12 C
București
luni, octombrie 14, 2024

Retail – Mega Image aproape a oprit expansiunea în România în 2023, anul în care compania-mamă Ahold Delhaize a anunţat că preia Profi – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ În primele zece luni din anul trecut, retailerul a adăugat reţelei doar 13 magazine ♦ În anii de vârf, compania deschidea 90-100 de unităţi noi pe an.

Retailerul Mega Image, con tro lat de grupul blegiano-olandez Ahold Delhaize, a frânat puternic expan siunea în România în 2023, anul în care compania-mamă a nego ciat şi a anunţat că preia reţeaua de maga zi ne Profi, activă exclusiv pe plan local.

În contextul acestui deal, în primele zece luni din 2023, Mega Image a adăugat reţelei doar 13 ma ga zine, ajungând la 969 de unităţi.

♦ În primele zece luni din anul trecut, retailerul a adăugat reţelei doar 13 magazine ♦ În anii de vârf, compania deschidea 90-100 de unităţi noi pe an.

Retailerul Mega Image, con­tro­lat de grupul blegiano-olandez Ahold Delhaize, a frânat puternic expan­siunea în România în 2023, anul în care compania-mamă a nego­ciat şi a anunţat că preia reţeaua de maga­zi­ne Profi, activă exclusiv pe plan local. Tran­zacţia de 1,3 mld. euro (Pre-IFRS) se află pe masa Consiliului Concurenţei. În contextul acestui deal, în primele zece luni din 2023, Mega Image a adăugat reţelei doar 13 ma­ga­zine, ajungând la 969 de unităţi.

Cifrele iau în calcul atât deschiderile, cât şi eventualele închideri, dat fiind că grupul nu anunţă separat câte unităţi a inaugurat şi la câte a tras obloanele. Pentru reţea, aceas­ta este de departe cea mai lentă expansiune de după 2011, deci de mai bine de un dece­niu. Spre comparaţie, în anii de glorie ai com­paniei, Mega Image deschidea 90-100 de supermarketuri şi magazine de proxi­mitate noi, fiind atunci campionul expansiu­nii re­tailului românesc. Astăzi, acele cifre sunt doar o amintire. Iar când vine vorba de ex­pan­siune, reţeaua Mega Image este depăşită sau egalată de mai multe alte reţele, lucru greu de imaginat în perioada 2014-2015.

Totuşi, strategia de a frâna ori chiar bloca expansiunea sau investiţiile nu este specifică Mega Image, în mod normal în perioadele marcate de negocieri şi tran­zacţii, părţile îşi concentrează atenţia pe deal-ul în cauză şi mai puţin pe dezvoltarea operaţiunilor existente.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!