2.2 C
București
sâmbătă, februarie 15, 2025

Retail – Franța ar putea să penalizeze mărcile de modă ultrarapidă – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Mărcile de modă ultrarapidă, cum ar fi Shein din China, ar trebui să fie obiectul unor sancțiuni de până la 50% din prețul de vânzare al articolelor de îmbrăcăminte, pentru a compensa impactul lor asupra mediului, au propus parlamentarii care dețin majoritatea în Parlament, într-un nou proiect de lege, transmite Reuters.

Profit.ro organizează cea de-a patra ediție a evenimentului IMM, o dezbatere pe teme ce preocupă antreprenorii mici și mijlocii în această perioadă, reunind reprezentanți ai autorităților, antreprenori și manageri de companii, organizații patronale, investitori, finanțatori și consultanți de business.

”Această evoluție a sectorului de îmbrăcăminte către moda efemeră, combinând volume crescute și prețuri scăzute, influențează obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor prin crearea impulsurilor de cumpărare și a unei nevoi constante de reînnoire...

Mărcile de modă ultrarapidă, cum ar fi Shein din China, ar trebui să fie obiectul unor sancțiuni de până la 50% din prețul de vânzare al articolelor de îmbrăcăminte, pentru a compensa impactul lor asupra mediului, au propus parlamentarii care dețin majoritatea în Parlament, într-un nou proiect de lege, transmite Reuters.

Parlamentarii spun că mărcile de modă ultrarapidă, în loc să-și reînnoiască colecțiile de patru ori pe an, precum mărcile tradiționale de îmbrăcăminte, oferă mii de produse noi pe zi, incitând la cheltuieli excesive și la poluare inutilă, scrie News.ro.

”Această evoluție a sectorului de îmbrăcăminte către moda efemeră, combinând volume crescute și prețuri scăzute, influențează obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor prin crearea impulsurilor de cumpărare și a unei nevoi constante de reînnoire, care nu este lipsită de consecințe de mediu, sociale și economice”, se arată în proiectul de lege.

Proiectul de lege a evidențiat compania chineză de prêt-à-porter Shein, spunând că aceasta prezintă în medie peste 7.200 de modele noi de articole de îmbrăcăminte pe zi și pune la dispoziția consumatorilor peste 470.000 de produse diferite.

Pentru a compensa impactul asupra mediului al modei ultrarapide, parlamentarii propun sancțiuni de până la 10 euro per articol vândut sau până la 50% din prețul de vânzare, până în 2030.

Shein, într-o declarație pentru agenția de presă franceză AFP, a spus că respectă ”cele mai bune practici internaționale în ceea ce privește dezvoltarea durabilă și angajamentul social”.

În urma dezbaterii în cadrul unei comisii parlamentare, proiectul de lege va fi prezentat parlamentului în a doua jumătate a lunii martie. Ministrul francez al Mediului, Christophe Bechu, a declarat luni că în urma unei întâlniri cu actori din industrie, activiști și cercetători, ministerul său plănuiește mai multe măsuri pentru a reduce impactul modei asupra mediului.

El a spus că Franța plănuiește interzicerea publicității de către companiile de modă ultrarapidă și introducerea unui sistem de stimulente financiare pentru a face moda ultrarapidă mai scumpă, în timp ce moda sustenabilă va deveni mai ieftină.

Popularitatea retailerilor de comerț electronic de modă rapidă, precum Shein și Temu, a perturbat sectorul de retail.

Shein apelează la o rețea de furnizori cu sediul în mare parte în China, depășind tendințele tradiționale de producție prin acceptarea comenzilor inițiale mici, apoi extinzându-se în funcție de cerere.

Lanțul de aprovizionare flexibil a permis Shein să creeze un model de afaceri diferit față de jucătorii consacrați din fast-fashion, precum Zara și H&M, care au fost pionieri în termene de producție mai scurte, dar se bazează în mare parte pe predicția preferințelor cumpărătorilor.

„Fast fashion” este un termen care se referă la o abordare în industria modei care se concentrează pe producerea rapidă a hainelor și accesoriilor de masă, adesea inspirate de tendințele recente de pe podiumurile de modă. Obiectivul principal al acestui concept este de a aduce cele mai noi tendințe pe piață cât mai rapid posibil la prețuri accesibile pentru consumatori.

Acest model de afaceri implică o producție continuă și un ritm de lucru rapid pentru a lansa noi colecții și produse în mod frecvent, uneori chiar săptămânal.

Deși fast fashion a făcut moda mai accesibilă pentru publicul larg, a și ridicat o serie de probleme legate de impactul asupra mediului și a condițiilor de muncă. Industria fast fashion este una dintre cele mai poluante din lume, generând o cantitate semnificativă de deșeuri și poluare.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!