30.3 C
București
luni, iulie 22, 2024

Retail – Franţa, Germania, Belgia: retailerii se iau la trântă cu producătorii din cauza scumpirilor exagerate, dar va da această tactică roade? – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Retailerul francez Carrefour şi-a anunţat recent clienţii din patru ţări europene că nu va mai comercializa produse PepsiCo pentru că acestea au devenit prea scumpe, o tactică folosită anterior şi de retaileri din Germania şi Belgia în cadrul luptei dintre aceştia şi giganţii globali din domeniul alimentar legate de preţuri...

Într-un final, disputa a fost soluţionată, cele două companii ajungând la un „acord echilibrat“ ale cărui detalii financiare nu au fost făcute publice.

Preşedintele Leclerc a făcut apel cu această ocazie la marile firme FMCG să-şi reducă preţurile, relatează Reuters.

Retailerul francez Carrefour şi-a anunţat recent clienţii din patru ţări europene că nu va mai comer­cializa produse PepsiCo pentru că acestea au devenit prea scumpe, o tactică folosită anterior şi de retaileri din Germania şi Belgia în cadrul luptei dintre aceştia şi giganţii globali din domeniul alimentar legate de preţuri. Cele trei ţări sunt ţările de unde vin marii retaileri. Experţii din industrie sunt însă sceptici că această tactică de negociere va avea un im­pact major având în vedere dimen­siunea unor branduri globale.
Strategia retragerii unor anumite produse de pe rafturi este una la care retailerii recurg de ani întregi în con­flictul privitor la preţuri cu furnizorii, însă criza costurilor de trai a de­clanşat un număr în creştere de astfel de dispute în ultima vreme, scrie Reuters. În vara anului trecut, Mars şi PepsiCo nu au mai aprovizionat retailerul german Edeka din cauza unei dispute similare, potrivit just-food.com. „Problema este legată de solicitarea unor majorări de preţuri nejustificate şi exagerate de către unele branduri internaţionale. În vremurile actuale de nesiguranţă economică şi inflaţie în creştere, astfel de cerinţe sunt incompatibile cu interesele clienţilor noştri“, de­clarau la acel moment oficialii retailerului german. În 2022, un conflict asemănător a izbucnit între acelaşi retailer german şi Coca-Cola Europacific Partners (CCEP). Retailerul a adus disputa în faţa unei instanţe din Hamburg, iar într-un final cele două părţi au ajuns la un acord. În mai anul trecut, şi Mondelez a fost implicat într-o dispută legată de preţuri cu retailerul belgian Colruyt. Producătorul ciocolatei Milka a fost acuzat de retailerul respectiv de nerespectarea unui acord anual.

Colruyt a anunţat la acea vreme că nu este de acord cu cererea Mon­delez legată de creşterea preţurilor produselor sale. Într-un final, disputa a fost soluţionată, cele două com­pa­nii ajungând la un „acord echilibrat“ ale cărui detalii financiare nu au fost făcute publice. În Franţa, cel mai mare lanţ de supermarket al ţării, E.Leclerc, a susţinut decizia recentă a Carrefour de retragere a produselor PepsiCo de pe rafturile sale. Preşedintele Leclerc a făcut apel cu această ocazie la marile firme FMCG să-şi reducă preţurile, relatează Reuters. Michel-Edouard Leclerc a declarat că în următoarea lună, toţi marii furnizori care au făcut greşeala de a-şi creşte exagerat preţurile ar trebui să le reducă sau să le modereze. Guvernul francez a intervenit în disputa dintre retaileri şi furnizori anul trecut, cerând ca negocierile dintre cele două părţi să fie finalizate în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei în încercarea stăvilirii inflaţiei. Privitor la tactica retragerii unor mărci de pe rafturi de către retaileri, experţii din industrie spun că este posibil ca aceasta să nu aibă un impact major având în vedere dimensiunea unor branduri globale. În trecut, retailerii au renunţat la unele mărci doar pentru a le readuce pe rafturi câteva săptămâni sau luni mai târziu, acceptând majorări de preţuri ulterior. 


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!