pentru cei care vor să facă o schimbare, pentru cei care nu sunt mulţumiţi de ceea ce văd în jurul lor. Franciza nu este o mină de aur, nu este pentru cei care nu au răbdare, nu este pentru oamenii comozi, care vor ca totul să se întâmple fără implicare prea mare sau cu un efort minim“, a spus Raluca Voicu, brand ambassador, Franchwise. Un exemplu în acest domeniu este Simigeria Petru, unde Radu Zaharia, director de dezvoltare francize, a explicat că francizatul trebuie să fie „harnic, responsabil şi să-şi dorească să evolueze.“ Zaharia a evidenţiat că o investiţie într-o astfel de franciză poate varia între 80.000 şi 100.000 de euro, din care aproxi­mativ jumătate repre­zintă costurile echipamentelor. „Din suma aceasta, undeva la 45.000 – 50.000 de euro înseamnă investiţia în echipamentele de care ai nevoie pentru a dezvolta businessul, să aduci un produs finit aşa cum ne dorim noi. Cifră de afaceri estimată este la minimum 150.000 de lei. Profitul lunar net estimat 10% din cifra de afaceri“, a spus el în cadrul evenimentului. Reprezentantul Petru susţine că rezultatele francizei sunt pe măsura investiţiei. „Cifra de afaceri de 150.000 de lei este una pesimistă, de acolo pornim, sunt cifre de afaceri de 350.000 – 450.000 de lei pe lună. Dar aici depinde foarte de implicarea fiecăruia, dorinţa şi dragostea pe care o depui pentru munca pe care o faci“, a detaliat el. Vincent Rochefort, proximity director, Carrefour, a subliniat impor­tanţa abilităţilor antrepreno­riale pentru un partener de franciză de succes. „Partenerul pentru franciză trebuie să aibă spirit antreprenorial, să poată vedea potenţialul deschiderii şi operării unui magazin, să fie deschis la minte, să aibă abilitatea de a asculta ce zice francizorul şi să accepte puncte de vedere diferite de ale sale. De asemenea, să fie o persoană corectă şi analitică, să-i placă să interacţioneze cu clienţii, să aibă abilităţi bune de comunicare, să prefere businessul cu un risc scăzut, să accepte ghidajul unei echipe de management, să aibă încredere în francizor şi în regulile sale“, a spus Rochefort. Paul Voicu, senior consultant în cadrul Franchwise, a subliniat că antreprenoriatul este încă o zonă relativ nouă în România şi nu este întotdeauna suficient de încurajat, dar franciza poate fi o soluţie pentru cei care doresc să depăşească acest obstacol şi să îşi înceapă propria afacere. „Rolul francizelor este să destructureze modul în care poţi intra în antreprenoriat şi să-l împartă în bucăţi mai digerabile.  Mi se pare că apreciem rutina şi vrem să fim într-un cadru care să fie predictibil, dar este doar o colivie de aur care doar te ţine acolo.  Partea de antreprenoriat este destul de nouă la noi şi nu este suficient de încurajată. Se întâmplă des ca cei din jurul lor să nu înţeleagă de ce vor să fie antreprenori“, a completat el. Cătălina Potra, fondatoarea lanţului de florării La vie en rose, a anunţat lansarea francizei la eveniment. „Azi lansăm franciza La vie en rose, căutăm oameni excepţionali care să ni se alăture. Vă vom fi alături de la partea financiară până la partea de inovaţie, de marketing. Investiţia iniţială este de 55.000 – 65.000 de euro. Beneficiile francizării sunt multiple“, a spus ea în cadrul evenimentului. Paul Voicu, senior consultant, Franchwise► Rolul francizelor este să destructureze modul în care poţi intra în antreprenoriat şi să-l împartă în bucăţi mai digerabile.► Libertatea în antreprenoriat nu înseamnă să nu lucrezi.► Lipsa experienţei te poate ţine într-o zonă de confort, una cu care eşti obişnuit. Şi experienţa poţi să o iei de undeva, la fel cum şi banii poţi să-i iei de undeva. Lipsa experienţei te ţine pe loc, dacă vrei o provocare te duci înainte. Dacă eşti mai mult nebun decât norocos, te faci antreprenor.► Mi se pare că apreciem rutina şi vrem să fim într-un cadru care să fie predictibil, dar este doar o colivie de aur care doar te ţine acolo.