♦ Un declin mai mare a fost adus de 2020, anul care a coincis cu izbucnirea pandemiei de Covid 19, perioadă care a adus o contracţie a consumului pe anumite categorii de produse.
Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a avut în 2023 o scădere a volumelor de 8,3% faţă de anul precedent, arată ultimul raport al companiei. Aceasta este a doua cea mai mare scădere a volumelor îmbuteliatorului unor branduri precum Coca-Cola, Fanta, Sprite şi Dorna în ultimul deceniu, conform unei analize ZF pe baza datelor din arhiva ZF şi din rapoartele anuale ale gigantului.
„Volumele din România au scăzut cu 8,3%, reflectând un consumator care se confruntă cu provocări şi un consum care a scăzut în primele nouă luni ale anului. Trendul s-a îmbunătăţit în trimestrul IV, volumele revenind pe creştere. Categoria băuturilor carbogazoase s-au redus cu mid single digits ( în jur de 4-6%), în ciuda faptului că brandul Coca-Cola Zero a crescut cu low single digit (sub 5%), iar categoriile de energizante şi cafeaua au avut o creştere de peste 10% (strong double digit). Băuturile necarbonatate au scăzut cu highteens (peste 17%)“, se arată în raportul citat.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).