28.1 C
București
joi, iunie 20, 2024

Retail – În SUA, ţara care nu ezită să suprataxeze importurile din China, producătorii din industria textilelor asigură că protecţionismul le dă o şansă la viaţă. Retailerii spun că preţul îl vor plăti la final consumatorii. Chinezii, în schimb, au scăzut preţurile pentru a nu-şi pierde clienţii americani – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

În războiul economic dintre China şi Occident, în frunte cu SUA, cea mai mare atenţie li se dă industriilor oţelului şi auto, ameninţate de preţurile mai mici de fabricare şi de supracapacitatea de producţie ale companiilor chinezeşti.

Printre măsurile protec ţio niste introduse în SUA se numără taxe de 25% pe importurile de ma te rie primă din China pentru industria textilelor, cum ar fi pânză şi piele, şi de 7,5% pe produse textile finite.

SUA au importat anul trecut textile şi îmbrăcăminte din China în valoare de 25,2 miliarde dolari, re pre zentând un sfert din importurile totale de acest gen.

Un fost furnizor american de pânză pentru producătorul de blugi Levi Strauss şi-a reorientat afacerile pentru a supravieţui, livrând acum materiale pentru uniformele armatei SUA. A luat în considerare să producă şi steaguri americane, dar i-a fost imposibil să concureze cu drapelele SUA importate din China.
În războiul economic dintre China şi Occident, în frunte cu SUA, cea mai mare atenţie li se dă industriilor oţelului şi auto, ameninţate de preţurile mai mici de fabricare şi de supracapacitatea de producţie ale companiilor chinezeşti. Casa Albă, începând cu mandatul lui Donald Trump, îi protejează pe producă­torii americani impunând tarife de import. Administraţia Biden a plusat cu tarife mai mari şi mai multe, iar Trump, în urmărirea unui nou mandat, spune că va merge şi mai departe. Printre măsurile protec­ţio­niste introduse în SUA se numără taxe de 25% pe importurile de ma­te­rie primă din China pentru industria textilelor, cum ar fi pânză şi piele, şi de 7,5% pe produse textile finite. Producătorii americani sunt mulţumiţi, scrie The Wall Street Journal.
Joseph Ferrara este unul dintre aceştia. El spune că tarifele impuse importurilor de produse din China au ajutat la resuscitarea afacerilor fabricii sale de îmbrăcăminte din New York. Ferrara Manufacturing produce cămăşi, geci şi altele pentru branduri americane. Compania s-a chinuit în ultimii 20 de ani să stea pe linia de plutire şi să concureze cu preţurile mici ale producătorilor chinezi. Suprataxele introduse de Trump în 2018 au ajutat Ferrara Manufacturing să poată concura la preţuri. „Această afacere privată a fost cândva foarte puternică, înflori­toare, şi ne-am văzut norocul întor­cându-se mulţumită tarifelor“, spune CEO-ul Ferrara. La fel ca el, mulţi producători de textile ameri­cani cred că tarifele impuse produ­selor chinezeşti sunt vitale pentru supravieţuirea industriei.

SUA au importat anul trecut textile şi îmbrăcăminte din China în valoare de 25,2 miliarde dolari, re­pre­zentând un sfert din importurile totale de acest gen. În anul anterior, suma a fost de 33 miliarde dolari, iar în 2015 de 43 miliarde dolari. Trump şi-a început mandatul în 2017. Spre comparaţie, importurile de îmbrăcăminte din China ale Uniunii Europene s-au situat la 29 miliarde euro în 2022, reprezentând 15% din total. Suma este în scădere cu 1,6% faţă de 2017. Bangladesh a contri­bu­it cu 11% la importurile UE, iar Turcia cu 6%, potrivit datelor Cen­trului de promovare a importurilor din ţările emergente din cadrul ministerului de externe al Olandei. Analiza agenţiei a remarcat, totuşi, că industria chineză în sine trece prin transformări în urma cărora ponderea ei în importurile de îmbrăcăminte ale UE va continua să scadă în favoarea altor economii emergente, mai ieftine. Însă China rămâne unul dintre cei mai mari furnizori de materii prime şi accesorii. Analiza este de anul trecut, dar de atunci alte tendinţe se conturează. Producătorii americani şi cei europeni se plâng că se confruntă cu concurenţă tot mai acerbă din partea discounterilor online din China precum Shein şi Temu, care vând produse ale fabricilor cu producţie ieftină din China. Shein şi Temu au avantajul de a livra direct cumpărătorului şi, în plus, în SUA nu plătesc tarife dacă expediază pachete mai ieftine de 800 de dolari. Tarifele au ca scop descurajarea a ceea ce guvernul american consideră că sunt acţiuni agresive ale Chinei de a majora exporturile pentru stimularea economiei. Strategia determină reconfigurarea lanţurilor de aprovizionare, inclusiv prin producţie mai mare în SUA. De asemenea, companiile exportatoare îşi aduc fabricile din China mai aproape de SUA, în ţări precum Mexic, pentru a evita tarifele. Însă, din cealaltă tabără, importatorii şi magazinele din industria modei se plâng de tarife, spunând că acestea majorează costurile de pe lanţurile de aprovizionare, ceea ce duce în final la preţuri mai mari pentru consumatori. Pentru producătorii din industria textilelor, altă cale nu este. „Costurile ne sunt mereu, mereu, mereu fie duşmani, fie prieteni“, spune Ferrara. „Tarifele ni le fac prieteni.“ Kimberly Glas, CEO-ul asociaţiei industriale National Council of Textile Organizations, spune că un potop de produse chinezeşti a decimat industria producătoare de îmbrăcăminte din SUA de când China a intrat în Organizaţia Mondială a Comerţului în 2001, ceea ce a deschis calea creşterii importurilor low-cost. Industria textilelor şi a produselor de îmbrăcăminte din SUA avea în aprilie anul trecut 267.000 de angajaţi. În urmă cu 25 de ani, erau 1,2 milioane de angajaţi. În UE, industria de profil are 2,2 milioane de muncitori. Unele companii s-au reorientat pentru a-şi ţine afacerile pe linia de plutire. Greenwood producea cândva matrial pentru blugii Levi Strauss şi avea 10.000 de angajaţi în fabricile din SUA. Unele din unităţi au fost închise începând din 1998. Compania, ajunsă la a patra generaţie, nu mai produce pânză pentru blugi şi în prezent, cu cei 320 de angajaţi care i-au mai rămas, furnizează materiale pentru uniformele armatei SUA şi pentru firmele de utilităţi. Patronul Jay Self spune că a luat în considerare să producă steaguri americane, dar i-a fost imposibil să concureze cu produsele din China, unde tot ce este necesar pentru ca o fabrică să funcţioneze, de la forţa de muncă la electricitate, este mai ieftin decât în SUA. Iar producătorii chinezi nu stau cu mâinile în sân în faţa barierelor protecţioniste americane. Cele mai recente date ale autorităţilor din SUA arată că China şi-a majorat exporturile de textile şi îmbrăcăminte către piaţa americană cu 20% în primul trimestru al acestui an. Furnizorii chinezi şi-au redus preţurile pentru a-şi păstra clienţii.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!