► Refuzul îţi dă direcţie, mi-am asumat riscul că voi primi un refuz, iar apoi înţeleg cu ce vine refuzul.► Partea de antreprenoriat este destul de nouă la noi şi nu este suficient de încurajată. Se întâmplă des ca cei din jurul lor să nu înţeleagă de ce vor să fie antreprenori. Răzvan Cuc, preşedinte, RE/MAX► Suntem la 63 de francize în România şi scriem mai departe povestea.► Piaţa imobiliară din Bucureşti a crescut constant în ultimii 10 ani, suntem la o creştere de 85%. Piaţa din Cluj s-a apreciat de trei ori.► Salariile au crescut de trei ori, deci avem o putere de cumpărare mai mare decât aveam acum 10 ani.► Puterea de cumpărare a bucureştenilor este uriaşă faţă de ce vedem în Europa. Piaţa imobiliară din Bucureşti va creşte foarte mult.► În România am ajuns la peste 700 membri, 25 de oraşe şi 63 de birouri francizate.► Ne aşteptăm ca stocul de proprietăţi noi să scadă, deci va fi o presiune pe preţ, iar preţurile vor creşte.  Zonele metropolitane vor creşte şi ele accelerat, va fi şi acolo o oportunitate de business.► Ca să ai succes într-o agenţie imobiliară, trebuie să ai notorietate în piaţă, să te concentrezi pe colaborare şi să ai nişte instrumente eficiente de lucru. Alexandru Dragomir, senior associate, Lexters► Contractul de franciză e un document foarte complex, care trebuie să reglementeze toată relaţia comercială între francizor şi francizat. Practic, este modul în care eu înţeleg ce fac, ce se doreşte de la mine şi ce trebuie să respect ca bussinesul respectiv să funcţioneze.► Nu trebuie să ne bucurăm dacă un contract de franciză are două pagini.► Este foarte important de înţeles faptul că un contract de franciză trebuie să prezinte aceste clauze care mă vor anunţa şi pe mine cum să operez businessul în continuare► În primul rând, contractul de franciză trebuie să aibă un manual operaţional. Dacă nu avem un manual operaţional, nu vom şti în mod disciplinat ce urmează să facem.► Este foarte important ca un contract de franciză să ofere francizatului un teritoriu. Nu vorbim neapărat de o zonă de inclusivitate, dar vorbim despre un teritoriu în care acesta să-şi poată desfăşura activitatea. Radu Zaharia, director de dezvoltare francize, Simigeria Petru► În 2021 am luat decizia împreună cu Franchwise de a ne franciza. Am deschis prima franciză la Braşov. În total sunt 16 francize, sunt 75 de locaţii Petru în total. Ne-am dezvoltate şi am plecat din Iaşi, ne-am concentrat mai mult pe partea de nord-est, acum şi pe partea de sud şi vrem să creştem şi pe partea de Ardeal.► Investiţia totală în o franciză este undeva între 80.000 şi 100.000, din suma aceasta undeva 45.000 – 50.000 de euro înseamnă investiţia în echipamentele de care ai nevoie pentru a dezvolta businessul, să aduci un produs finit aşa cum ne dorim noi.► Cifră de afaceri estimată este la minimum 150.000 de lei. Profitul lunar net estimat 10% din cifra de afaceri.► Rezultatele sunt pe măsură, cifra de afaceri de 150.000 de lei este una pesimistă, de acolo pornim, sunt cifre de afaceri de 350.000 – 450.000 de lei pe lună. Oscar Iglesias, cofondator şi CEO, Folder► În 2024, Folder a devenit numărul 1 în Spania în clasamentul furnizorilor de produse de papetărie, 155 de locaţii, peste 500 de angajaţi şi am avut vânzări de aproape 100 mil. euro anul trecut. Vom finaliza anul acesta cu 2-3 milioane euro peste cifra de afaceri de anul trecut.► Avem 160 de furnizori din 25 de ţări, avem 250 de produse în brand propriu, avem mai mult de 8.000 de produse expuse.► Am investit mai mult de 3 mil. euro în ultimii cinci ani în sistemul nostru de IT. Am încercat să simplificăm complexitatea magazinelor noastre.► Avem preţuri fixe în perioada diferitelor cataloage, timp de ani sau luni, astfel încât clienţii noştri să ştie că se aprovizionează de la noi la un preţ fix.► Mai mult de 25 de francizaţi au două sau mai multe magazine, 11 dintre ei au trei sau mai multe magazine, doi francizaţi au mai mult de şapte magazine, iar un francizat are de 11 magazine Folder.

