Reclamele TV la junk food vor fi interzise în Marea Britanie înainte de ora 21:00, ca parte a eforturilor guvernului de a îmbunătăți sănătatea publică, scrie The Guardian.
În plus, reclamele online pentru produsele cu conținut ridicat de grăsimi, sare și zahăr vor fi interzise complet, a declarat Andrew Gwynne, ministrul sănătății publice, în Camera Comunelor. Ambele măsuri vor intra în vigoare la 1 octombrie 2025, arată G4Food.ro.
Evenimente
30 septembrie – Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură – Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie – Eveniment Profit Energy.forum – Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie – Gala Profit – Povești cu Profit… Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Militanții pentru sănătate au salutat această măsură, considerând-o o restricție tardivă a capacității întreprinderilor de a bombarda copiii cu reclame pentru produsele lor alimentare și băuturile nesănătoase.
James Toop, directorul executiv al Bite Back, care face parte din organizația bucătarului Jamie Oliver, a declarat: „Aceasta este o veste fantastică. Aceste restricții vor ajuta la protejarea copiilor de expunerea la publicitatea pentru alimente și băuturi nesănătoase, despre care cercetările arată că modelează în mod semnificativ relația lor cu alimentele. Cu cât vezi mai multe reclame la junk food, cu atât mai multe alimente nesănătoase vei consuma. Restricționarea acestor reclame va proteja mai mulți tineri de la căderea în această capcană.”
Guvernul conservator anterior s-a angajat să introducă interdicția de difuzare a programelor TV începând cu ianuarie 2023. Dar, cu o lună înainte de introducerea acesteia, fostul premier Rishi Sunak a decis să o amâne până în 2025, provocând un val de critici potrivit cărora a pus interesele marilor întreprinderi înaintea îmbunătățirii sănătății copiilor.
Boris Johnson, unul dintre predecesorii lui Sunak, plănuise să pună în aplicare aceeași măsură. Dar și el a amânat planurile de a face acest lucru, aparent pentru a ajuta familiile să facă față crizei costului vieții. Fostul ministru conservator al sănătății, Dr. Dan Poulter și James Bethell, i-au reproșat acest lucru.
Katharine Jenner, director al Obesity Health Alliance, a declarat: „Pentru prea mult timp, industria alimentară a respins în mod constant aceste restricții viitoare privind publicitatea alimentelor nesănătoase la televizor înainte de ora 21.00 și online în orice moment, spunând că trebuie să aibă „mai mult timp pentru a se pregăti”. Nu mai este cazul”.
Gwynne le-a spus parlamentarilor într-o declarație ministerială scrisă că Partidul Laburist ia măsuri din cauza îngrijorării generale cu privire la numărul de copii din Anglia care sunt supraponderali.
„Mai mult de unul din cinci copii din Anglia sunt supraponderali sau trăiesc cu obezitate în momentul în care încep școala primară, iar acest lucru crește la mai mult de o treime în momentul în care părăsesc școala”, a spus el.
„Dorim să abordăm problema frontal, iar acest lucru include punerea în aplicare fără întârziere a restricțiilor privind publicitatea pentru junk food la TV și online.”
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).