Furnizorul de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri în linie cu cea din anul precedent, de 50 de milioane de lei, și cu o creștere a profitului operațional de 14%. Pentru 2024, estimările indică o majorare a business-ului cu 5-10% și o nouă îmbunătățire a profitabilității.
“2023 a fost un an mult mai bun decât ne-am fi așteptat privind retrospectiv, prin prisma contextului geopolitic. Am reușit să finalizăm cu o cifră de afaceri în linie cu anul trecut, 50 de milioane de lei, ceea ce este în sine o performanță, ținând cont de multiplele provocări, ca să nu le numim crize și am realizat un profit operațional mai mare cu 14%. Această performanță a fost posibilă mizând pe o restructurare a afacerii, bazată pe principii de rentabilitate și creștere a eficienței”, a declarat pentru Profit.ro Florin Porojan, directorul general al companiei.
Alte provocări au venit din scăderea cererii și apetenței pentru investiții în locuințe noi și renovări, dar, pe de altă parte, compania a propus clienților produse noi, lansând articole din linia Mythos Black Line sau hote marca Faber, un brand puternic din portofoliul grupului elvețian în domeniul hotelor de bucătărie.
Pentru 2024, principalul obiectiv de business al companiei este legat de implementarea în piață a acestor produse noi, dar și de promovarea sistemului Franke de 5 produse (chiuvetă și baterie, hotă, plită și cuptor) în principalele showroomuri și magazine partener din București și celelalte orașe.
“Vedem anul 2024 ca pe un an de creștere între 5-10% a cifrei de afaceri, iar indicatorii de profitabilitate urmărim să îi îmbunătățim în continuare, chiar dacă este din ce în ce mai provocator pentru noi, pentru că deja am făcut un salt semnificativ în 2023. Atunci când ai în permanență acest scop de creștere a profitabilității, apar de unde nici nu te aștepți posibilități noi, dar este drept că plaja se îngustează și devine din ce în ce mai greu să identifici oportunități majore”, detaliază Porojan.
La capitolul provocări, managerul menționează viteza de implementare a noilor produse, cu rezultate care depind de capacitatea companiei de a aduce aceste produse la timp de la fabricile din cadrul grupului și de a gestiona relațiile cu clienții, prin prisma unor resurse mai restrânse.
Produsele Franke sunt comercializate atât prin unități fizice (showroom propriu și magazine partenere), cât și online, pe site-ul Franke – care asigură circa 5% afaceri – și prin principalele firme specializate în comerț electronic. Reprezentanții companiei mizează pe o creștere a canalului de vânzări online, atât în 2024 cât și pe termen mediu și lung.
Grupul elvețian Franke este prezent pe piața din România din anul 1998 și are în prezent 30 de angajați.
La nivel global, grupul are 5.000 de angajați în aproape 40 de țări.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).