 Cristina Lazăr, regional sales head, Raiffeisen Bank► În acest mediu e loc de multe entităţi care fac ce facem noi. Programul nostru  factory by Raiffeisen se desfăşoară de aproximativ 7 ani. Primul an a fost unul de test, nu au aplicat nici 50 de tineri antreprenori.► După aceea, numărul de proiecte a crescut foarte mult, acum avem peste 1.600 de afaceri care s-au înscris până în momentul de faţă, pe care noi le-am evaluat.► O mare parte dintre ele au trecut la partea de interviuri, mai avem puţin şi ajungem la 1.000 de interviuri cu antreprenorii.► Se poate merge cu finanţarea până la 50.000 de euro, ea poate să acopere 100% din nevoia de finanţare, nu este o condiţie ca antreprenorul să aibă contribuţia lui, dar este un punct în plus. Orice fel de contribuţie, de 10% – 15%, arată implicare din partea antreprenorului.► Avem peste 530 de proiecte pe care le-am aprobat. Peste 10% dintre antreprenorii cu aprobarea în buzunar nu o pun în practică. Ruslan Cojocaru, fondator, Tucano► Am început businessul în 2011, eu şi soţia mea. Azi suntem la 60 de cafenele în lume, în şapte ţări. Suntem atât în Bucureşti, Iaşi, Timişoara, cât şi în alte regiuni. Avem şi oraşe mai mici unde testăm Tucano.► Suntem la afaceri de 19 mil. euro în 2024, suntem în top trei reţele de cafenele. Piaţa este în creştere, noi suntem de patru ori sub nivelul european de consum de cafea, potenţialul este foarte mare.► Cred că se va tripla numărul de cafenele din România în următorii ani.► Cred că Germania este o piaţă cu mare potenţial. Europa este o provocare, dar cu mare potenţial.► Braşov e numărul unu la vânzări, avem de învăţat de la acest oraş. România rămâne piaţa noastră de bază, cred că în următorii ani vom merge spre oraşe mai mici. ► Investiţia pentru franciză este de 1.200 de euro pe metru pătrat.  Trei luni durează perioada de la semnare până la deschiderea locaţiei.   Călin Iepure, CEO, Bizz.Club România► Scopul nostru este de a crea un ambient de networking dinamic. Noi aducem antreprenorii la un loc, antreprenorii care vor să se dezvolte.► BizzClub este prezent în 18 oraşe, suntem şi în două oraşe europene – Madrid şi Londra, avem perspective de deschidere în Dublin, Paris şi Bruxelles. Căutăm antreprenori care au deja o afacere iar în Bizz.Club să-şi manifeste valoarea lor pentru că noi considerăm că important pentru un antrepenor este să contribuie la dezvoltarea societăţii din care face parte.► BizzClub aduce profit din primul an. În Târgovişte, francizatul de acolo şi-a recuperat investiţia chiar de la lansare şi a făcut şi profit de 7.000 de euro. Este o franciză care vine cu networking, relaţii, sprijin reciproc.► Oferim acces la 90 de mentori, avem o întâlnire săptămânală, avem întâlniri online cu mentorii în fiecare săptămână, avem evenimente la nivel naţional, avem o comunitate. Raluca Voicu, brand ambassador, Franchwise► Am antrenat 300 de antreprenori să-şi găsească afacerea potrivită.► Noi construim acel ecosistem complet, acea infrastructură complexă de business care permite antreprenorilor scalarea rapidă şi sustenabilă prin franciză şi alte modele de business colaborativ, în România şi internaţional.► Am ajuns la 300 de contracte de franciză, 24 mil. euro investiţii atrase în dezvoltarea de afaceri în franciză în România► Avem 10 ani de experienţă în francizare în România şi Europa de Sud-Est. ► Franciza este pentru oamenii vizionari, pentru cei care au un echilibru între procese , se potriveşte oamenilor cu apetit de risc mai mic, este potrivită pentru oamenii care vor să evolueze personal şi profesional, nu doar să facă bani.► Înainte să trecu la discuţia despre franciză, trebuie să te gândeşti dacă poţi să respecţi în proporţie de 80% ceva de nu este al tău. Vincent Rochefort, proximity director, Carrefour► Avem 450 de magazine în România. Pentru mine este esenţial ca echipa mea să le explice antreprenorilor ce înseamnă modelul economic, clienţi, formatele, ce înseamnă conceptul.► Un magazin este o poveste, asta le spun mereu oamenilor. Dacă nu cunoaştem povestea magazinului, a partenerului, nu putem rezolva eventuale probleme.► Profilul partenerului pentru franciză: să aibă spirit antreprenorial, să poată vedea potenţialul deschiderii şi operării unui magazin, să fie deschis la minte, să aibă abilitatea de a asculta ce zice francizorul şi să accepte puncte de vedere diferite de ale sale► De asemenea, să fie o persoană corectă şi analitică, să-i placă să interacţioneze cu clienţii, să aibă abilităţi bune de comunicare, să prefere businessul cu un risc scăzut, să accepte ghidajul unei echipe de management, să aibă încredere în francizor şi în regulile sale. Cătălina Potra, fondator, La vie en rose► În 2012 am deschis prima florărie în Cluj, în 2017 am deschis a doua florărie, într-un centru comercial de data asta. Am prins curaj şi am decis să ne validăm modelul de business şi la nivel internaţional, în Dubai. Azi lansăm franciza La vie en rose.► Totul este despre creativitate, despre atenţia pe care o acordăm clienţilor şi florilor. Ne concentrăm foarte mult pe fidelizarea lor. Echipa este cea mai valoroasă resursă a noastră. Succesul businessului se datorează oamenilor care interacţionează zilnic cu clienţii, acordăm o atenţie importantă recrutării şi formării oamenilor.► Căutăm oameni excepţionali care să ni se alăture, le vom fi alături de la partea financiară până la partea de inovaţie, de marketing.► Investiţia iniţială este de 55.000 – 65.000 de euro. Locaţia va fi una stradală sau în mall. Beneficiile francizării sunt multiple.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!