♦ În primele zece luni din anul trecut, retailerul a adăugat reţelei doar 13 magazine ♦ În anii de vârf, compania deschidea 90-100 de unităţi noi pe an.
Retailerul Mega Image, controlat de grupul blegiano-olandez Ahold Delhaize, a frânat puternic expansiunea în România în 2023, anul în care compania-mamă a negociat şi a anunţat că preia reţeaua de magazine Profi, activă exclusiv pe plan local. Tranzacţia de 1,3 mld. euro (Pre-IFRS) se află pe masa Consiliului Concurenţei. În contextul acestui deal, în primele zece luni din 2023, Mega Image a adăugat reţelei doar 13 magazine, ajungând la 969 de unităţi.
Cifrele iau în calcul atât deschiderile, cât şi eventualele închideri, dat fiind că grupul nu anunţă separat câte unităţi a inaugurat şi la câte a tras obloanele. Pentru reţea, aceasta este de departe cea mai lentă expansiune de după 2011, deci de mai bine de un deceniu. Spre comparaţie, în anii de glorie ai companiei, Mega Image deschidea 90-100 de supermarketuri şi magazine de proximitate noi, fiind atunci campionul expansiunii retailului românesc. Astăzi, acele cifre sunt doar o amintire. Iar când vine vorba de expansiune, reţeaua Mega Image este depăşită sau egalată de mai multe alte reţele, lucru greu de imaginat în perioada 2014-2015.
Totuşi, strategia de a frâna ori chiar bloca expansiunea sau investiţiile nu este specifică Mega Image, în mod normal în perioadele marcate de negocieri şi tranzacţii, părţile îşi concentrează atenţia pe deal-ul în cauză şi mai puţin pe dezvoltarea operaţiunilor existente.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).