-2.8 C
București
sâmbătă, februarie 15, 2025

Retail – Inflaţia generală a scăzut la 10% la jumătatea anului, dar la coşul zilnic de cumpărături, ea e aproape dublă. Compania de cercetare de piaţă Nielsen: Bunurile de larg consum s-au scumpit cu 19,3% în T2 2023 – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

În România, în trimestrul al doilea din 2023, bunurile de larg consum, cele pe care le găsim cel mai frecvent în coşul de cumpărături, s-au scumpit cu 19,3% versus aceeaşi perioadă din anul anterior.

Astfel, deşi inflaţia la nivel general era de 10,3% în trimestrul secund, scăzând chiar sub acel prag în iulie, la alimente, băuturi şi produse de îngrijire - personală sau a locuinţei - preţurile cresc mult peste acest nivel.

Totuşi, chiar şi la aceste produse de bază, se observă o temperare a inflaţiei faţă de maximul atins în primele trei luni din 2023, de peste 23%.

În România, în trimestrul al doilea din 2023, bunurile de larg consum, cele pe care le găsim cel mai frecvent în coşul de cumpărături, s-au scumpit cu 19,3% versus aceeaşi perioadă din anul anterior.

Astfel, deşi inflaţia la nivel general era de 10,3% în trimestrul secund, scăzând chiar sub acel prag în iulie, la alimente, băuturi şi produse de îngrijire – personală sau a locuinţei – preţurile cresc mult peste acest nivel. Şi cum aceste bunuri sunt cele care se găsesc cel mai des în coşul de cumpărături, impactul asupra comportamentului de consum e semnificativ.

„După mai mult de patru trimestre consecutive de inflaţie, consumatorii au devenit mult mai calculaţi şi pragmatici cu cheltuielile şi cumpără mai puţin ori caută mai des preţurile mici ale mărcilor private, ale magazinelor de discount sau ale produselor la promoţie“, spun analiştii de la NielsenIQ.

Totuşi, chiar şi la aceste produse de bază, se observă o temperare a inflaţiei faţă de maximul atins în primele trei luni din 2023, de peste 23%.

Însă, ritmul din T2 este în continuare al treilea cel mai alert ritm trimestrial din ultimii ani, semn că inflaţia în zona alimentelor, a băuturilor, a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei cedează greu.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!