Nestlé România a avut în 2024 o creştere organică a veniturilor de 4,5% faţă de anul precedent, peste avansul raportat la nivel de grup de 2,2%. „În 2025 vom continua să aplicăm aceeaşi strategie pe termen lung, să ne concentrăm eforturile de creştere prin brandurile noastre emblematice”, a declarat Silvia Sticlea, country manager Nestlé România. În 2023, compania a raportat o cifră de afaceri de 1,46 mld. lei, în creştere cu 19% faţă de anul precedent.
La nivel de grup, Nestlé a avut o creştere organică de de 2,2%, cu o revenire la o creştere internă reală pozitivă de 0,8%, ambele consolidându-se în a doua jumătate a anului. „Avem o direcţie strategică clară pentru a accelera performanţa şi a ne transforma pentru viitor. Creşterea investiţiilor pentru a stimula dezvoltarea este esenţială pentru planul nostru. (….) Începând cu 2025, ne aşteptăm ca acţiunile noastre să conducă la o îmbunătăţire a creşterii organice a vânzărilor, cu o marjă de profit operaţional mai mică pe termen scurt, pe măsură ce investim. Deşi există incertitudine macroeconomică, avem o mulţime de oportunităţi în faţa noastră şi avem strategia, resursele, oamenii şi echipa pentru a livra performanţă”, a spus Laurent Freixe, CEO Nestlé Zona Europa În ZonaEuropa, creşterea vânzărilor noastre a fost amplă, cu tendinţe îmbunătăţite ale cotei de piaţă la o serie de categorii. Creşterea a fost în principal determinată de pricing, reflectând mediul inflaţionist pentru cafea şi dulciuri, susţinut de RIG pozitiv la cafea şi categoria de hrană pentru animale de companie. Creşterea a fost afectată de delistările temporare din trimestrul III, dar s-a redresat în trimestrul IV, datorită cafelei şi produselor din categoria de dulciuri. Repere financiare Zona Europa Creşterea organică a fost de 3,3%, formată din 0,8% RIG şi 2,5% pricing. Vânzările raportate au scăzut cu 1,0%, ajungând la 18,9 miliarde CHF, incluzând un impact de -2,5% al mişcărilor de schimb valutar şi -1,9% al cesionărilor nete.
Câştigurile cotei de piaţă au fost realizate în domeniul categoriilor de cafea şi hrană destinată animalelor de companie. Principalii factori de creştere a vânzărilor pe categorii de produse în Zona Europa Cafeaua a înregistrat o creştere medie de o cifră, generată de cafeaua solubilă Nescafé şi produsele Starbucks. Vânzările de dulciuri au crescut într-un ritm mediu de o cifră, fiind generate de KitKat şi de mărci locale importante. Hrana destinată animalelor de companie a furnizat o creştere de o cifră, condusă de Purina ONE, Gourmet şi ProPlan. Nestlé Professional a realizat o creştere medie de o cifră, condusă de soluţiile pentru băuturi. Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, cu peste 300.000 de angajaţi. Este prezentă în 189 de ţări din întreaga lume, iar printre branduri se numără NESCAFÉ, Nespresso, Maggi şi Nesquik.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).