6 C
București
marți, noiembrie 5, 2024

Retail – Marius Ogrezeanu, fondator al Agribusiness Job: Doar 60% dintre fermieri recomandă copiilor sau celor apropiaţi să urmeze un business în acest domeniu – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Aproape jumătate dintre fermierii români indică generaţiei viitoare să urmeze un alt domeniu de business, diferit de agricultură, motivul invocate fiind greutatea de a face afaceri în acest sector, spune Marius Ogrezeanu, fondator, Agribusiness Job, prezent la ZF Agrobusiness Summit 2024.

Recrutăm personal pe partea de vânzări cel mai des, poziţii în ferme mari şi foarte mari, de la 3.000 la 10.000 ha, pe sectorul food partea de specialişti, un inginer tehnolog într-o fabrică de lactate.

​Aproape jumătate dintre fermierii români indică generaţiei viitoare să urmeze un alt domeniu de business, diferit de agricultură, motivul invocate fiind greutatea de a face afaceri în acest sector, spune Marius Ogrezeanu, fondator, Agribusiness Job, prezent la ZF Agrobusiness Summit 2024. „Am cercetare împreună cu Universitatea Agricolă de la Cluj pe partea de succesiune în fermă. Doar 60% dintre fermieri recomandă copiilor sau celor apropiaţi să urmeze un business în acest domeniu. Este vorba de viitorul fermei, a afacerilor de familie. Motivul este că ei au dus greul şi trimit copiii spre altceva”, a spus Marius Ogrezeanu.
AgribusinessJob este o agenţie de recrutare specializată pe sectorul agroalimentar. Compania a realizat o cifră de afaceri de 337.000 de lei în 2023 şi un profit de peste 100.000 de lei. Alte declaraţii: Noi facem parte din 2010 din servicii de recrutare de personal în agri-food. Negăsind în zonă specialişti, fermierii lucrează cu ce găsesc, adică iau un contabil pe care să îl înveţe domeniul agricol. Colaborările cu alte facultăţi, alte parteneriate ar atrage mai multe resurse umane.

Recrutăm personal pe partea de vânzări cel mai des, poziţii în ferme mari şi foarte mari, de la 3.000 la 10.000 ha, pe sectorul food partea de specialişti, un inginer tehnolog într-o fabrică de lactate. Nu toţi fermierii au probleme cu forţa de muncă. În sectorul alimentar, salariile sunt mici, în agribusiness sunt mai mari. Există acest paradox. Presiunea este dinspre retail spre procesator. La capăt este clientul care îşi doreşte un preţ mic. Avem pe zona Bacău pe partea de lapte, are mobilitate, i se oferă condiţii de cazare. Fermele mari se uită spre specialişti chiar din afara ţării. E o schimbare de paradigmă de a merge aproape de consumator. Am reuşit să aduc consumatorul în fermă. Este şansa fermelor mici să intre direct în legătură cu consumatorul final. Trebuie să-şi găsească nişa, fie în târguri, festivaluri. Ducem oamenii, corporatişti, elevi, copii, în ferme să recunoască după frunză plantele sau după miros mirodeniile. Trebuie să existe deschidere din partea şcolii. Aş combina oamenii, tehnologia şi natura, este un ecosistem. 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!