14.9 C
București
vineri, mai 23, 2025

Retail – Lidl devine primul retailer alimentar al cărui profit net sare de 1 miliard de lei în 2022 după un galop de 43% într-un an cu inflaţie record – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

lei în 2022 ♦ Şase firme provin din energie, iar pe lângă acestea mai sunt Dedeman (bricolaj), RCS&RDS (telecom), Pavăl Holding (investiţii) şi Lidl.

Discounterul german Lidl,  liderul comer ţului local după vânzări, a devenit în 2022 primul jucător din retailul alimentar care a raportat un profit net de peste 1 mld.

lei, iar asta după un salt uriaş, de 43%, într-un an cu inflaţie record, un an în care consumatorilor le-a fost redusă puterea de cumpărare din cauza scumpirilor pe bandă rulantă.

♦ În România există zece companii al căror profit net a depăşit pragul de 1 mld. lei în 2022 ♦ Şase firme provin din energie, iar pe lângă acestea mai sunt Dedeman (bricolaj), RCS&RDS (telecom), Pavăl Holding (investiţii) şi Lidl.

Discounterul german Lidl,  liderul comer­ţului local după vânzări, a devenit în 2022 primul jucător din retailul alimentar care a raportat un profit net de peste 1 mld. lei, iar asta după un salt uriaş, de 43%, într-un an cu inflaţie record, un an în care consumatorilor le-a fost redusă puterea de cumpărare din cauza scumpirilor pe bandă rulantă.

Lidl a avut o cifră de afaceri de 18,5 mld. lei în 2022 şi un profit net de 1,05 miliarde lei.

În retailul alimentar, o piaţă dominată de zece reţele mari, cu acţionariat străin, marjele de profit sunt printre cele mai mici, de regulă în zona a 1-5%. Ba chiar sunt şi două lanţuri pe pierderi în 2022 – Profi şi Cora.

Totuşi, încă de la intrarea pe piaţa locală în 2011 nemţii de la Lidl au fost unii dintre cei mai profitabili actori din sector – atât când vine vorba de câştigul net în valoare absolută, cât şi ca marjă. Chiar şi aşa, marja companiei a fost de 6% anul trecut, mult sub cea a unor retaileri de modă sau bricolaj, spre exemplu. Totuşi, marja Lidl a crescut în 2022 dat fiind că profitul net a avansat de aproape două ori mai repede decât cifra de afaceri.

Astfel, nemţii nu sunt lider doar după cifra de afaceri, ci şi după profit în 2022. În România există zece companii al căror profit net a depăşit pragul de 1 mld. lei în 2022, conform datelor platformei ter­mene.ro. Şase firme provin din energie – OMV Petrom SA, Hidroelectrica, Com­plexul Energetic Oltenia, Nuclear­electrica, Romgaz şi Electrocentrale Bu­cureşti – , iar pe lângă acestea mai sunt Dedeman (bricolaj), RCS&RDS (telecom), Pavăl Holding (investiţii) şi Lidl. Este vorba de firmele care şi-au depus deja bilanţul pe 2022

În comerţul alimentar, două reţele – Kaufland şi Lidl, deţinute de acelaşi grup german Schwarz – ţin în spate 70% din tot profitul obţinut de marile lanţuri. Cele două lanţuri de magazine sunt de altfel şi primele două din România ca vânzări, Lidl depăşind Kaufland şi devenind lider după rezultatele din 2020.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!